Wie heeft er ervaring met een bakfiets?

Ik heb net een bakfiets cadeau gekregen :inlove: .

Het gaat om de Babboe Big.







Ik heb daar nog nooit mee gereden en ben eens benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Er kunnen 4 kindjes in de bak! :thumbup:

Hoe rijdt dat?

zoo hee, dat zijn geen gaves maar giften… wat een lieverd die je dat kado heeft gedaan!!!



(ben niet jaloers, ben niet jaloers… nee ben echt echt echt niet jaloers :liar: :liar: :liar: )



ofwel, nee geen ervaring mee, maar had het wel graag gehad

Wauw, gaaf joh! Geen ervaring hier, maar wel veel plezier gewenst

Hoi,



Ik heb ook een bakfiets maar dan 1 met twee wielen… heb er tot nu toe 3 kinderen in gehad en dat gaat super!



Ik heb geen ervaring met een driewieler… waar je wel om moet denken is bij oversteek plaatsen ( het tussen stuk bij de rotondes) of je daar wel kan staan met je fiets omdat je fiets iets langer is…



Veel plezier ermee!!!

Ik heb wel ervaring.

Ik zal eerlijk zeggen, ga vanavond eerst even een rondje alleen rijden en oefen dan vooral het bochten werk.

Op een gewone fiets gaat je fiets nl schuin in de bocht, en jij zelf ook. Op deze bakfiets blijf je echter rechtop zitten, waardoor je het gevoel kunt hebben om te vallen. Gevolg is dat je de verkeerde kant op gaat sturen.

Het is een kwestie van even wennen en dan heb je het zo onder de knie, maar het is voor jezelf gewoon fijner als er even geen kindjes in zitten die gaan gillen etc :wink:



Veel plezier en vrolijke fietsuurtjes gewenst!

hier ook ervaring met de babboe big…



maar eh… als ik zeg dat ik hem binnen 4 maanden heb omgeruild voor een kidcar aanhanger dan zegt dat wel voldoende denk ik :oops:



Ik vond het een onding.

Hij kon niet kiepen zeiden ze, ik ben er 2 x mee gekapseist.

Hij reed heel licht zeiden ze, ik werd nog ingehaald door oma op de fiets

Ik fiets heel graag en ook heel lange stukken en daar is dat ding dus niet geschikt voor.

Om maar te zwijgen van het feit dat ik hem nergens kon stallen.



Hier geen bakfiets meer, ik ben erg blij met mijn mamafiets en kidcar.

Dat ding rijdt wel zo licht dat ik er heel de stad mee affiets op kras tempo :inlove:

Morgen heb ik hem en dan ga ik er eerst alleen even een rondje mee rijden en dan kunnen de kindjes ook eens mee als dat goed gaat!

De bakfiets zal ik gebruiken voor korte ritjes, van en naar school op 5 min. afstand en de hele tijd rechtdoor dus dat zit al goed! 8)

Ben heel benieuwd hoe ik hem zal vinden en kan bijna niet wachten tot morgen! :dance:

Ik rijd met veel plezier op de Babboe. Ik gebruik hem ook om de hond uit te laten als het regent. Dan zitten de kids droog onder hun huifje en de hond loopt mee zonder dat hij me omver kan trekken als hij wat interessants ziet :thumbup:

Het fietst prima op het asfalt, maar bergje op dan moeten je beentjes wel aan het werk. Krijg je mooie billen van :mrgreen:

Ik gebruik hem dan ook voor de korte stukjes en dan is het ideaal en supergezellig :inlove: :inlove: :inlove:



Met 3 kids lijkt het me een uitkomst!

Veel plezier ermee (en het went echt supersnel hoor!)

Ik had ook een Babboe, opzich een heel fijn ding… als je niet te ver gaat… maar voor de kleine stukjes! :thumbup:



Wat heerlijk dat je 'm krijgt!

Vinden de kids helemaal gaaf! Die van mij missen 'm soms nog wel (ik ook, met de wekelijkse boodschappen).

Wat een gaaf ding!

(lijkt mij ook wel wat!)

Gisteren de bakfiets in Eindhoven opgehaald, daarnet een kort stukje er mee gefietst en wat heerlijk zeg!

Hij fietst helemaal niet zwaar (raar dat dit door sommigen wordt beweerd :think: ) en omvallen kun je toch bijna ook niet als je je gewicht maar goed verplaatst…? :eh:

Ik ben er iig heel blij mee! :dance: :inlove:

Nou je zult merken dat als je echt hard door een bocht gaat en je niet goed tegen hangt, dan kun je kapsijzen zeg maar. Maar mij is het nooit gebeurd hoor. Ik ben wel een keer de berm in gegaan :oops: Maar een vriendin van mij is wel een keer in de sloot beland :wall:

Maar gewoon goed opletten hoor! Dan gaat het prima.

Ja kan wel geloven dat je er mee kà n vallen maar dan moet je er maar niet mee gaan koersen hé :wink: .

Ik ben wel voorzichtjes met het rijden en hopelijk blijf ik zo altijd op mijn 3 wielen staan 8) .

Verheug me er op om straks met alledrie een toertje te gaan rijden! :shifty: :inlove:

Moet wel belachelijk zijn om met zo’n hele bakfiets te vallen, alleen al voor het bekijks hoop ik dat nooit tegen te komen… :shifty: :lol:

Daarnet voor het eerst gefietst met mijn 3 kinderen er in en eerlijk, ik voelde bijna geen verschil in zwaarte :thumbup: .

Het is wel doodeng wanneer je nog maar een béétje schuin moet fietsen! :shock:

Dan heb je het gevoel om te kieperen! :shifty:

Maar waarschijnlijk is dat alleen maar wennen…

Straks gaan we er nog een toertje mee doen, kwestie van het gewoon te worden! 8) :inlove:

:mrgreen: :inlove:



Wat prachtig Bietje! :inlove: :inlove: :inlove:

En fijn dat je er goed mee kan fietsen :thumbup: !



Ik ben 1 keer bijna omgekiept, ik fietste hard en maakte een bocht… DOOD eng! :shock:



En bij 15km is het echt wel hard trappen, vond ik!

Dan ging ik makkelijker en sneller met gewoon 2 wielen.

Ik zie er hier ook wel eens rondfietsen, echt gaaf!

Tot welke leeftijd kunnen kinderen er eigenlijk in? En vanaf welke leeftijd?

Oh mooi joh! Wat zitten ze prins heerlijk! :inlove:



Al onze fietspaden zijn scheef (schelpenpaden), of ik ga over de dijk (helemaal schuin), dus dat gevoel van omkieperen heb ik altijd :wink: Vandaar dat ik dus ook een keer van de weg ben geraakt omdat je gaat tegensturen.

Maar zoals je zegt het is allemaal wennen (en goed voor de buikspieren ;)).

Ze kunnen er vanaf baby in in een maxi cosi of babyschaal (al doe ik dat zelf niet ivm hobbelen en de onderontwikkelde nek/rugspieren van de baby). Dus vanaf een maand of 3 vind ik betrouwbaar.

En dan tot ze er niet meer inpassen. Mijn neefje is nu 7 en dan past mijn dochter ernaast, maar twee grote kindjes past denk ik niet meer. Maar ze passen langer dan in een kidcar denk ik.