In een grijs verleden las ik wel eens een boek…De boeken die ik leesde, boeiden me niet, waardoor die alweer gauw aan de kant lagen…
De laatste tijd, ga ik regelmatig naar een grote boekenwinkel hier in de stad voor om boekenbonnen te kopen, voor verschillende verjaardagen die innmiddels gepasseerd zijn (hoezo origineel :mrgreen: )…De laatste 2 keer, kreeg ik er zelf een gratis dun klein pocketboekje bij, wat zeer makkelijk weg te lezen was, en wat ook nog eens leuk en makkelijk om te lezen was…
Is er iemand die een leuk/goed boek weet, niet al te dik, wat ik op de aankomende vakantie op een zwoele franse zomer avond,met roseetje, kan lezen 8) :mrgreen:
Wie heeft de tip??
Taal is zeg maar echt mijn ding, van Paulien Cornelisse(n?). Heb me echt rot gelachen, geweldig :thumbup:
D. Een boek waar je om moet lachen? :mrgreen: :mrgreen:
Ik weet niet per se één boek, maar een serie van vijf boeken: de shopaholic serie van Sophie Kinsella. Ik heb vorig jaar de eerste drie delen (de triologie, alle drie in één boek) meegenomen op vakantie en ik had ze in de eerste week al uit!
Ze lezen echt lekker weg, hoef je niet al te veel bij na te denken enzo, goeie chicklit!
‘Haar naam was Sarah’ is in mijn ogen niet een leuk/makkelijk boek eigenlijk
Bruidsvlucht, leest misschien niet zo makkelijk weg als doorsnee chicklit maar is zeker de moeite waard.
Bij de bruna kun je vaak kleine boekjes kopen van bekende schrijvers, 1,50 kosten ze en echt klein en kort…
De boeken van Suzanne Vermeer lezen heel lekker weg!
Bedankt voor de tips…Ik ga ze es ff uitspitten :mrgreen:
@Zeemeermin wrote:
@D. wrote:Ik had dat boel binnen 2 dagen uit. Is een heel goed boek en makklijk te lezen. Echt het boek pakte me en daardoor las ik het zo snel uit‘Haar naam was Sarah’ is in mijn ogen niet een leuk/makkelijk boek eigenlijk![]()
Daar denk ik anders over. Het is wel een serieus boek, maar wel makkelijk te lezen. Ik heb het in een week uitgelezen, terwijl ik er normaal toch gauw 3 maand over doe!
Typisch een voorbeeld van als een boek je raakt… lees je het zo uit.
Rendez Vouz van Esther Verhoef, zeker gezien je naar een Frans zonnetje gaat. :thumbup:
Het is geen komisch boek, wil je dat graag dan zou ik iets nemen van Sophie Kinsella, maakt niet uit welke.
Ploeteren op pumps van Ally O’Brien :thumbup:
@Jannigje wrote:
@Zeemeermin wrote:@D. wrote:Ik had dat boel binnen 2 dagen uit. Is een heel goed boek en makklijk te lezen. Echt het boek pakte me en daardoor las ik het zo snel uit‘Haar naam was Sarah’ is in mijn ogen niet een leuk/makkelijk boek eigenlijk![]()
Daar denk ik anders over. Het is wel een serieus boek, maar wel makkelijk te lezen. Ik heb het in een week uitgelezen, terwijl ik er normaal toch gauw 3 maand over doe!
Typisch een voorbeeld van als een boek je raakt… lees je het zo uit.
Ik had hem in een middagje uit, dus hij is wel makkelijk uit te lezen.
Het verhaal zelf is echter niet makkelijk te lezen…in de zin van het onderwerp.
Als de TS een luchtig boek wil moet ze deze absoluut niet kiezen.
Haar naam was Sarah, is niet voor mij weg gegelegd als ik zo het eea heb gelezen van het boek op bol
Sophie kensella…Haar schrijfmethode staat mij wel degelijk aan als ik zo stukjes gelezen heb, maar denk dat het mij gaat vervelen…Vooral de shopaholic gedoe :mrgreen: …
Ik bedoelde overigens met mijn enalaatste post niet dat het persee iets moet zijn om te lachen hoor! Gewoon een simpel leuk boek, wat makkelijk te lezen…Niet saai is en waar je in wil blijven doorlezen :mrgreen: …
Wespennest lijkt me leuk, maar ik houd me aanbevolen voor meer tips
wat ik een heel spannend ( en waargebeurd) boek vond is
“overleven op de K2”
van wilco van rooijen
“Bangkok Hilton” vond ik ook erg mooi ( ook waargebeurd)
“de storm 1953” is ook heel mooi ( en ook waargebeurd)
Verder vind ik de boeken van Virginia Andrews erg mooi.
Dat zijn meestal series van 3/4 boeken.
Ja, inderdaad Virginia Andrews vind ik ook erg lekker weglezen.
Ik kan je “bloemen op zolder” aanraden. Er zijn ook nog 4 vervolgen die ik ook allemaal prachtig vond en in 1 adem uit heb gelezen.
Bloemen op zolder is er al een tijdje hoor, ik heb hem voor het eerst in 1987/1988 gelezen. (gut, toen was ik pas 14 :roll: :think: )
Pas geleden heb ik ze weer eens bij de bieb gehuurd omdat ik momenteel (sinds de geboorte van Annika) regelmatig te moe ben om erg moeilijke boeken te lezen (val ik na 1 bladzijde al in slaap :mrgreen: )
Bol. com verkoopt ze nog steeds, een paar tweedehands, maar ook nieuw.
Wat ik lekkere vakantieboeken vind, zijn de boeken van Saskia Noort. ‘Nieuwe buren’, ‘De verbouwing’, ‘Terug naar de kust’, ‘De eetclub’, ik vond ze stuk voor stuk goed :thumbup:
Sophie Kinsella heeft leuk boeken
@Happy mommy wrote:
Ja, inderdaad Virginia Andrews vind ik ook erg lekker weglezen.
Ik kan je “bloemen op zolder” aanraden. Er zijn ook nog 4 vervolgen die ik ook allemaal prachtig vond en in 1 adem uit heb gelezen.
Bloemen op zolder is er al een tijdje hoor, ik heb hem voor het eerst in 1987/1988 gelezen. (gut, toen was ik pas 14 :roll: :think: )
Pas geleden heb ik ze weer eens bij de bieb gehuurd omdat ik momenteel (sinds de geboorte van Annika) regelmatig te moe ben om erg moeilijke boeken te lezen (val ik na 1 bladzijde al in slaap:mrgreen: )
Bol. com verkoopt ze nog steeds, een paar tweedehands, maar ook nieuw.
Ik heb alle boeken van haar, de ene vind ik leuker dan de ander. De oude boeken van haar zijn het leukst, Maar de laatste paar series zijn ook wel weer leuk :mrgreen:
Ik heb zelf de Twilight Sage meegenomen op vakantie, die zijn zoooo leuk :mrgreen: