Wie heeft dé tip om de weerstand van de kids op te krikken?

Ik word er gek van! De jongens zijn continue ziek, zwak en zielig.

Ze hebben enorm vaak diarree, zitten altijd vol, zien bleek, zijn moe en snel gefrustreerd.

Rody heeft inmiddels een afte in zijn mond én de waterpokken én diarree :roll: Er is werkelijk altijd wel iets!



Ze krijgen hier dagelijks 1-1,5 stuks fruit per kind, eten meestal wel goed hun groente, al is dat de laatste tijd ook drama en krijgen al heel lang multi vitamines.



Ik heb nu maar extra fruit, smoothies en dreumesmelk gehaald, ik ben er zo klaar mee en wil nu ook wel eens rust in de tent!



Maandag krijgen beide boys buisjes en worden hun neusamandelen geknipt, hopelijk knappen ze daar ook iets van op.



Heeft iemand nog andere tips??

extra vitamine C…



hier geef ik ze dat elke dag,

van die kauwtabletjes!



wist je dat tomaat ook super gezond is!

daar blijkt enorm veel in te zitten!



En elke dag vers fruit, verse groente ect…



let bijv. ook op het brood, echt vezelrijk…



en veel diaree, let dan op de groente/fruit…

sinasappel werkt hier laxerend,

ook appelsap.



Aanmaak Limonade zonder kunstoffen…



Die smoothies, hoef ik hier niet te geven trouwens,

gelijk ruzie met de wc pot…



van VSM heb je druppeltjes voor kids, voor de extra weerstand :thumbup:



maar verkouden en snotterig ontkom je toch bijna niet…

Hier zeg ik altijd Hup naar buiten, dikke jas nu aan…

en even van de frisse lucht genieten…



Nou dikke knuffel,

want 2 zieke kindjes in huis is geen pretje !



En heel veel succes maandag!

Vergrote neusamandelen en/of vergrote keelamandelen kunnen ervoor zorgen dat de weerstand lager wordt en dat je sneller vatbaar bent voor andere ziektes, aldus onze huisarts en KNO-arts. Ik denk dus niet dat je veel hoeft te veranderen, gewoon elke dag groente en fruit zou voldoende moeten zijn, ik zou eerst die operatie afwachten.



Luc en Stan worden a.s. maandag ook geopereerd, beide voor neus- en keelamandelen en Stan ook buisjes.

en elke dag een uurtje naar buiten doet wonderen voor de verkoudheid! Klinkt misschien gek, maar frisse lucht en een koude neus schonen de boel flink op.

Als het een week regent kan ik het aan mijn meid echt merken, die krijgt dan ook overal last van. Even weer twee dagen lekker buiten laten spelen en het is zo weer over. Laat die lijfjes maar werken zei oma altijd al… werkt nog ook.

@Douwine wrote:

en elke dag een uurtje naar buiten doet wonderen voor de verkoudheid! Klinkt misschien gek, maar frisse lucht en een koude neus schonen de boel flink op.

Als het een week regent kan ik het aan mijn meid echt merken, die krijgt dan ook overal last van. Even weer twee dagen lekker buiten laten spelen en het is zo weer over. Laat die lijfjes maar werken zei oma altijd al… werkt nog ook.




Dat wilde ik ook zeggen, naar buiten gooien die hap.

Eh… we maken elke dag een loopje naar school, supermarkt en vaak nog een rondje centrum. Helaas vinden onze boys lopen voor losers ofzo want die doen alles nog kruipend :wink: Het ‘naar buiten gooien’ is dus net even lastiger dan een lopend kindje 8)



Sas, jij ook succes maandag dan! Wat zijn ze vlot met hun keelamandelen, hier doen ze dat niet zo jong. Nou hebben ze daar ook niet zo gek veel last van hoor. Maar sterkte, die keelamandelen zijn er pijnlijk :hug:

Ik hoor de laatste tijd vaker verhalen van mama’s waarbij hun kno-arts nog geen keelamandelen wilde doen vanwege de leeftijd.



Toen onze KNO-arts de keelamandelen van onze jongens zag, zei hij letterlijk ‘hoe deze keelamandelen eruit zien, zie ik liever niet’. Ze zijn fors vergroot, staan bijna tegen elkaar en zijn ook nog asymmetrisch, dus ze gaan er ook niet zomaar uit.

Bij mijn man zijn ze met 3 a 4 jaar eruit gegaan en bij mij met 21 jaar, dus vervelende keelamandelen zit in de genen…



Ik ga van het weekend ijsblokjes maken van aangemaakte limonade en wat schepijs kopen en een aantal pakken koude pap en vla, zodat we de eerste dagen vooruit komen. Vooral de eerste 48 uur schijnen erg zwaar te worden, ze moeten dan ook 4 pcm zetpillen per dag om de pijn zoveel mogelijk te onderdrukken.



Wie gaat er met jou mee naar het ziekenhuis? Hier moet er 1 volwassene per kind mee dus mijn schoonmoeder gaat me vergezellen. De oudste gaat van zondag tot woensdag bij mijn ouders logeren, hoeven we ons alleen met Luc en Stan bezig te houden.



Jullie ook succes en sterkte :hug:

tja… hier nog zo gevalletje altijd ziek! Hij krikt zijn weerstand op door preventief ab gebruik. Hij krijgt twee maand een onderhoudsdosis om te voorkomen dat hij lopendeband oor en keelontsteking heeft. En dan over twee maand zal hij er aan moeten geloven als het dan nog zo is als nu.



Hier ga ik ook veel naar buiten, zeker dagelijks lopen vanwege kleine boodschappen, bieb oid. Anders loopje naar het kdv.



Tja. zorgen dat ze niet in aanraking komen met virussen,dus isoleren, maar dan mag je zelf ook nergens meer komen.



Geen idee dus.

En ons manneke was bij zijn eerste oorontsteking amper vier maand… Met ruim acht maand gaan ze dus kijken of ze wat voor ons kunnen betekenen.

Tjonge dat klinkt heftig inderdaad, nou dan is het maar goed dat ze eruit gaan! Zij jou jongens ook zoveel ziek nu?



Mijn man gaat mee, Nica gaat gewoon naar school en 's ochtends eerst even naar de buurvrouw, we moeten er om 7.15 uur al zijn :zzz:

Maar bij neus en buisjes verwacht ik geen gekke dingen hoor, Nica heeft deze procedure nu 2 keer doorstaan en dat ging perfect, dus daar ga ik nu weer vanuit :wink:



:hug: Voor de mannen alvast en alvast flinke paracetamolletje inslaan inderdaad! Hier moeten ze voor die tijd elk eentje van 500mg, misschien kun jij ook zulke mee krijgen voor de eerste dagen na de ingreep!

Luc en Stan zijn sinds oktober non-stop ziek, misschien 1 a 2 dagen tussen hun virussen. De laatste 3 weken gaat het beter ook qua slapen, afgelopen week weer even 5 slechte nachten gehad en vannacht weer een keer doorgeslapen.

Ze hebben voornamelijk last van hoestbuien en verstopte neuzen/holtes en Stan ook oorontstekingen.

Bij Luc slaat een virus vooral op zijn bovenste luchtwegen, hij heeft dan last van hoestbuien waarin hij bijna blijft hangen.

Stan moet meestal minder erg hoesten, maar heeft dan weer veel last van looporen, afgelopen winter alweer 3 keer een loopoor gehad.



Hoe slapen jouw jongens? De mijne hebben dus 2 jaar lang niet doorgeslapen en sinds een maand gaat het dan beter, maar de laatste maand zijn ze ook minder ziek.



Een zetpil van 500mg? Mag je die op deze leeftijd al? Of is dat eenmalig voor de operatie?



Wij moeten ons om 07.30 melden, maar het is een kwartier autorijden dus om 07.00 willen we de deur uit.

idd toch lekker veel naar buiten. Hier is hij zelden echt ziek, maar verkouden bijna doorlopend. Komt ook wel van het kdv denk ik, maar dat vind ik niet echt ziek.

Maar zodra hij lekker veel naar buiten kan wordt het minder, en is hij zo gezond als een vis :slight_smile: Ook toen hij nog kroop gingen we wel naar buiten, hoor. Groot kleed op de grond (2 enorme spreien van Ikea aan elkaar genaaid) en lekker buiten kruipen.

Hier inderdaad ook van het ene virus in het andere, er is altijd wel iets.



Silvijn heeft al vanaf begin dec een loopoor, er zitten soms enkele dagen tussen dat hij ‘droog’ is maar dan is het weer een nacht krijsen en wéér een loopoor.



Rody heeft ‘stille’ ooronstekingen’, hij heeft niet altijd koorts en doordat hij zoveel virusjes mee pikt weet ik soms niet meer waar hij last van heeft. Inmiddels is hij sinds oktober gestopt met praten, daarvoor was hij heel erg bezig met spraakontwikkeling.

We hebben met Nica precies hetzelfde gehad maar toen hebben we toch te lang gewacht met ingrijpen waardoor ze nu nog een taalachterstand heeft.



Daarnaast zijn ze altijd verkouden en vol, ook vaak benauwd en krijgen dan blauwe handjes, lippen en voetjes. Daarvoor moeten we morgen even langs de kinderarts. Ze hebben wel pufjes maar ik geef ze niet zo snel :oops:



En dan zijn ze ook zeer vaak in de diarree. Ze zijn blijkbaar gewoon vatbaarder voor van alles.



Het slapen is hier ook nog steeds heel wisselend, wij zijn blij als we er maar 1 keer per nacht uit hoeven de laatste tijd. Ik hoop echt dat het verbeterd na de ingreep, want het is wel vermoeiend.



Silvijn lijkt nu ook vreselijk met zichzelf in de knoei te zitten, hij kan soms echt vreselijk driftig worden om niks. Echt hoor, dat jochie heeft een hele oude ziel, terwijl Rody puur en vers is. Klinkt wat raar misschien maar je ziet het al als je ze in hun ogen kijkt.



Die zetpil is voor voor de ingreep, kregen we van de anesthesist, Nica kreeg in november zelfs 750 :shock: Die heeft dan ook nergens last van gehad haha 8)

Ik zou het wel even vragen in het ziekenhuis, of ze eventueel iets sterkers mogen.

Rody heeft laatst neurofen voor kinderen gekregen en dat mag je ook geven naast paracetamol én is ook nog ontstekingremmend!

oef dat lijkt me heftig hoor… hadden het er hier toevallig gister nog over dat onze kinderen eigenlijk nooit ziek zijn.



Laatste keer dat er echt 1 goed ziek was was onze 2e vorig jaar met pasen… die is toen ook in 1,5 week 3 kilo afgevallen (en het was al zo’n zwaargewicht :liar: ) omdat het er aan alle kanten uit kwam zetten… en daarvoor hadden de oudste 3 gezellig samen de waterpokken in verschillende mate van heftigheid.



Verder es een snotneus, maar ook die vallen ontzettend mee in hoe vaak… de laatste was onze jongste… maar onze andere 2 winterkindjes werden ook zo goed als verkouden geboren, dus dat was ingecalculeerd en inmiddels over.



Hoop dat de operatie in elk geval iets gaat betekenen voor ze qua weerstand :thumbup:

Haha, Nica kreeg 2 februari de waterpokken en sindsdien hebben we ze nog steeds in huis. De één wisselde de andere af en vooral Silvijn heeft ze wel 4 weken gehad en echt na 3 weken kwamen er nog steeds nieuwe bij! Daaraan merk ik ook dat hun weerstand heel laag is, alles duurt zo lang voordat het over is.



Van de week hebben ze afwisselend van 22-05 uur gehuild en dat zijn hier geen uitzonderingen :zzz: :zzz:

Jinthe krijgt sinds deze winter multivitamine, maar ik heb niet het idee dat dat iets doet. Sinds een maand oid geef ik haar ook echinea force en sindsdien lijkt het klopt af wat beter te gaan. Ze heeft wel nog de waterpokken gehad en is ook wel verkouden ed, maar heeft verder niet zo vaak hoge koorts als voor die tijd. Geen idee of het van de echinea force komt, maar ik weet wel dat het bij mij vroeger ook goed hielp.

óptimax multivitamine beertjes :thumbup:

Hier ook kids die zelden ziek zijn.



Wat wij doen? Geen idee, ik denk dat je gewoon geluk of pech hebt, of misschien is weerstand iets genetisch? Wat ik verder kan bedenken:


  • Gezond eten, elke dag groenten, elke dag fruit, De kids eten gelukkig ook vrijwel alles. Dat hebben ze ook moeten leren eten. Lusten ze het niet, dan eten ze het toch op, is ons idee, hierdoor vinden ze nu veel dingen lekker die ze eerst niet zouden kiezen. Er zijn gelukkig maar weinig dingen die ze niet lusten en over die dingen doe ik dan ook niet moeilijk. Toe geven nooit, daar krijg je in mijn ogen slechte eters van :wink: Verder maar heel af en toe fastfood en veel verschillende groenten.
  • Vitamine c/echinaforce, in de maanden met de R krijgen ze extra vitamine c en rond tijden van griep op school e.d. echinaforce druppels door het drinken. Geen idee of het helpt overigens, maar wij denken van wel.
  • Verder probeer ik antibiotica kuren te voorkomen. Mijn gevoel is als je er eenmaal mee begint kinderen om de haverklap opnieuw ziek zijn (het dood niet alleen de slechte bacteriën, maar veel meer goede en is een aanslag op het lichaam dat daarna maanden bezig is om weer voldoende weerstand op te bouwen en dus tot die tijd lange tijd extra kwetsbaar is)

    Als het nodig is is het nodig hoor, maar als het kan stel ik het uit, omdat de meeste ziektes het lichaam zelf weer oplost. De meiden hebben het mede omdat ik er voorzichtig mee ben ook nog nooit gekregen, maar als het echt nodig is en niet anders kan, prima.
  • Voldoende rust en regelmaat, vaste slaaptijden, toegeven aan moeheid van het kind, ook in bed leggen als het je eigenlijk niet uit komt. Dit doe ik zelf zo, geen idee of dat helpt maar denk dat vermoeidheid ook kwetsbaarder kan maken.
  • En misschien dat borstvoeding scheelt? Dat hebben jou kids natuurlijk ook gehad (ik zag destijds de foto’s van je vriezer, ik was jaloers haha) en is dus geen tip voor jou nu, maar misschien wel een tip voor vrouwen die het lezen en daarover twijfelen. Ik weet niet of het echt scheelt, de jongste heeft het 8 maanden gehad en is buiten koorts van de tandjes en een verkoudheidje nog nooit echt ziek geweest. Maar goed daar heb jij dus niks aan :wink:



    Ik denk dat kinderen die naar het kdv gaan, ook sneller iets op lopen. Kan op jonge leeftijd lastig zijn, maar op latere leeftijd hebben ze er misschien wel meer profijt van.



    Ik denk dat als je kindjes weinig weerstand hebben, het ook gewoon super moeilijk is het op te bouwen als ze de energie steeds nodig hebben om weer ergens bovenop te komen, dat ze daarmee dus in een cirkeltje belanden. Lastig lastig… :think:



    In elk geval veel sterkte en beterschap, misschien heb je iets aan een van de tips en misschien wel niet en is het gewoon pech, hoe dan ook hopelijk gaat het snel beter!

marda: de mijne is preventief aan de ab. Hoop dat hij er over twee maand doorheen is.



Overigens 6 maand volledig gekolfd, zelf koemelkvrij dieet gehad… maar weinig resultaat gehad hier. Al die moeite voor niks gedaan :?

Konijn, ik ken jou situatie niet, maar soms is ab ook gewoon nodig, omdat het risico of de infectie zelf misschien niet op weegt tegen het nadeel van de ab. Dan moet je kiezen tussen 2 slechten en in veel gevallien is ab gewoon nodig.



En niet naar jou toe hoor, want nogmaals ik ken jou verhaal niet, en kan daar ook niet over oordelen. Maar als ik als ik om me heen kijk heb ik het gevoel dat er soms wel erg snel gegrepen wordt naar een ab-kuur (soms al bij een lichte hoest e.d.) en dat misschien niet iedereen de mogelijke nadelige effecten ervan kent.



Jammer dat bij jou alle moeite van borstvoeding voor niks is geweest :hug:

Gemmama, sterkte morgen :hug: