:hug:
Als je het bedje wat meer af wilt schermen, kan je een gordijnrail op het plafond monteren en daar een kamerhoog gordijn aan ophangen. Dit kan je dichtdoen als je haar in haar bedje legt. Zo scherm je voor haar de omegving ook meteen een beetje af en zie je niet continu alles wat ze doet. Misschien kan je dan iets makkelijker wat afstand nemen en wat ontspannen. Ik heb het bij Firyel de eerste 5 maanden gehad dat ze overdag bijna niet meer sliep, oververmoeid raakte en daardoor slecht dronk en veel huilde. Ik raakte zelf ook oververmoeid wat weer spanning gaf. Firyel voelde dat volgens mij erg goed aan.Wij zijn begonnen met inbakeren en het toepassen van Rust en regelmaat (Ria Blom). Ze is een week niet van haar kamertje geweest om haar prikkels zoveel mogelijk te beperken. Alles ging volgens een heel strak schema, maar na een paar weken ging het steeds beter. Ze vond het meestal niks als ze ingepakt werd, maar het hielp wel. We hebben haar soms ook wel meer dan een uur laten huilen. Dan merkte je dat de pauzes langer werden en uiteindelijk viel ze in slaap. Het is echt slopend, maar het heeft super gewerkt. In het begin zorgde ik dat er steeds iemand bij mij was om mij af te leiden en om me moed in te praten. Zorg dat je zelf je rust af en toe krijgt, breng haar even uit logeren of zo, zodat je zelf even bij kunt tanken. Ik hoop dat er gauw verbetering in komt meid, want dit is echt zwaar.
Toensie