Wie heeft dit weleens gemaakt met een klein kind?

echt super mooi, baal er wel van dat ik dat nooit gedaan heb bij de kids.



heb wel in hun babyboeken afdrukjes gemaakt met vingerverf van hun handjes en voetjes

@mamalena wrote:

Wauw Pumba, mooi hé!!!



Ik zou het ook wel willen doen bij onze jongste telg straks, maar dat vind ik niet eerlijk tegenover grote zus. Zij heeft er geeneen. Het had leuk geweest als ik van allebei een handje had gehad toen ze nog onder de 6 maanden waren… Te laat.




Ik zou het dan toch doen voor je jongste. Je kan niet alles altijd gelijk aan je kids geven. De 1 krijgt dit en de ander krijgt dat.

Vaak maak je van de eerste meer foto’s. Alles is nieuw. Bij de 2e schiet het er wel eens bij in etc. Dus als je zo’n hand afdrukje leuk vindt dan is dat toch heel leuk voor de 2e?

Ik wil nu zelf zo’n gipsen belly laten maken als ik wat verder zwanger ben. Dat heb ik ook niet van de 1e maar toen wist ik het bestaan er niet van. Ik laat me dan niet weerhouden van zoiets.

Ja, daar heb je misschien wel gelijk in, Daniëlle… :think: Hmmm, toch de overweging waard.

Dankjewel vooor je reactie.

daarom heb ik er dus eentje gemaakt van de handjes van beide jongens… Van Lucas heb ik een afrukje in gips van toen hij bijna een jaar was…

Als het gips niet mocht lukken, dan heb je ook met zand.

Als dat fout gaat kan je het nog een beetje gladstrijken en nog een x proberen.

Het heet sand memories en is van explory’s, wij verkopen het ook in de winkel.



groetjes Diane

Nou ik heb het 2x gemaakt met Daniëlle maar het is mislukt.

Een paar dingen gingen fout:

  • eerste keer: het 1e papje was ineens hard voordat het handje erin ging.

    Dus met de andere helft opnieuw geprobeert… ook niet gelukt:
  • te brede schaal
  • handje op de bodem gekomen dus platte vingers (komt doordat de schaal te breed en daardoor het papje te ondiep was)
  • gips nog niet voldoende uitgehard dus het handje nog gebroken ook.



    Gips heb ik dus over, maar het modelleerpapje niet.

    Maaaaaaaaaaaaaar ik zag bij Kruidvat een set voor 3 euro (en dat was ook nog voor de helft) dus ik heb er 2 meegenomen puur voor de modelleerpasta.



    Nu moed verzamelen om het opnieuw te proberen.

    Want het is misschien wel weer een heel ander soort modelleerpapje…

@Danielle_M wrote:

@mamalena wrote:
Wauw Pumba, mooi hé!!!



Ik zou het ook wel willen doen bij onze jongste telg straks, maar dat vind ik niet eerlijk tegenover grote zus. Zij heeft er geeneen. Het had leuk geweest als ik van allebei een handje had gehad toen ze nog onder de 6 maanden waren… Te laat.




Ik zou het dan toch doen voor je jongste. Je kan niet alles altijd gelijk aan je kids geven. De 1 krijgt dit en de ander krijgt dat.

Vaak maak je van de eerste meer foto’s. Alles is nieuw. Bij de 2e schiet het er wel eens bij in etc. Dus als je zo’n hand afdrukje leuk vindt dan is dat toch heel leuk voor de 2e?

Ik wil nu zelf zo’n gipsen belly laten maken als ik wat verder zwanger ben. Dat heb ik ook niet van de 1e maar toen wist ik het bestaan er niet van. Ik laat me dan niet weerhouden van zoiets.
Precies mijnn idee!

Sinds ik het idee heb laten varen dat ze beide dezelfde dingen moeten hebben later is dat ook veel fijner :shifty:



Renzo heeft ook een buikafdruk van mijn zwangerschap,van mijn meisje wilde ik dus dit handje doen maar dat is sinds haar geboorte al 3x mislukt :twisted: mijn moppie blijft NIET stilzitten…ik heb een klein knuistje waar je wel haar handje in ziet maar bij lange na niet zo mooi is als die ik hier zag :frowning: zij had dus een stuk van dat spul IN haar knuist en die nam ze mee toen haar hand eruit kwam :roll: :lol: muts!

Maar ik heb het bewaard en maak er nog wel eens 1 en dan doe ik het samen in een lijst :inlove:



Oh en nog een tip!!

Haal goede klei,gewoon van dat speelklei maar dan njiet bij de action maar echt goede!

Maak dat goed zacht met je handen en duw daar het handje in,kan je het ook over doen als het mislukt…

Het is dan wel maar 2d maar je ziet wel alle groefjes enzo…leg het in een diep bordje en giet de gips erop goed laten drogen bordje om kiepen klei eruit halen en je hebt een heel lief afdrukje wat er ook ‘‘uit komt’’ en met mooie details!

Doe ik ook wel op mijn werk (kdv) 1x alle kids gedaan voor moederdag… :shock: pokkeklus maar heel veel leuke reacties :inlove:

@renzosmam wrote:

Oh en nog een tip!!

Haal goede klei,gewoon van dat speelklei maar dan njiet bij de action maar echt goede!

Maak dat goed zacht met je handen en duw daar het handje in,kan je het ook over doen als het mislukt…

Het is dan wel maar 2d maar je ziet wel alle groefjes enzo…leg het in een diep bordje en giet de gips erop goed laten drogen bordje om kiepen klei eruit halen en je hebt een heel lief afdrukje wat er ook ‘‘uit komt’’ en met mooie details!


Goed idee, ga ik doen als die twee zakjes modelleerspul ook mislukken! :wink: