Wie heeft dit weleens gemaakt met een klein kind?

Zie foto…



In de afdrukmassa moet je kind zijn hand of voet 2-3 minuten STILhouden.

Zouden er dan geen vingertjes of teentjes bewegen of zou dat niet erg zijn?

Ik wil dit met Daniëlle maken maar ik wil eerst eens vragen of er mensen hier ervaring mee hebben…

dat zou hier niet lukken vrees ik…wel mooi als het lukt !

Ja, erg leuk! Stond het niet in het krantje van Lidl? Zou hier ook niet lukken; ik heb 2 wipsteeltjes :roll: :lol:

lijkt me ook vrij onmogenlijk zoiets te maken met een kleintje of ze moeten wel zo vast slapen :think:

Die heb ik ook gekocht! K hoop dat het lukt, er is vroeger ook zoiets van mij gemaakt.

Nee niet op deze manier, wij hadden klei waar we mathijsje zijn handje en voetje in hebben gedrukt, en dat was al moeilijk qwa stil houden, en oohh mathijsje vond het prachtig om in die klei te knijpen en met zijn voetje de teentjes krom, het is uiteindelijk wel gelukt hoor, mathijsje was toen wel iets jonger dan nu.



Maar met sinterklaas kregen wij dus ook gips, maar hoef dat nu echt niet te proberen met mathijsje hoor, hij zit niet een tel stil en alles wil hij pakken, ik zie het al voor me met die gips, mathijsje smeert alles er onder en dan heb ik gipsafdrukken van van alles behalve van zijn handje en voetje :mrgreen:

Ik heb mijn post aangepast, het is 2-3 minuten.



Dan heb je een mal waar je de gips in giet en dat is dus het uiteindelijke handje of voetje…



Ik heb het bij Bb Wlz gekocht en het was best een duur set, dus ik hoop hier positieve ervaringen te lezen voor ik het ga proberen…



Dat set bij L
dl zag ik ook maar ik weet niet of dat hetzelfde is/werkt.

Zou kunnen, is allebei Duits.

@Rineke wrote:



Ik heb het bij Bb Wlz gekocht en het was best een duur set, dus ik hoop hier positieve ervaringen te lezen voor ik het ga proberen…



Dat set bij Ldl zag ik ook maar ik weet niet of dat hetzelfde is/werkt.

Zou kunnen, is allebei Duits.




BABYWALZ en LIDL dus… :roll:



mensen PLEASE :pray: hou op met die ****************** :wall:







maareuh 2-3 minuten scheelt heeeel veel met 5 minuten :liar: :lol: :mrgreen: (vind het nog lang…)

@Paschal75 wrote:

dat zou hier niet lukken vrees ik…wel mooi als het lukt !




Hier net zo.

Lijkt me heel lastig maar soms lukt het wel. Alleen een hand EN een voet tegelijk zoals het voorbeeld lijkt me wel heel lastig.

Nee joh het gaat niet tegelijk :lol: , je deelt dan de zakjes poeder door 2 en maakt het apart…

ik zal straks als ik thuis ben een foto maken van het resultaat…



Ik heb het gemaakt met de mannen toen daan nog klein was(lees heel klein). Lucas vond het zeer vervelend, maar die kun je nog lichtelijk even manen dat het bijna klaar is… voor daan vond ik het erger, die wilde echt niet, gilde moord en brand, en ik vond persoonlijk ook dat je het mengsel te warm moest aan maken… maar. enniewee, het resultaat mag er wezen!!!



foto volgt

Het voorbeeld is zowiezo absoluut niet realistisch. Kijk maar naar de vingertjes, die komen helemaal los van de achtergrond. No way dat dat kan met een gewone gipsafdruk. :naughty:



Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat het nog vrij lastig te doen is, aangezien ook 2-3 minuten behoorlijk lang is om een handje of voetje stil te houden.

Fijnnnnnnnnnnnnnnn dus het kan wel?!



Ben erg benieuwd

@Kay30 wrote:

Het voorbeeld is zowiezo absoluut niet realistisch. Kijk maar naar de vingertjes, die komen helemaal los van de achtergrond. No way dat dat kan met een gewone gipsafdruk. :naughty:



Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat het nog vrij lastig te doen is, aangezien ook 2-3 minuten behoorlijk lang is om een handje of voetje stil te houden.




Ik heb het misschien niet goed uitgelegd maar je maakt dus eerst een papje waar het handje in wordt gehouden en dat stijft op. Handje eruit, vloeibare gips erin en laten uitharden. Dan is het eerste papje rubberachtig geworden dus dat moet je eraf scheuren en dan heb je dus echt een handje zoals het voorbeeld!

met deze set kan het dus wel!!! je maakt namelijk een afdruk in een mal, en die is/wordt als ie wat harder is geworden, flexibel… soort rubber dus. Daar giet je het gips in, en als het hard is, zet je die op de lijst en giet je gips in de lijst om ze te zekeren zeg mar.



Ik geef je wel de tip om wat extra gips bij te halen als je twee afdrukjes wil maken… de set heeft dan een krappe hoeveelheid…

Hebben ze die nu bij de Lidl?? Dan ga ik er ook nog een paar halen…leuk kerstcadeautje voor de opa’s en oma’s…en voor onszelf natuurlijk!

yups, heb ze van de week nog zien liggen…

@Rineke wrote:

@Kay30 wrote:
Het voorbeeld is zowiezo absoluut niet realistisch. Kijk maar naar de vingertjes, die komen helemaal los van de achtergrond. No way dat dat kan met een gewone gipsafdruk. :naughty:


Ik heb het misschien niet goed uitgelegd maar je maakt dus eerst een papje waar het handje in wordt gehouden en dat stijft op. Handje eruit, vloeibare gips erin en laten uitharden. Dan is het eerste papje rubberachtig geworden dus dat moet je eraf scheuren en dan heb je dus echt een handje zoals het voorbeeld!

Ah, oké. Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeldfoto (niet die van het product dus :wink: ). Marieke, kom maar op met jouw foto, ik ben benieuwd!

Mooi, dadelijk even naar toe lopen dan…moet toch nog kaas hebben.