Wie heeft een bob met krullen (haarvraagje ;-) )

Hoi,

Ik heb krullend haar, maar heb het nu best lang waardoor het boven stijl is (door de dikte en het gewicht dus) en achter een droge struik (pluis) :lol: nu wil ik graag voor een bob gaan maar ik weet niet zo goed of dat leuk is (en nog belangrijker een makkelijk kapsel ) is met krullend haar.

Wie heeft er een krullende bob en wil hem showen?

Ik ga volgende week woensdag naar de kapper :mrgreen:

Een vriendin van me heeft dat 15 jaar geleden eens gedaan. Het zag er niet uit. Door de krullen ging het wijd staan. Laagjes zijn veel mooier, dan zie je die prachtige krullen ook.

Ik heb kort haar en krullen, en laat het altijd in laagjes knippen. Dan pas vallen mijn krullen mooi. Want juist als je het op 1 lengte laat knippen, dan valt het bovenop meestal plat volgens mij. Nu heb ik heel erg dun haar, maar zelfs dan valt het plat als ik geen laagjes heb (en zie je het nog erger dat het dun is). Ik zou dus ook voor laagjes gaan, zodat je krullen mooi uitkomen

Zelf geen krullen, maar vroeger wel kapster geweest. Maar niet doen! Grote kans dat het een piramidevorm word, tenzij de hoek eruit geknipt word. Dan kan het nog meevallen.

Maar zou gewoon laagjes nemen in het haar, zoals Kittycat zei, dan komen je krullen mooier uit.

Veel plezier volgende week bij de kapper!

Ik heb niet hevige krullen maar wel als het kort is.

Bij mij ziet het er zo uit :wink:

(dit is een oudere foto, ik heb nu tot over mijn schouders)…

Ik heb best slag in mijn haar, kort krult het. Ik heb een lagenbob. Achterop dus wel de lengte van een bob, maar aan de zijkanten nonchalant in lagen.

Ik vind het een heerlijk model. Wel vind ik het per kapster verschillen hoe ze de lagen zette. In eerste instantie knipte een kapster mijn lagen zodat het haar boven mijn oren bleef hangen zeg maar, dat vond ik niet zo mooi (te groot verschil in lengte van het langste en kortste). Nu knipt mijn kapster alles door in lagen, zodat het “losser” valt. Misschien nog belangrijk om even te overdenken voor je enthousiast “lagen!” roept tegen de kapster.

Foto’s sorry, houd er niet zo van mezelf op de kiek te zetten op een forum :wink: .

@Madre wrote:

Oehhh je ogen :inlove: Mooi helder bruin!

Ik kan je geen foto sturen, maar een vriendin van mij had een bob met krullen, iets onder kinlengte. Stond super! Heel fris.

Wel belangrijk is dat je een kapper hebt die weet hoe je krullen moet knippen! Vaak doen ze alleen de lengte nat, en dan de rest van het model zoals lagen e.d. droog omdat je anders niet ziet wat je krullen gaan doen.

Pfffff lastig dit, lagen heb ik altijd al gehad en nu is het bijna op 1 lengte, dus hartstikke pluizig en dik (en helaas snel vet :roll: ) ben echt toe aan iets nieuws iets makkelijks maar nu durf ik de bob niet meer zo eigenlijk :shifty: :shifty:

Ik heb een krullende bob (ongeveer) maar heb geen echte goede foto.

Ga zo ff kijken

@Madre wrote:

Mooie foto van jezelf :inlove: zo kort ga ik liever niet :shifty: heb het ooit al zo gehad, men wat een werk had ik daarmee, zat meer aan achter korter en voor wat langere plukken te laten maarja ik zoek nog ff verder :wink:

Jannigje zo had ik het ook, meer lagen erin enzo, wil het achter wat korter denk ik :think:

Normaal veel pluis maar houdt het in bedwang met wat spullen :0.

Niet echt hele goede foto’s maar een voorbeeldje, maar geen bob.

Juul: Dit was voor mij ook een overgang van lang haar naar kort. Dus ik wilde niet in 1 keer te kort. Vandaar die laagjes en achter ietsjes langer, :mrgreen:

ik zou mijn krullen niet kort durven laten knippen en al helemaal niet in een bob…het gaat onmiddelijk kroezen, ik denk dat t toch ook wel met de hoeveelheid haar, de dikte van het haar en de soort krul te maken heeft wat je er mee kunt

in de jaren 80 was t modern om t vanachter kort op te scheren en dan bovenop wat meer volume

nouuuuu dat heb ik geweten…

my name is miss pooodle :mrgreen:

dit is een foto van bijna drie jaar en nogal wat kilo s geleden…( ben weer de goede kant op aan t gaan inmiddels :oops: )

mar t haar is nog steeds t zelfde

Kristalkindje zoveel krul heb ik niet, ik had vroeger echt pijpekrullen net als Finnley nu heeft maar er is weinig van over, als het wat korter is krult het wel meer maar niet zoals jij hebt hoor.

@Madre wrote:

even offtopic… Wat een prachtige ogen! Helemaal mooie foto!

Nou dames, ik ga helemaal blozen…

Bedankt voor de complimentjes. :smiley:

@Madre wrote:

Nou dames, ik ga helemaal blozen…

Bedankt voor de complimentjes. :smiley:

Haha. Het mag ook gezegd worden over je ogen :inlove:

madre, mooie foto!!!

eh ff ontopic. mijn vriendin heeft ook krullen en wel een bob laten knippen, maar ze heeft het alleen “los” als ze haar haren stijlt met de tang.

@bieslookje wrote:

madre, mooie foto!!!

eh ff ontopic. mijn vriendin heeft ook krullen en wel een bob laten knippen, maar ze heeft het alleen “los” als ze haar haren stijlt met de tang.

Ik zeg maak een foto van je vriendin :wink:

Ik kan nog steeds niks vinden :cry: