Wie heeft interieur van Ikea

die stuva serie… :inlove: daar komt binnenkort een kast van in de meidenkamer. Hebben nu de aneboda garderobekast, wij de ladekast daarvan.

maar als we boven gaan verbouwen… ik weet al precies wat ik wil hebben en waar het vandaan komt: IKEA :thumbup:

Wij hebben echt ook bijna alles van Ikea:

Bank, bijzettafels, stoelen, tv-tafeltje, keuken, 2 bedden voor de kinderen, trofastsysteem, ons bed, bureau, kasten, lampen, kledingkast, keukenspul fotolijsten en heeeeeeeel veel tierelantijntjes.

Wij komen er net zo vaak als Cell denk ik.

We willen ook dezelfde bank (ik grijs :wink: )

Het is ook gewoon onze stijl en je kan eens omwisselen.

Vind de Ikea heerlijk…vandaag nog geweest trouwens… 8)

hahaha Madre…

bij jou zit hij nog effe dichter bij… ik moet er voor naar Amersfoort.

Wat me niet tegenhoud om er minstens 1x per maand te komen hoor :lol:

Tja… ik moet toch ergens koffiebonen halen :angel:

Wij willen de ektorp bank in donkerbruin… grijs vind ik echt ge-wel-dig… maar ik meen het serieus als ik zeg dat mijn hele vloer al die kleur grijs is en dat poremt niet zo tof.

Dus bruin… :thumbup:

Ik heb ook veel van ikea.

Mijn eettafel mijn eetstoelen. Tv meubel dressoir kast 2 papieren lampen bedje van de kleine. En de boekenkast.

De rest is niet van ikea :wink:

Maar ik ben erg tevreden over ikea hoor. Mooi spul en ik hoef niet om te kijken of er een krasje of een butsje in komt.

Bij mensen bij wie we langs komen mag de kleine alleen op de bank zitten omdat men bang is dat de veels te dure meubelen eraan gaan.

Kan ik mij nog wel begrijpen maar vind ik wel jammer dat je zo moet leven. Je kan niet echt genieten van je spullen denk ik zo.

We komen daar dus ook niet vaak :wink:

Maar ik heb keus uit 2 ikea’s. Delft en Barendrecht… En ben er echt tevree over.

godzijdank ligt de ikea niet om de hoek… Heb geen inkomen immers.

Maar vind het altijd erg leuk en praktisch spul.

Eens even kijken, de kinderkamers… 2 keer michael buro 2 keer bureaustoel, 1 halfhoogslaper met glijbaan, 1 kledingkast, 1 kleine witte eettafel met de kinderspeelcomputer erop.

4 grenen krukjes.

Op onze slaapkamer een joekel van een billy, die binnenkort nog verder uitgebreid word. En een ladenkastje. Een spiegelkastje met mijn make-up erin.

Op de badkamer de roze/oranje/blauwe en groene kinderhandoeken van de kinderen (elk kind heeft een eigen kleur in huis, handig bij 4 kids!)

Dan de woonkamer, 2 expedit boekenkasten donkerbruin, met witte kastinzet, en witte ladenblokken, onderin zwarte manden waar ieder weer een eigen kleur voorkant bij heeft gekregen… De kinderbakken dus.

We hadden voorheen ook de eetstoelen van ikea, de goedkoopste zwarte.

Moet zeggen, ikea heeft ook verschillende kwaliteiten, Het hele goedkope is vaak maar kort mooi, de verf stoot er snel af en je hebt snel krassen.

De duurdere materialen blijven vaak wat langer meegaan.

Maar helemaal fan ben ik van de assecoires…

@Cell wrote:

Lacktafels… idd goedkoop, gaan pakweg 8 maanden mee, maar kosten dan ook een niks…

doen jullie dan zo raar of zijn wij zo braaf… dat wij al zeker 5 jaar dezelfde lack tafeltjes hebben staan!!? :o

Maar wij hebben ook wel het 1 en ander van IKEA hoor… wij hebben de IVAR stellingkast tot aan het plafond en tussen 2 muurtjes klem staan. Veel mensen denken dat het een lundia is en we krijgen er positieve reacties. Zolang wij hier wonen blijft die kast sowieso staan :thumbup:

De LACK tafeltjes dus, eettafel (stoelen komen ergens anders vandaan).

Binnenkort gaan wij ook een Ektorp bank kopen, heeeeerlijk en als die het nou lang genoeg wil volhouden dat de kinderen uit de ‘ik veeg snot, schoenen en handjes af aan de bank’-fase zijn gegroeid kijken we dan wel weer eens verder.

Als de IKEA bank goed bevalt komt er dan gewoon een nieuwe van hoor.

Meegroeibedje van de IKEA (geweldig bedje) en oh ja… de trofast kastjes voor het speelgoed.

Ja er loopt hier ook best veel het huis uit als iemand het zou roepen :wink:

ik heb zwartbruine lacktafeltjes als salontafel en die worden gewoon vaal… de verf vliegt eraf en dan zit je met rare gele kale plekken…

Deze houden het dus echt geen jaar vol.

Maar de witte die wij hebben gaan ook al 6 jaar mee hoor en de gele en blauwe op de kinderkamers ook :wink:

Bijna al onze huiskamer meubels komen van de ikea. Wij hebben een grote besta wandkast met bijpassende eet en salontafel. Ik ben er niet zo happy mee. Ten eerste lijkt het alsof de meubels stof aan trekken. Dat zal vast door het kleurtje komen maar als ik het schoonmaak en ik draai me om zit er alweer een laagje stof. Ten tweede komen er ontzettend snel krassen in het lamineerlaagje.

Ik ben ondertussen aan het rondkijken voor andere meubels (we hebben deze nu 3 jaar) in een lichtere kleur en het liefst van massief hout.

Boven hebben we op emma’s slaapkamer meubels van de hemnes serie. De kast vind ik erg degelijk maar ook bij de ladekast vond ik het lamineerlaagje er snel af gaan. Op onze slaapkamer hebben we hele goedkope kasten van de ikea en die blijven gek genoeg wel redelijk mooi.

tja onze massief eiken computerkast is ook beschadigd door er tegen aan te lopen met de poppenwagen, paraplu etc… ik riep meteen: nooit meer zulke dure meubels… zonde van mn geld.

En tegen de tijd dat de kinderen het niet meer vies en stuk maken is het helemaal handig en goedkoop want dan blijft het gewoon mooi :wink: en hoef je niet na 4 jaar weer wat nieuws te kopen.

ik wilde eigenlijk de lack salontafel in zwart/bruin kopen maar ik vraag me nu af of dat wel verstandig is als het zo snel vaal wordt… :think:

Wij hebben kasten (tv meubel in voorkamer, hoog dressoir in achterkamer en boekenkast in studeerkamer) van Ikea, de Besta-serie. Maar dan met keukenpootjes :slight_smile: Ziet er net iets anders uit. Zwartbruine kasten en hoogglans witte deurtjes. Ik vind het mooi en is goed betaalbaar. Het enige jammere is dat het goed afhangen van de deurtjes nogal wat geduld vraagt en lastig is. Voor de rest heel tevreden! Verder bijzettafeltjes die ze nu niet meer hebben (helaas!!! Had er wel meer van willen hebben).

Wij hebben eetkamerstoelen, 2 kuip stoeltjes en een tv kast van de Ikea.

Luuc heeft zn slaapkamer van de ikea.

Bevalt goed! :thumbup:

Wij hebben ook veel van ikea, oa de bank :thumbup: Tylosand.

Nu na 5jr intensief gebruik, en 2 kinderen (billie ligt er weleens op maar telt natuurlijk niet mee in het vebruik ;)) is hij wel erg doorgezakt. Het is ook een echte “hang” bank. Ik denk dat wij binnen niet al te lange tijd voor een nieuwe, jawel, ikea bank gaan :mrgreen:

@Cell wrote:

Roep hier hard Ikea en mijn interieur van boven naar beneden komt hard aanstormen :lol:

Ha ha, dat wilde ik ook schrijven.

Wij hebben hier 4 malm ladekasten. 2 met 3 lades en 2 met 4 lades. 2 malm nachtkastjes. Een ikea bed, met matrassen.
Een dressoir (weet even niet hoe die heet), een expedit boekenkast (die ik in de kamer van de oudste gebruik voor speelgoed (heb er ook van die leuke gekleurde bakken in gekocht.
Een tv meubel, een salontafel en een computerkast. Hmmm dan zijn we er wel geloof ik........ :think: :think: o nee, ook nog een hanglamp boven de eetkamertafel en een staande lamp.

Joh, het is hier een grote ikea-showroom. En het valt mensen vaak niet eens op.

• enorme hoekbank. Wasbare hoes, dus handig.
  • eetkamerstoelen. Lak na 5 jaar niet zo mooi meer, maar ik wil toch andere. :dance:
  • bed
  • boekenkast/meubel in woonkamer. Prachtig. Staat al 5 jaar, nog net zo mooi.
  • kledingkasten voor de kinderen.
  • kindertafel met stoeltjes. Niet duur, maar schuur het weer op en dan is het weer om aan te zien.
  • 2 x poef. Blijven heel mooi.
  • 2x schommelstoel

-klein 2-zits bankje.
  • ladekasten. Zijn niet zo geweldig van kwaliteit.
  • tv-meubel. Prima

-…

-vergeet vast nog van alles

En dan nog veel dingen erbij, kleine meubelen en accesoires. Ik ben gek op die winkel.

Vind wel dat ze geen geweldige banken hebben, maar dat hoeft voor ons ook niet, aangezien we nog kleine kinderen hebben en we graag later pas investeren in een mooie duurdere bank. Wat dat betreft vind ik de prijs/kwaliteit verhouding heel goed. Multifunctionele spullen die vaak nog uit te breiden zijn. Onze kast hebben we al 3x veranderd.

Hier ook veel IKEA en het bevalt prima! :smiley: De boekenkasten zijn na 3 maal verhuizen niet meer de allerstevigste, maar voor de rest geen klachten.

hier ook aardig wat ikea, ideaal :lol:

wij zijn er erg tevreden over!

hele berg Ikea hier:

Bonde kasten in de woonkamer (in alle soorten en maten, oa tv meubel), eettafel en stoelen idem, lampen, kindertafeltje+stoeltjes etc. Verder boven veel Hemnes (kasten, “commode”(grote dressoir/ladenkast), ons bed, kinderbedjes uit verschillende series en op zolder 2 expeditkasten als room-divider).

Het meeste houdt zich prima, tja, na 5 jaar gaat er wel eens her en der een stukje fineer ofzo los maar verder prima :thumbup:

Wij zijn helemaal van de Ikea generatie 8)

@Noor82 wrote:

Wij hebben kasten (tv meubel in voorkamer, hoog dressoir in achterkamer en boekenkast in studeerkamer) van Ikea, de Besta-serie. Maar dan met keukenpootjes :slight_smile: Ziet er net iets anders uit. Zwartbruine kasten en hoogglans witte deurtjes. Ik vind het mooi en is goed betaalbaar. Het enige jammere is dat het goed afhangen van de deurtjes nogal wat geduld vraagt en lastig is. Voor de rest heel tevreden! Verder bijzettafeltjes die ze nu niet meer hebben (helaas!!! Had er wel meer van willen hebben).

ja dat afhangen van de deuren :silenced:

Hier halve woonkamer van Ikea; banken, bjornkasten speelgoedbakken etc.

Prima spul en makkelijk reinigen Bankstel kan ik de hoes afhalen en lekker in de vanish+ soda hup in de wasmachine zelfs op 60 graden!

Ook op de kinderslaapkamers spullen, kastjes in de badkamer etc.

Ik ban IKEA-fan, niet duur redelijk kidsproef en makkelijk te onderhouden.

Dan kun je nog eens switchen als de kids groter zijn.

Hier erg tevreden, geen levertijden en goed betaalbaar.

Petri

ik doe mee… ik HOU van de ikea!!

Slaapkamer j.

• hemnes kledingkast (met ijzeren rekje)
  • hemnes bedbank
  • hemnes boekenkastje
  • kleine vierkante tafeltje met stoeltjes
  • ikea visnet,
  • höltafeltje (voor verkleedkleren)
  • Lackplank

Slaapkamer E.
  • wit krullig meegroeibed
  • poppenbedje
  • bovenkastje met zes vakjes
  • straks met haar verjaardag het houten keukentje met toebehoren

Mijn slaapkamer
  • Tromnes spijlenbed wit (via MP)
  • hemnes nachtkastjes
  • hemnes kast met zes + 2 laden
  • PAX kledingkast (niet in mijn nieuwe huisje…snik)
  • Zwarte 5-haken (voor kettingen)
  • Lack plank

Badkamer
  • hoge badkamerkast
  • wasbak met kastje

gang
  • kinderkapstokje
  • zwart rekje met stoffen zakken voor mutsen etc.

Woonkamer
  • Ekeskogbank
  • 2 ektorp stoelen
  • Halogeenlamp

nou… volgens mij ben ik er zo onderhand wel… en ja, voor kleine reut ben ik ook altijd wel bij ikea te vinden…

straks in mijn nieuwe huisje haal ik daar nog een ektorp bank…

moet zeggen, kwaliteit vind ik prima! hoorde van een collega die had een laminaatvloer van de ikea… niet te verwoesten… dus daar ga ik straks ook even naar kijken!!