Wie heeft dit weleens gemaakt met een klein kind?

overigens, je hoeft het er niet vanaf te scheuren hoor, het is na een uurtje(eerst goed laten drogen) zo flexibel dat je het gewoon eruit kunt drukken… de mal blijft dan heel(althans bij mij wel)…

:mrgreen:

@Paschal75 wrote:

@Rineke wrote:


Ik heb het bij Bb Wlz gekocht en het was best een duur set, dus ik hoop hier positieve ervaringen te lezen voor ik het ga proberen…



Dat set bij Ldl zag ik ook maar ik weet niet of dat hetzelfde is/werkt.

Zou kunnen, is allebei Duits.




BABYWALZ en LIDL dus… :roll:



mensen PLEASE :pray: hou op met die ****************** :wall:







maareuh 2-3 minuten scheelt heeeel veel met 5 minuten :liar: :lol: :mrgreen: (vind het nog lang…)




Hh bn ht hlm**l mt j **ns

tadaa… let wel, daan was toen heel klein, een of twee maanden…

:D.

is het een malletje dat je meerdere keren kunt gebruiken? Want dan zou ik er evt voor Kerst gelijk 3 kunnen maken: 1 voor mijn moeder, 1 voor schooouders en 1 voor onszelf natuurlijk!!! :think:

Ik heb het ook gedaan voor vaderdag, onze Lucas was toen 8 maanden oud en het is niet zo mooi geworden, hij zat de hele tijd met zijn tenen te wiebelen. Ik heb wel een resultaat foto, maar zoals het op de verpakking staat is het dus niet geworden.

Even de foto’s op zoeken

Heel mooi Marieke, dank je wel!!



Ja de mal kun je als hij heel blijft meerdere keren gebruiken.

Maar dan moet je hem in een plastic zal bewaren anders droogt hij uit en krimpt.

En je moet gips bijkopen.

wij hebben dit bij Teun ook gedaan, toen hij een maand of 3-4 was. Hij sliep toen ik z’n voetje en vervolgens z’n handje in de mal drukte, maar hij voelde het toch en bewoog. Het is uiteindelijk wel gelukt, alleen konden wij z’n handje niet zo diep duwen, zo diep was het bakje voor die gelei niet…dus hier een afdruk van een voetje en van de vingers en klein stukje handpalm.



maar ik vind het wel beter werken dan dat klei waar je de voetjes in moet drukken. die klei is zo stug, dat je het niet echt erin gedrukt krijgt (tenzij je heel hard duwt, ocharm)

Mama_jeanet wat schattig die voetjes!!!



Ik heb inmiddels op internet gevonden dat het niet erg is als ze wat bewegen en dat het snel opstijft en dan is er teveel weerstand om te bewegen. Dus dat zou helemaal goed moeten komen…



Als ik het gedaan heb kom ik hier showen, doen jullie dat ook, degen die het nog gaan doen?

Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en Amélie was helemaaaaaal niet rustig met haar hand en/of voet. Ik dacht echt dat het was mislukt, maar het is echt mooi geworden. Het zit nog niet in het lijstje, dat moet nog :oops: Oja en mijn vinger zat er ook aan omdat ze zo onrustig was moest ik haar heel goed vasthouden :lol: maar die heb ik eraf kunnen halen :mrgreen:

Ooh, vooral die van Pumba vind ik érg mooi!! :inlove: Het valt me nog heel erg mee, het wordt toch wel mooi als ik het zo zie. Misschien reden om toch eens zo’n pakketje te gaan halen. :wink:

Oh heel gaaf Pumba, echt super.

Bedankt voor het showen!

Dank je :oops: :smiley:

Wauw Pumba, mooi hé!!!



Ik zou het ook wel willen doen bij onze jongste telg straks, maar dat vind ik niet eerlijk tegenover grote zus. Zij heeft er geeneen. Het had leuk geweest als ik van allebei een handje had gehad toen ze nog onder de 6 maanden waren… Te laat.

ik heb er ook eentje van de oudste… (2D)

Maar ik zat zelf aan een Kerstkado te denken met een handje van de oudste en van de jongste. Die geef ik dan aan de oma’s…

Vorigemaand heb ik het ook gemaakt van Wessel zijn handje en voetje. Vond het zelf makkelijker dan een afdruk maken in de klei.



Een paar kleine tips:



-Maak het water niet te warm, want dan duurt het verhardingsproces langer.

  • Houd het handje voetje niet te stevig vast, dan gaat je kind/baby juist tegenstribbelen. Je kunt beter het bakje 'meedraaien’met de bewegingen van je kind.

    -Het verhardingsproces treed echt van het een op het andere moment op, het blijft maar zacht en dan binnen een tiental seconden is de massa stijf geworden.
  • Haal het handje/voetje er niet te vroeg uit. Hier was de massa aan de buitenkant als stevig, maar rondom de teentjes nog niet helemaal, probeer dan nog zeker 10 seconden extra te wachten. Je krijgt dan nl. ook echt alle huidlijntjes te zien.



    Wij konden de mal, maar 1 keer gebruiken, het zat helemaal vast tussen de vingertjes en teentjes. (kun je makkelijk verwijderen met een naald).



    Wij hadden de set van de lidl, vond wel dat er weinig gips bijzat, waardoor je de vorm niet vol kon maken. Als het mogelijk is zou ik dus extra gips bij kopen bij de speelgoed cq hobby winkel.



    Hier ons resultaat.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Thanks voor de tips Jorien!!

prachtig!

Bij mij bleef de mal ook tussen de vingers enzo zitten, dus die is niet heel gebleven. Ik had een pakket bij een babyzaak gekocht en heb voldoende gips. Er zaten 2 zakjes bij en heb nog anderhalf zakje volgens mij.