wie is recent wezen vliegen??

Hoi,

Ik vlieg regelmatig op en neer tussen Nl. en Barcelona. Ik heb vaak achter de douane drinken gekocht. Dat werd (meestal) niet gesealed en ik kon het zo het vliegtuig mee in nemen (huh, in meenemen???). Zowel op Schiphol als hier.

Je mag idd ook een bepaalde hoeveelheid baby eten/drinken mee. Vaak staan dit soort zaken ook wel op de site van je vliegmaatschappij.

Fijne vakantie!

Groetjes,

Femke

oh ja… ook nieuw (voor mij dan)…

hoge schoenen of laarsen --> UIT

Riem --> AF

:shock:

@preggie wrote:

oh ja… ook nieuw (voor mij dan)…

hoge schoenen of laarsen --> UIT

Riem --> AF

:shock:

Echt waar? En moet je dan je riem inleveren? Of willen ze hem nakijken?

Ik heb vandaag knijpfruit gekocht. 6 pakjes. Dan heb ik ook voor de terugweg genoeg.

Ik heb nog gekeken naar drinken onder de 100 ml maar dat hebben ze echt niet. Van nutricia heb je hele kleine flesjes appelsap voor kids vanaf 4 maanden. Ik dacht dan koop ik die wel voor een keer. Maar zelfs die hele kleine flesjes zijn nog 125 ml… Nou ja dan houdt het op. Ik neem 2 flessen sap van 90 ml mee en heb het knijpfruit en anders koop ik wel wat.

Nee je hoeft je riem niet in te leveren. maar hij moet wel ivm de metaaldetector.

Maar eh dat is toch al jaren zo?

dus ik doe altijd instappers en een broek waarbij ik geen riem nodig heb. Dat scheelt weer :slight_smile:

Okee, dus ik mag NIET een fles gekookt water meenemen en daar het poeder ingooien aan boord? Maar ik mag WEL vantevoren al poeder en water mengen en het zo meenemen aan boord???

En ik mag WEL shampoo en tandpasta ed meenemen, als het in van die kleine vakantieverpakkingen van minder dan 100ml zit?

Ga het allemaal maar eens even uitzoeken.

Mag ik dan ook flesjes babysap meenemen en dat lekker zelf opdrinken?? :mrgreen:

En als ik iets achter de douane koop, mag ik dat WEL meenemen, maar NIET openmaken? Dat is wel heel gek… Alsof een terrorist dan denkt: ja shit hee, nou kan die aanslag niet doorgaan, want ik mag die fles niet openmaken :lol: . Wat je achter de douane gekocht hebt is toch veilig?

Ik doe mijn riem nooit af, stop mijn sleutels en muntgeld nooit in die bakjes. Het alarm gaat toch niet af bij mij. Nog nooit gebeurd. Mijn man legt altijd alles af, en toch gaat bij hem steeds het alarm.

Daan,

ik had een anti-lekbeker mee voor onze boef en heb in het vliegtuig om appelsap gevraagd die ik ook meteen kreeg.

tijdens het overstappen zat er nog appelsap in zijn fles maar geen problemen mee gehad bij de douane (was wel in engeland).

Ik zag wel dat ze meer op blikjes en flesjes letten dan op kinderflesjes.

fijne vakantie!

Hoi,

We zijn eergisteren teruggekomen van Turkije.

Ze zijn echt heel streng wat betreft vloeistoffen, maar babyvoeding mag wel. Flesjes en drinken voor babies/kleine kindjes is dus geen probleem!

Ik had voor de kinderen 2 flesjes sap, 2 pyamapapjes en 2 pakjes van 200ml nutrilon meegenomen. Dat mocht probleemloos mee.

Drinken dat je op Schiphol koopt en laat saelen mag ook, maar das duurder dan in het vliegtuig kopen, dus of het slim is?

Zonnebrandcreme, handcreme etc werd trouwens ook zonder pardon afgenomen! Ze zijn echt op het flauwe af streng vond ik!

En trouwens, alvast voor je terugreis: in Antalya kijken ze nergens naar hoor! Ik had 2 flessen water, 1 fles cola en 2 flesjes fruitsap mee en dat mocht gewoon.

PS Zijn je paspoorten nog wel minstens drie maanden geldig? Dat probleem hadden wij namelijk…(al mochten we toch gewoon mee uiteindelijk!)

Fijne vakantie!