Wie heeft dé tip om de weerstand van de kids op te krikken?

Marda, bijna alle tips die jij geeft volg ik ook wel. Ik heb ze beide een jaar gevoed; ze slapen meestal nog 2 keer per dag; ze krijgen zoveel mogelijk fruit en groente, maar doordat ze zovaak ziek zijn eten ze dan natuurlijk ook gelijk slechter :? We zijn best veel buiten en anti biotica krijgen ze alleen als het echt niet anders kan. Helaas vaker dan ik zou willen, maar soms ontkom je er niet aan. Rody is voor zijn schedeloperatie ook een maand preventief aan de ab geweest, ik vond het verschrikkelijk maar hij kón gewoon niet ziek zijn tijdens die operatie.



Ik denk dat we gewoon dikke pech hebben. Morgen maar even afwachten en misschien idd echina force nog proberen.

Haha ja die vriezer, die was goed gevuld idd :mrgreen: Dat je je dat nog herinnerd :wink:



Sas, jij morgen ook héél veel succes :-*

Die foto’s van die vriezer vergeet ik nooit meer! Weet nog dat ik in het begin bijna niets bij elkaar kreeg gekolfd alles omtrent borstvoeding mis liep en in die tijd jou foto’s zag :shock: was ik compleet perpex en mega jaloers!! :lol:



Succes morgen, kan me voorstellen dat je naar álle mogelijke middelen zoekt!

Hier ook een meisje dat constant verkouden is, ze is nu 20 maanden. In december neusamandel verwijderd, daarna is ze wel opgeknapt. Minder vaak koorts en minder erg verkouden, maar nog steeds verkouden. Begin september is ze verkouden geworden en nu is ze het nog steeds… Fruit eet ze veel, groente niet. Ze krijgt vitamines van davitamon. Ik probeer in ieder geval 1 keer, vaak 2 keer op een dag met haar naar buiten te gaan, even naar de speeltuin of een rondje op de loopauto, naar de brievenbus enz. Al is het maar 10 minuutjes per keer, even naar buiten (als het droog is…).

Borstvoeding heeft ze ook gekregen, tot ze 7 maanden was. Ze is stevig, geen mager kindje… Dus ja, waar ligt het aan? Geen idee.



Ze heeft ook constant zo n wit koppie… Als ze over een maand nog verkouden is moet ik met haar naar de kinderarts om de weerstand te checken. HB is al geprikt, dat is goed.

Hoe is het gegaan en hoe gaat het nu? :hug:



De eerste 48 uur vond ik wel erg pittig, ze waren erg huilerig en hangerig en wilden alleen bij mama zitten.

Die eerste nacht zijn ze ook 3 keer huilend wakker geworden en waren ze niet te troosten, toch een beetje angst of stress?

Nu gaat het overdag wel aardig, zolang we elke 6 uur een pcm zetpil geven.

Vannacht was het weer even drama, maar Luc moest veel opboeren en beide hadden veel last van hun buik en windjes laten, misschien van de narcosegassen?

ik heb niet alles gelezen, dus mischien zit deze tip eral bij.



vlierbessenextract. kun je halen bij een gezondheidswinkel zoals de tuinen.



multi-vitaminen doe ik meestal om de dag ofzo. ik vind dat als je het te vaak geeft het lichaam niet de kans geeft zelf ook vitamintjes aan te maken.



wel vit. C. daar kun je geen genoeg van krijgen :mrgreen:



idd ook echinaforce is ook een goed middel.



succes

Beetje late reactie maar hierbij alsnog:



Zijn jouw kids prematuur geboren? (aangezien tweelingen meestal eerder komen?). Mijn zoontje is geboren met 32 weken en sinds hij naar het KDV ging altijd ziek geweest (continue dubbele middenoorontstekingen , mastoiditis, kinkhoest etc). Ik heb hem er van ellende uiteindelijk afgehaald en ben gestopt met werken. Sindsdien gaat het beter. Toevallig vandaag zijn bloedonderzoek besproken en het bleek dat hij net een puntje boven de ondergrens te zitten van een bepaalde waarde die te maken heeft met zijn weerstand. Dus hij heeft er een par maanden geleden flink onder gezeten wat wijst op een probleem in weerstand.

Als ik weer ga werken en hij weer klachten krijgt op het KDV gaat hij aan een langere onderhoudskuur antibiotica. Dit kan gaan duren, met tussenpozen van de zomermaanden, tot zijn 3e a 4e jaar.

Bij mijn zoontje speelt zeer waarschijnlijk zijn vroeggeboorte een rol hierin.

Ik ben orthiflor gaan gebruiken sinds hij thuis is. dat is een probiotica. En ik eb het idee dat dit hem heel goed doet! Misschien is dit een idee?

Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Lady-K, ze zijn met 35 weken geboren.

Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en zijn ze net versteld van een oor- keel en -longontsteking.

Wij zijn nu ook ruim een week aan de pro biotica en ik hoop echt dat het helpt. Ze zitten nu wel goed in hun vel maar even afwachten nog hoe het verder gaat.

Houd er rekening mee dat darmen een week of 6 nodig hebben om helemaal aan iets gewend te zijn. Dus als de probiotica iets doet moet je dat binnenkort wel gaan merken, maar je weet het pas goed na 6 weken!



Hier werd het bij Jim na de laatste operatie neusamandalen allemaal wel wat beter, en het wordt ook wat beter naarmate ze ouder worden…

Inmiddels hebben ze in 3 weken tijd longontsteking, oorontsteking en keelontsteking gehad. Vorige week zijn ze beide opgenomen geweest in het ziekenhuis en nu zijn ze wederom herstellende van een longontsteking. Het gaat dus eigenlijk alleen maar minder :cry:

Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel even een hele dikke knuffel geven :hug: :hug: :hug: