Na de zoveelste frustrerende rondgang langs allerlei winkels en webshops beginnen zowel ik als mijn dochter de moed ernstig te verliezen…
Wat is het probleem? Nou ja de titel zegt het eigenlijk al: mijn dochter is slank…héél slank…
Leuk hoor, absoluut!
Maar niet als je broeken of rokken gaat kopen voor je dochter die haar zoveelste groeispurt heeft gehad… :?
Mijn dochter heeft kwa lengte nu broeken/rokken nodig in maat 116 (soms zelfs 122)
Maar qua breedte zou ze ongeveer in maatje 92-98 passen (ik koop dan ook lange leggings in die maten, die bij haar ongeveer 3/4 tot kort vallen)
Ondertussen begint ze er zelf ook behoorlijk gefrustreerd van te raken, ze wilde zaterdag zelfs naar de verkoopster lopen om te vragen of ze ook wat meer heup voor haar hadden…
Op dit ogenblik zijn zelfs de skinny jeans van H&M waar ze altijd wel mee uit de voeten kon, te wijd… zélfs met het knoopsgatenelastiek op de allerstrakste stand zakt het nog zo van haar billen af…
Mijn vraag is dus ook: waar koop ik dé broeken/ rokken/leggings voor onze slanke dame, of wie weet dé oplossing voor dit probleem (riem en bretels hebben we geprobeerd, maar dat werkt niet want de broeken zitten voor geen meter meer, en met het toiletbezoek is het ook niet echt wenselijk!
Het lijkt me zowiezo voor haar zelfbeeld goed om haar niet meer mee te nemen shoppen, of proberen er zo min mogelijk de nadruk op te leggen.
Maar verder… tja, ik heb ook een erg mager geval hier met lengtemt 134 maar quo zwembroek draagt ie rustig mt 98/104.
Broeken zitten gewoon niet zo mooi, daar heb ik me maar bij neergelegd, broeken op maat laten maken kan natuurlijk ook.
Voor een meisje zou ik wel makkelijker zelf gaan maken, zeker rokjes zijn natuurlijk zo gemaakt. Of een lekker wijd vallende linnen broek met elastiek in de taille, dat maak ik voor mn zoon ook wel.
En jurken dragen he, dan heb je dat probleem ook niet
je had van esprit een jeans die viel echt heel smal, alleen die kan ik zelf helaas ook niet meer vinden. Blue pepper (de skinny jeans ervan) valt ook wel smal, maar ook die moet ik bij mijn oudste aansnoeren (verstelelastiek zit erin), name-it heeft ook wat smalle modellen.
Hier hetzelfde probleem en ook DE oplossing nog niet gevonden. Helaas houdt mijn oudste ook echt niet van rokken, jurken e.d. om het probleem te vermijden…
Ik weet dat de Bristol smalle broeken heeft voor jongens. Een vriendin kocht ze daar ook altijd. Omdat ze hier geen Bristol hebben, weet ik niet of dat voor meisjes ook geldt.
Mocht je iets gevonden hebben, laat je het dan weten? Dan kan ik er ook mijn voordeel mee doen.
Oh ja, de wibra heeft ook wel smalle broeken!
@Lune wrote:
Oh ja, de wibra heeft ook wel smalle broeken!
Die had ik al eerder gelezen dus daar ben ik van het weekend ook heengeweest…20 broeken aangepast en er pastte er niet een helaas :thumbdown:
En als iemand nog winkels kent met smalle broeken voor jongens houd ik me ook aanbevolen voor tips De skinny jeans van H&M zijn hem zelfs te wijd
Dochterlief is ook een spriet maar heeft toch net iets meer heup gelukkig (al blijft broeken kopen voor haar ook lastig).
Herkenbaar, zoals je weet, en hier dus voorlopig geen lange broeken meer… Ze heeft nog 1 spijkerbroek en 1 knalroze broek van esprit, die zitten redelijk (op aansnoerstand en MET riem), maar beginnen nu echt te kort te worden… Verder blijft niets zitten. Hier dus voorlopig rokken, jurken, leggings en hopen dat het snel warmer wordt. Vroeger wilden de spijkerbroeken van Palomino C&A wel, maar toen ik er laatst was, waren het ook allemaal wijde modellen.
Kaylee moet nu voor lengte 104, breedte 86 (en zelfs leggings in maat 86 zijn vaak nog te wijd bij d’r buikje/heupen). Drama vind ik het…
En jurkjes/rokken zijn leuk natuurlijk, maar daar is het het weer niet altijd voor en zeker in de winter is het wel fijn om een paar lange broeken te hebben :?
ach chos… dat vind ik dus echt mega sneu… dat ze zelfs al wilde vragen om wat meer heup
Jakkie zeg… en iemand die goed kan naaien?
Ik bedoel… hier is het ook wel aan de orde, maar dan minder extreem.
Aniek heeft voor de lengte 116 nodig en voor de taille 104… maar ik neem haar broeken dus wat in… gewoon de zijnaad iets innaaien en ik maak mooie krijtstreep en katoenen broeken helemaal zelf…
Een advertentie zetten voor iemand die handig is en dit evt kan doen voor je meisje?
Jurken een idee?
Wat een vervelend probleem voor jullie :hug:
@ cell: dat zou ik nog eens kunnen overwegen, ben zelf dus helemaal niet handig met het maken van kleding helaas…
Jurken enzo zijn wel een optie maar ook niet voor elke dag (en dan hebben we het probleem van lange leggings die niet passen in de taille of maillot/panty’s die óf te wijd óf te kort zijn
En kleren naar een naaister brengen?
Bij de hier hebben ze een erg smalle spijkerbroek, de enige die Sasja goed zit.
He wat sneu! Zelf maken is geen optie? Of anders naar een naaiwinkel; dat ze daar de broeken wat in kunnen nemen? Of iemand in de buurt die goed kan naaien?
Hoe oud is je dochter? Kan me voorstellen dat als ze puber is, ze toch wel een beetje hip gekleed wil gaan… En rokken? Ik heb een bestand voor de patroonloze plooirok; SUPER simpel zelf te maken en deze gaat uit van 3x de tailleomvang = de hoeveelheid stof die je moet kopen. Hij kan bijna niet misgaan Wil je m zo naar je PBen als je dat wilt.
ik kan eigenlijk niet goed zelf kleding (ver) maken (heeft meerdere redenen. Ken ook niemand die het wel kan eerlijk gezegd.
NEe ze zit nog niet in de pubertijd, ze is 5 jaar maar al zo bewust dat ze afwijkt van wat “normaal” is. (ze is veel te vroeg geboren vandaar haar geringe gewicht en omvang)
Kaylee is er idd ook al mee bezig, dat ze kleiner en dunner is dan de rest… zo is ze een tijd terug helemaal verdrietig van school terug gekomen omdat ze de kleinste van de klas is
Ik had net een rokje bij Hema gekocht, maat 86-92. Het zakt haar zo van de billen af (hoewel, welke billen??).
Ik kan ook geen kleren maken en als ik alles wat ik gekocht heb nog naar de naaister moet brengen om het te verstellen, dan ben ik uiteindelijk bakken vol geld kwijt
Nou ja, als ik wat vind laat ik het weten, als jij het nou andersom doet, kunnen onze kindjes misschien straks weer broeken aan
Grappig trouwens, want ik ben nu al een week of twee op zoek naar broeken voor haar en had al met het idee gespeeld om een topic te openen :lol:
@ vicky
Welke maat draagt kaylee nu kwa lengte? Want als je wilt kan ik denk ik njog wel een aardig pakket maken met smalle kleding die mijn dochter te kort is geworden?
Oeh als je hebt dan heel graag… Ze gaat nu naar maat 104… 98 kan nog net, maar ze is nu 102 cm dus ik denk dat ze gauw wel naar 104 over moet :think:
ik duik van de week de kast in om te zoeken naar broeken, verder nog iets nodig?
Rokjes kan en wil ik wel voor je vermaken! Broekjes kan ik nog niet, maar ik zit op naailes en kan natuurlijk vragen hoe het moet. Laat me maar weten of je van het aanbod gebruik wilt maken.
Nee, shirtjes en zo zijn op zich nog wel makkelijk te vinden… Broeken en eventueel lange leggings als je die hebt, verder heb ik zelf nog wel vanalles liggen.
Alvast bedankt, lief van je :-*