Wie helpt me de slaaptraining door?

Peter was ook een “bakerbaby” en ook hij slaat zichzelf regelmatig in het gezicht en ook hij sliep relatief slecht en het inslapen duurde lang.

We zijn toen hij 1 jaar was alsnog met hem weer naar een manueel therapeut geweest want ik had het idee dat hij hoofdpijn had…

Hij slaapt nu op een kussen en zonder kussen in bed is het slapen drama.

Op 1 of andere manier heeft hij gewoon last van zijn nek en de huisarts houd hem in de gaten want bij ons komt veel scoliose in de familie voor.

Tenzij je overdag als moeder al een loopje met je laat nemen, ben ik echt van mening dat een kind niet zomaar een spelletje met je zal spelen.

peter had echt ergens last van terwijl anderen zeiden dat hij met ons solde.

Gek genoeg slaapt hij nu prima en vind hij het ook heerlijk om door ons gemasseerd te worden voor het slapen gaan.

Verder heeft hij het echt nodig om een half uurtje voor het naar bed gaan een duidelijk ritueel te beginnen… pyama aan, haartjes kammen, nog even wat drinken (water want de tanden zijn al schoon) nog even op “gootje” en dan een verhaaltje lezen, beetje dag doornemen, zeggen dat hij dan zo naar bed gaat en vragen waar hij over gaat dromen? dingen gedag zeggen en tot morgen zwaaien en dan naar bed gaan.

Maar wel duidelijk blijven en als ik zeg dat hij nog 1 kusje krijgt, dan krijgt hij ook nog maar 1 kusje en geen 2.

Als hij doorgaat zeg ik, neeee mama heeft gezegd, 1 nog en die is nu klaar. Nu gaat Peter slapen en morgen weer een dag.

Je moet dit echt niet overslaan want anders is het hem op 1 of andere manier niet duidelijk dat hij toch echt moet gaan slapen.

Voor Aniek werkt dit net zo.

dat krijg je van berichtjes in 2 etappes schrijven (was onderwijl ineens aan de kinderbedtijd gekomen dus we zijn aan de slag gegaan met ons ritueel)

Zie ik dus je update over t hoofd, klinkt goed! :dance:

:slight_smile: ja maar dat komt omdat Tom er een handje van heeft zo lekker zijn verse nieuwe super schone luier binnen een kwartier heerlijk vol te werken :roll: :mrgreen:

en dat kan ie dus meer dan 2 keer he…eerst een plasje…schone luier…dan een grote boodschap…schone luier …en dan nog een plasje dus dan sta je weeeeeeeer :roll:

ligt dus aan tom :wink: :lol:

fijn dat het werkt :-*

@Guusje wrote:

:slight_smile: ja maar dat komt omdat Tom er een handje van heeft zo lekker zijn verse nieuwe super schone luier binnen een kwartier heerlijk vol te werken :roll: :mrgreen:

en dat kan ie dus meer dan 2 keer he…eerst een plasje…schone luier…dan een grote boodschap…en dan nog een plasje :roll:

ligt dus aan tom :wink: :lol:

fijn dat het werkt :-*

Aha, op de Tommanier dus… :mrgreen: Juul is heel zuinig, die doet alles in een keer. Het liefst vlak voor haar bad, op de vloer! :mrgreen:

Cell, dat klinkt goed bij jullie en fijn dat het werkt. Wij zijn nog niet zo heel lang met een ritueel bezig, maar ik merk nu al dat ze er op rekent door de manier waarop ze naar het knuffelbeestje draait wat we slaap lekker gaan wensen. Heerlijk dat kinderen zo snel leren hoor!

Ik hoop dat ze vannacht goed slaapt Cynthia, en jij en Toine ook! :-*

Toch kan ik me in dat artikel ook best wel vinden :think:

Als ik zo nadenk is dat eigenlijk recies de manier waarop ik met Thomas omga.

Thomas heeft ook wel periodes dat het slapen echt zwaar k*t gaat.

Ik ga altijd naar hem toe echt altijd.

En ik haal hem er dan ook uit voor een knuffel.

Daarna slaapt ie zo makkelijk weer in en het herhaalt het niet elke nacht, dus ik heb het idee dat het voor hem wel werkt.

Als het nodig is dat ik bij hem blijf tot ie slaapt… dan doe ik dat.

Maar goed zoals ik al zei, hij maakt er niet elke dag en slaapje zo’n drama van.

En het zal per kindje ook wel verschillen :think:

Hoe gaat is het vanacht gegaan :hug:

Hoe het bij ons gegaan is vannacht?

Om ongeveer half twee werd Juul wakker en ze sliep niet direct. Toine is toen in de woonkamer gaan slapen (we hadden voor de zekerheid al een luchtbed opgepompt, want hij moet om tien over vijf op) en ik ben met haar aan de gang gegaan.

Na een uur sliep Juul eindelijk (nog een heel proces, maar goed), maar toen lag ze zo hard te draaien en om zich heen te slaan, dat ze steeds weer wakker werd.

Ik moest hieraan denken:

@Cell wrote:

Hij slaapt nu op een kussen en zonder kussen in bed is het slapen drama.

Op 1 of andere manier heeft hij gewoon last van zijn nek

Toen heb ik haar bij mij in bed genomen en met haar hoofd op Toines kussen gelegd. Ze heeft de rest van de nacht in een ruk doorgeslapen tot half acht en heeft niet een keer meer gedraaid.

Ik heb nu mijn kussen in haar bed gelegd en zoveel mogelijk plat gedrukt. Ik wil dat even gaan proberen (met streng toezicht natuurlijk!). Ik verwacht niet dat ze gaat rommelen met dat ding, want als ik haar bij mij in bed neem, draait ze net zolang tot ze met haar hoofd op Toines kussen ligt.

Ik ben heel benieuwd!

(zie je, ik ben best een beetje flexibel, hahaha! ;))

Heerlijk dat jullie toch nog een paar uurtjes hebben kunnen slapen! Dus vanavond is Toine z’n kussen kwijt en gaan jullie het mét zijn kussen in haar eigen bedje proberen?

Maar als ze last van haar nekje heeft (en dat het probleem is), zou een osteopaat misschien ook iets kunnen doen?

Ja, we gaan eerst dit proberen. We hebben overigens allebei twee kussens waar ik er maar een van gebruik. Dus ze mag mijn tweede kussen. :wink: (Toine boft maar weer…)

Ik had al eerder naar een osteopaat gekeken, maar dat is voor ons beperkte budget, waar eigenlijk helemaal geen rek in zit, eigenlijk veel te duur. Zelfs als ik de vergoeding van het ziekenfonds eraf trek, is het nog in de 50 euro. Natuurlijk, als het nodig is, is het nodig, maar dat is nu nog niet duidelijk. En dan wordt het toch eerst een gang naar de huisats en/of cb (die laatste zijn hier super, dus die gaan zeker meedenken!) We moeten over 2,5 sowieso naar het cb, dus leg het probleem daar zeker neer. (mogen ze het houden ook!)

Peetje, hoe is het met Jenna? Bevalt de dubbelroze wolk? :mrgreen:

Cynthia, bij mij worden de eerste 4 behandelingen volledig vergoed (en we hadden er maar 3 nodig…)…

Met Jenna en onze uberroze wolk gaat het (inmiddels) helemaal goed!! :inlove: :inlove: :inlove:

Mag ik even?

Ik ben diep, diep geschokt en even compleet van mijn geloof gevallen… Ik moet ook maar wat meer flexibel zijn, denk ik!

Juul had haar boterham op en was eigenlijk nog klaarwakker, maar ik wilde haar wel naar bed hebben; ze was tenslotte al vanaf half acht wakker. Dus hup, naar de slaapkamer, schone luier, alle kleren behalve haar romper uit en slaapzak aan. Ik heb haar in bed gelegd nadat we alles en iedereen gedag gezwaaid hadden. Twee liedjes zingen terwijl ik over haar buik wrijf en ze bleef me met grote ogen aankijken. Dat gaat niet lukken, dacht ik nog, maar na het zingen bleef ik nog even wrijven en opeens sliep ze!

Met haar hoofd op het kussen!

Ik heb er echt kippenvel van…

Nu heb ik toch het idee van maar 1 slaapje overgenomen en het hoofdkussen. Goh, ik ben echt meegaand, da’s niks voor mij…

Peetje en Cell, ik kan jullie wel zoenen! :mrgreen: (en de rest is ook wel lief natuurlijk… ;))

Tycho slaapt ook beter sinds dat hij een kussen heeft.

Nou is hij nooit echt zo’m moeilijke slaper geweest, maar hij nwou nog wel eens gaan draaien, dat doet hij nu dus niet meer.

Hopen dat het vanavond ook zo lekker gaat en dat jullie weer lekker de ruimte hebben in bed.

:shock: :shock: :shock: :shock: :clap: :clap: :clap: :clap:

(misschien is het wel de geur van een van jullie dat haar rustig maakt… :think: :think: :think: )

Weer even heeel snel:

Kwam toevallig ergens anders de vraag tegen of Juul nog in de maxi-cosi mag, omdat je naar de Ikea wil… daar hebben ze ook ‘kinderkussentjes’; misschien meteen maar even kijken??

Gek he, dat je ‘opeens’ iets vindt waardoor het slapen wél lukt…

Denk inderdaad dat Juul toe is aan 1 slaapje overdag hoor…

En als ze lekker ligt op een kussen: lekker laten gaan :wink:

Het beste is toch, hoe ‘gelovig’ (hoewel… je was er al vanaf gevallen :wink: ) je ook bent, om naar je kind te kijken. Wat wil zij, waar voelt zij zich prettig bij.

Soms is dat net even anders dan wat jij in gedachten hebt :wink:

Ja, dat kinderkussentje staat inderdaad op de boodschappenlijst! Wat een uitvinding… :mrgreen:

Ze is nu overigens wel wakker en ligt wat te mopperen in bed. Alhoewel, ligt… Ze zal wel staan, maar ze maakt verder niet heel veel herrie, dus ga er nog niet naartoe. (Sterk zijn Cynthia, sterk zijn!)

Herkenbaar allemaal, wij hebben 7 maanden niet (of weinig) geslapen. Maar ik kon haar niet laten huilen (druist sowieso tegen mijn gevoel in en Saartje is niet echt een manipulatief meisje)./…

Bleek in eerste instantie haar oren te zijn… toen ging het nog niet goed, toen naar Osteopaat, hij kwam erachter dat het klonk als koemelkintolerantie… CB enzo hadden daar nog nooit aan gedacht, omdat ze verder nix had, geen uitslag ofzo!

Dus nu over op van alles, behalve koemelk. En het werkt!!! Heel af en toe een nachtje iets minder, maar dat mag!!!

Ik heb ook een kussnentje geprobeerd (ging ook goed!!!), en vond die van Ikea het prettigst, zijn dun en lang, zodat hij goed tegen de zijkanten van het bedje aan lag… kon neit schuiven, zeg maar!!!

Succes!!!

:-*

En? Hoe is het gegaan vandaag?

We zijn gisteren naar de Ikea geweest en natuurlijk viel ze op de terugweg in de auto in slaap. Van kwart voor zes tot half zeven heeft ze geslapen, wat niet handig is als ze om acht uur naar bed gaat. Maar goed, ik heb haar ook niet geprobeerd wakker te houden, dat vond ik ook weer zielig.

We hebben op de gewone tijd het hele ritueel afgewerkt (ik merk dat ze echt al weet wat er gaat gebeuren!) en haar netjes om acht uur in bed gelegd.

En toen wilde niet slapen, natuurlijk… :wall:

Ik kan wel zeggen dat ze pech had, want ik heb haar een uurtje laten huilen en mopperen. Om negen uur weer terug gegaan en toen sliep ze zo.

Vannacht werd ze rond een uur wakker en toen heb ik haar een fles gegeven, want ze had gisteren en zeker gisteravond bar weinig gegeten. Ik wist dus dat ze wakker zou worden van de honger. Fles heeft ze netjes in bed gedronken en daarna viel ze ook weer netjes in slaap. Tot half acht vanmorgen! :dance:

Wat ik ook een hele vooruitgang vind, is dat ze niet meer zo ligt te gillen. Het is meer mopperen en roepen. En ik moet zeggen dat ik daar veel beter mee om kan gaan!

Het gaat dus in ieder geval de goede kant uit! :thumbup:

Ik blijf duimen dat het zo de goede kant op blijft gaan meid!

Het ziet er wel heel goed uit in elk geval!

Bikkels!!! :smiley:

:hug:

PS Is dit verschil nu sinds jullie een kussen hebben voor Juul?

:clap: aplausje voor cynthia en juul.

cinthia heb je dan nu ook echt een dekbedje in het overtrekje zitten ?

heb naast een deken ook nog een dekbedje liggen van me oudste 2 maat twijfel waneer ik die ga gebruiken.

opzich hebben mijn 2 oudste nooit anders gehad aangezien dat nog niet bekend was kwa wiegendood enzo.

vindt dekbedovertrekjes zo schattig enzo :slight_smile: