Wie heeft er ervaring met een bakfiets?

Brr Puk, dat is eng fietsen zo constant schuin! :shifty:

Hoe moet je eigenlijk precies gaan zitten/sturen wanneer je schuin fietst?

als je schuin gaat bijv je hebt het ideenaar rechts schuin te hangen dan kun je het beste zelf naar links tegenhangen… dat werkt voor mij het beste.



maar goed ik heb hem ook nog niet zo lang en oefenen en veel fietsen is het beste om de feeling te krijgen.

Maar wel helemaal geweldig!

@biebie wrote:

als je schuin gaat bijv je hebt het ideenaar rechts schuin te hangen dan kun je het beste zelf naar links tegenhangen… dat werkt voor mij het beste.


Dat doe ik ook zo… dus we zijn goed bezig :wink: .

In het begin (soms nog) had ik dan ook nog de neiging om naar rechts mee te sturen waardoor ik dus bijna in de gracht belandde :oops: :lol: .



Vanmorgen met 4 kindjes een stukje gereden en daarnet boodschappen met de babboe gedaan, ging prima! 8) :inlove:

Nou idd je moet wel met je benen recht blijven zitten, maar met je bovenlijf moet je dan de andere kant op leunen. (vandaar die zijwaardse buikspiertraining ;)).

Ach, alles went en het is zo heerlijk he met de kinders! :inlove:

Ja 't is zeker heerlijk! :inlove:

Morgenochtend zo met de bakfiets Broes naar school brengen, ben benieuwd wat voor bekijks ik dan zal krijgen! :angel: :mrgreen:

Bietje, hoe sta je nu tegenover de Babboe? Nog steeds blij mee?

Wat een gaaf cadeau zeg!!! Je hebt hem inmiddels al weer een hele tijd, maar toch. Kreeg gisteren een mail van Nutricia dat ze in de aanbieding zijn… Moet zeggen dat het toch wel wat kriebelde… (oftewel, ik overweeg het :wink: )

Ik heb ook een Babboe, hoewel we hem al een paar maanden niet meer gebruiken, omdat dochterlief inmiddels goed zelf kan fietsen. Mijn ervaring is dat er in de Babboe toch wel goedkope materialen gebruikt zijn en dat voor een fiets die behoorlijk zwaar belast wordt. In de gebruiksaanwijzing staat een belangrijke tip: de spaken na plm. drie maanden (laten) aandraaien. Dat hadden wij dus niet gelezen :oops: , met als gevolg dat spaken knapten. Dat hebben we een paar keer verholpen/laten verhelpen, maar uiteindelijk hebben we 70 euro geïnvesteerd in goede dikkere spaken (alleen achterwiel).

Deerntje, zou je hem aanraden of zou je zeggen: investeer wat meer en koop een andere bakfiets?

mijn schoonzusje heeft hem ook met huif en elektrisch hulpmotor :thumbup: Dan fietst hij heel licht.

Die electrische hulpmotor klinkt goed :wink: !

Ik mis mn Babboe wel eigelijk. De kinderen ook.

@Tedski wrote:

Deerntje, zou je hem aanraden of zou je zeggen: investeer wat meer en koop een andere bakfiets?




Ik zou hem wel adviseren. Een andere bakfiets is zo veel duurder en als je de gebruiksaanwijzing volgt e/o nieuwe spaken erin zet, dan gaat het wel goed. Oh, nog een probleempje, dat je ook wel kunt verhelpen met betere materialen: de bouten (of hoe dat ook heet) van de bankjes, die zitten niet zo goed vast. Ik heb wel eens een schuin bankje gehad :? . Maar dat is dan wel weer makkelijk genoeg op te lossen, maar doe het dan wel in één keer goed, want anders krijg je dat gedoe iedere keer. Maar dat zijn dan ook de problemen die wij gehad hebben. Wij hebben hem een jaar lang regelmatig gebruikt, maar nu gebruiken we hem dus al even niet meer. Denk na over hoe lang je hem zult gebruiken, hoe intensief (als je gastouder bent, zul je hem misschien vaker, langer, intensiever gebruiken).

Ik heb ook de versie met de hulpmotor. Ik ben er echt helemaal super blij mee. Zelfs met alle drie de kids (8, 9 en 2) gaat het prima!



Het is inderdaad in het begin wennen met fietsen en nog steeds opletten in de bochten, maar voorlopig wil ik hem niet kwijt!

Wij hebben de versie zonder hulpmotor en met drie kinderen in de bak en tegenwind is het wel hard trappen, maar ik zou hem niet meer kunnen missen :inlove: . De kindjes zitten droog en comfortabel (terwijl mama zich een ongeluk trapt en doornat regent :mrgreen: ) en ik kan met de bakfiets makkelijk bij de poort van de school, zodat mijn oudste er zo in kan klimmen als hij de school uit loopt. Ik vind het een ideaal ding. Wat ik ook heel fijn vond: in de winter toen het zo vreselijk glad was, bleef de fiets stabiel. Dus ik kan hem echt aanraden :thumbup:

ik heb laatst met de gazelle cabby gefietst, een tocht van zo’n 50 km in totaal.

vond het erg prettig fietsen. Was eerst heel bang dat ik met een tweewieler telkens heel scheef zou gaan enzo, maar alleen met de bochten is het ffies opletten.



nu zit ik dus te denken om een bakfiets te gaan aanschaffen, liefst een twee wiel want die rijden volgens mij veel lichter. Maar de goedkope modellen zijn bijna allemaal maar 3 versnellingen? Ik vind het toch wel erg weinig :think:



Heeft iemand een bakfiets met 3 versnellingen? en zo ja, hoe bevalt dat?

@Emma wrote:

ik heb laatst met de gazelle cabby gefietst, een tocht van zo’n 50 km in totaal.

vond het erg prettig fietsen. Was eerst heel bang dat ik met een tweewieler telkens heel scheef zou gaan enzo, maar alleen met de bochten is het ffies opletten.



nu zit ik dus te denken om een bakfiets te gaan aanschaffen, liefst een twee wiel want die rijden volgens mij veel lichter. Maar de goedkope modellen zijn bijna allemaal maar 3 versnellingen? Ik vind het toch wel erg weinig :think:



Heeft iemand een bakfiets met 3 versnellingen? en zo ja, hoe bevalt dat?




Hier de gazelle cabby fiets inderdaad erg prettig.

Maar heeft 7 versnellingen

ik vind de cabby zo klein, wil er toch wel minimaal 3 kinderen in kunnen vervoeren. Met het oog op het gevoel dat er hier misschien nog een derde komt :wink:

Ik wil ook graag een bakfiets aanschaffen om mijn tweeling (nu 3 maanden) straks naar het kinderdagverblijf te brengen.

Ik wil er een met hulpmotor, lees dat een aantal de baboe niets vinden.

Welke bakfietsen kunnen jullie mij aanraden.

Wil er het liefste een met 3 wielen omdat een 2 wieler mijzelf te onstabiel lijkt (tijdens het fietsen) zeker omdat ik er 2 kleine baby’s in ga vervoeren wil ik een goede bakfiets hebben…die ook intensief gebruikt gaat worden (wel voornamelijk korte stukjes) want hij komt bij ons thuis echt in plaats van een 2e auto.

@boba80 wrote:

Ik wil ook graag een bakfiets aanschaffen om mijn tweeling (nu 3 maanden) straks naar het kinderdagverblijf te brengen.

Ik wil er een met hulpmotor, lees dat een aantal de baboe niets vinden.

Welke bakfietsen kunnen jullie mij aanraden.

Wil er het liefste een met 3 wielen omdat een 2 wieler mijzelf te onstabiel lijkt (tijdens het fietsen) zeker omdat ik er 2 kleine baby’s in ga vervoeren wil ik een goede bakfiets hebben…die ook intensief gebruikt gaat worden (wel voornamelijk korte stukjes) want hij komt bij ons thuis echt in plaats van een 2e auto.




Ik raad je gewoon aan eerst te gaan fietsen op zoveel een drie als tweewieler.

Mijn leek en tweewieler ook onstabiel, maar dat is in de praktijk echt niet zo.



Hier een gazelle cabby met twee wielen maar rijdt echt niet onstabiel.

Geen hulpmoter maar fiets niet zwaar, wel iets zwaarder dan een de sportieve Medeo die ik heb natuuurlijk.

ik dacht ook altijd dat een 3wieler stabieler was, maar na op de cabby te hebben gefietst kan dat haast niet. ik denk dat het zelfs nog prettiger fietst dan een 3 wieler want als een van de twee voorwielen lager ligt (bij een scheef wegdek) lijkt het me echt onwijs eng :shifty:

maar succes met je keus, ik heb naast de cabby geen ervaring.