Wie heeft interieur van Ikea

Ikea en ik zijn 1! hihihihi

Wij komen er vaak! Heel vaak!

En als je alles van IKEA uit mijn huis haalt blijft alleen de babykamer en bank staan :oops:

Enne die bank willen we nu ook van IKEA :wink:

Onze meubels staan al 9 jaar en beginnen nu wel te slijten, maar we gaan ze pas vervangen als de kids wat groter zijn. Waarschijnlijk weer met IKEA meubelen :lol:

Ik vind Ikea ook fantastisch.

We hebben van boven naar beneden: enorme stelling met boekenkasten op de studeerkamer

2 Enkele kledingkasten en een 3 ladekast voor onze zoon

2 nachtkastjes op onze kamer

in de woonkamer een vakkenkast, tafeltje en stoeltje en de kinderstoel.

Ideaal spul :mrgreen:

Wij hebben de hoekbank van Ektorp. Ideaal met kleine kinderen (en pissende cavia’s :roll: ), want je kunt de hoezen wassen. Deze hebben we nu bijna 5 jaar en bevalt ons prima. Je moet wel regelmatig de kussens even keren of van plek ruilen. Verder hebben we sinds kort eetkamerstoelen gekocht, zitten heerlijk. En natuurlijk hebben we, zoals volgens mij zo’n beetje iedereen die kleine kinderen heeft, de Trofastkasten voor het speelgoed.

Bo d’r kamer is helemaal Ikea: bed, klerenkast en ladekast van de Hemnes-serie en een paar Lackplanken.

Last but not least onze 15-jaar-oude-maar-doet-het -nog-prima-garderobekast. Heeft 2 verhuizingen overleefd. :thumbup: Ik denk dat het de Pax-kast is, maar dat weet ik niet zeker.

Wij hebben ook wel veel van Ikea.

Woonkamer: De grote spullen zijn niet van ikea, dat hebben we helemaal van leen bakker en een bankenzaak. Wel veel leuke dingen voor de woonkamer. Vaasjes, kaarsjes, steentjes, kussentjes op de bank etc. En de lampen komen bij ikea vandaan. Eigenlijk zijn de twee witte simpele lampen boven de eettafel voor nood opgehangen, maar ondertussen hangen ze er al 4 jaar :mrgreen: Wel aan 1 kant verkleurd nu haha. Boven de kleine tafel hangt zo’n zwarte hanglamp met 5 ‘kaarsjes’. Ook staat er een kastje voor de knutselspullen. Een witte met van die rode en groene bakken.

De keuken: pannen, glazen, bakspullen, hondenbakken.

Onze slaapkamer hebben we 3 van die witte kasten staan. Namen weet ik niet meer :wink: :oops: Van die simpele, goedkope witte.

Nachtkastjes komen er vandaan, kastje voor onder de spiegel. Spiegel zelf en de lampen (aan het plafon en op de nachtkastjes.)

Toekomstige babykamer staat een langwerpige witte kast. Zelfde soort als van onze kledingkasten. Maar dan dus langwerpig. Hopenlijk komt hier ooit een babykamer van ikea bij te staan.

Logeerkamer: lampen en een zelfde kledingkast als wat wij op de slaapkamer hebben.

Zolder: bureaustoelen, verrijdbare kastjes (een heleboel) bakken met deksels, bakjes voor pennen, bureaulampen etc. Staat mijn knutselhoek.

In het kamertje op zolder staat een slaapbank, twee van die boekenkasten, een waskom met kraan. Allemaal van ikea

Oh… zo te zien hebben we echt veel er vandaan! Onze gordijnen boven en rolgordijnen komen ook van ikea.

We zijn bezig met verbouwn en hebben ook al een keuken op het oog :inlove:

Volgens mij ben ik een zeldzaamheid… Hier 2 vitrinekasten en 2 slaapkamerkasten. Meer niet. Ik kan niet heel goed tegen het massale, de kwaliteit en de winkel vind ik een crime.

ja, maar dat is dus het grappige, je kunt het heel goed combineren!! en je eigen stijl er aan geven!!!

Ik ga straks met de kids naar een flatje, ik ben echt helemaal into brocante… maar moet je eens opletten in de woonbladen, bijv. MTC of VT wonen etc… staan allemaal ektorp stoelen in het interieur, komisch…

ik denk dat je het prima kunt combineren…

straks het kamertje van mijn dochtertje heb ik ook veel ikea… maar ik wil het behang met polkadots, heb een console als kaptafeltje, ikea kanten gordijntjes wil ik boven haar bedje… die hangen nu bijv. in haar brocante witte kast… haar kamer is nu zo klein dat ik de deuren er uit heb gehaald en die ikea gordijntjes er voor heb gehangen. Paar donkerroze dozen van ikea er bovenop… prima!

en bij mijn zoontje net zo, die heeft nu een zeekamertje… strandstoel en verder al die meubelen van de hemnes serie. Straks wil ik er nog meer een beetje scapa/longisland stijl van maken…

dus het is maar net wat je er mee doet…

Inderdaad snoesje, wij willen ook gaan combineren.

Ik lees wel dat de duurdere produkten wel goed van kwaliteit zijn.

@Snoesje wrote:

Ik ga straks met de kids naar een flatje, ik ben echt helemaal into brocante… maar moet je eens opletten in de woonbladen, bijv. MTC of VT wonen etc… staan allemaal ektorp stoelen in het interieur, komisch…

Sterker nog… ik ben op zoek naar hoes in bepaalde kleur… er worden momenteel door een winkel in brocante 2 bankjes van Ektorp aangeboden die uit hun interieur gaan!

Vind die Ektorp serie idd goed te combineren met bijna elk interieur wel, hangt grotendeels gewoon af van welke kleur hoes je erom slingert :thumbup: (moet IKEA de kleuren alleen niet uit het assortiment halen :wall: maar das een ander verhaal :wink: )

oh, das lekker butt!!

maar apart dat ze het aanbieden!!

haha, nou, ik hou het gewoon op de blekingewit… roze heb ik ook eens gehad, ook heeeel leuk… alleen we hebben de hoezen weer teruggebracht omdat tussen de hoezen kleurverschil zat of zo… ok…

Poef ook gehad… ook weer teruggebracht… (hij kocht nog wel eens wat zonder te beseffen of het kon of niet, of dat het zou passen)… zucht…

maar straks heb ik lekker daar mijn zeggenschap over.

die witte hoes wil ik dus NIET!

Dan sta ik elke week te wassen ben ik bang :roll: en laat ik nou net niet om meer was verlegen te zitten… zeker niet met straks 4 kids :lol:

Hier ook veel ikea spul. Ik hou van Ikea. Veel basisspullen te koop die je mooi met diverse accescoires kunt combineren waardoor je toch steeds een andere look hebt. Ik hou van zoveel mogelijk basis, niet met allerlei versieringen en rondingen enzo. Gewoon eenvoud. En inderdaad, je kan eens vaker iets nieuws kopen.

moet zeggen, het valt wel mee hoor met dat wit…

ik vind het geweldig als ik m in de was heb gehad met bleek en vanish, is ie weer zo wit dat het pijn doet aan je ogen. Even nat om de bank of stoel doen en je hoeft niets te strijken…

neuh, ik vind het wel meevallen…

Blijkbaar heb ik precies NIET genoeg dingen van Ikea staan om mensen niet de indruk te geven dat het bij ons een soort showroom is. Alleen de salon- en eettafel komen ergens anders vandaan en de rest 1 en dezelfde winkel. En bijna niemand ziet het. Haha.

wahahaha, lachen toch!!

zoooo… dat wordt geen Ektorp bank via mp… een driezitter kost maar slechts 299,- wat een lachertje!! voor elke plek 100 euro, hahaha…

Ik heb mijn slaapkamer van Ikea,

Heb 2 lacktafeltjes die onverwoestbaar zijn, 1 in sk dochter, 1 in huiskamer voor de kleinste met 1 wit stoeltje van Ikea erbij.

Hebben een Billy boekenkast en een lacksalontafel maar wat een prutding. Ik dacht dat hij net zo goed zo blijven als die kleine lacktafeltjes maar het is echt niks. Met de dag komen er meer butsen in. Nog ff en ik heb wit/houte stippeltjes salontafel.

Voor de rest vind ik Ikea heel erg leuk maar is mijn man er niet zo voor. Omdat hij het slechte kwaliteit vind. Ik vind het gewoon beter om wat goedkope dingen te kopen dan in één keer een duur ding want als dat dan stuk gaat ben je pas echt in de aap gelogeerd. Enne gelukkig heb ik nu zelf een baan dus binnenkort ga ik ook eens voor een trofast kast kijken voor de kleine en voor wat andere kleine dingen voor hier in huis.

@Snoesje wrote:

wahahaha, lachen toch!!

zoooo… dat wordt geen Ektorp bank via mp… een driezitter kost maar slechts 299,- wat een lachertje!! voor elke plek 100 euro, hahaha…

we hebben de goeie hoes in huis :dance:

Volgende week dus de bank (in het wit :lol:, want die is het goedkoopst) kopen :thumbup:

Hier ook een huis dat zo in de IKEA catalogus zou kunnen staan :oops: Keuken, woonkamer, berging, logeerkamer, slaapkamer en de kamer van de jongens, werkelijk overal staat wel iets van IKEA :slight_smile: en op de vloer ligt IKEA laminaat :lol:

Sommige spullen (zoals onze blankhouten eettafel) gaan al zeker 7-8jaar mee en zien er nog prima uit. En als ik er zo over nadenk, dan hebben wij nog nooit iets van IKEA weggegooid dat stuk was. We hebben wel eens iets via MP verkocht dat we niet meer kwijt konden of niet meer gebruikt hebben… Oja, toch 1 tegenvaller: we hebben ooit beddengoed gekocht dat zo stug was als een jute zak :doh: dus die heb ik na een paar keer wassen toch in de container gegooid

Ik vind heel veel spullen van de IKEA gewoon mooi en zie geen reden om ergens anders 3-10x zo veel te betalen voor hetzelfde meubelstuk dat er alleen ietsje anders uitziet :roll: En met twee van die doeraks in huis vind ik het heel fijn dat ik me niet druk hoef te maken om een kras of 10. :mrgreen:

Qua meubels hebben wij de bank (Ektorp hoekbank, ivm de wasbare hoes, ik heb alleen de plooitjes aan de onderkant dichtgestikt, omdat ik dat niet zo mooi vond, nu is ie net ietsje strakker), drie kasten (1x Liatorp, 2x Malm) en onze nachtkastjes van Ikea (Malm) en onze keuken komt er vandaan.

Ik vind ikea een leuke winkel wel slecht voor de portemonee want de komt altijd meer mee na huis dan de bedoeling was.

Wij hebben van de ikea 2 kledingkasten, matrassen, veel tierelantijntjes eigenlijk niet veel.

ik ben helemaal gek van de paxkasten van ikea.

we hebben er allemaal een.

verder is de woonkamer de enige kamer dien niet van ikea is geloof ik :oops:

(daar hadden we al een leuke serie voor, maar mocht die ooit de deur uit gaan… :mrgreen: )