wie geeft me moed??

jaja… tis hier weer zover, voor de zoveelste keer een miskraam :frowning:

klein stukje van het hele lange verhaal, voor onze geweldige superdochter van anderhalf heb ik twee keer een miskraam gehad, een na 12 weken en een met een week of acht… Gelukkig kregen wij een super dochter! :slight_smile:

nu afgelopen juli ben ik met een giga bloeding met de ambu opgehaald, miskraam… gecurriteerd… en klaar weer…

afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest, yes… een klopend hartje… de schrik werd erg groot toen ik gister en eergister wat bleod verloor na zwaar werk! maar vandaag tijdens me werk… ook dat nog, voor een klas met kleuters, ging het mis, giga krampen, veel bloedverlies… dus naar huis, tichting ziekenhuis, en jah… weer mis! :frowning:

de gyn was erg verbaasd, ondertussen vijf zwangerschappen, en maar 1 kindje…

Help… ik wil eigenlijk nog een kindje, maar durf niet… één op de vijf… dat het goed is :frowning: iemand die dit ook heeft??

of iemand tips wat ik kan aangeven bij de ha of gyn of het niet een oorzaak heeft van deze of gene?

:hug: sorry ik kan je niet helpen. Alleen een dikke knuffel want dit is echt niet leuk :hug: Sterkte :hug:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Lieverd, ik kan je hier niet mee helpen, sorry.

Ohhh wat erg… :hug: :hug: :hug:

Maar gaan ze dan sowieso niet eens kijken of er een oorzaak voor te vinden is?

Jeetje meis, wat een verdriet, en je wil zo graag… heel veel sterkte! :hug:

Spreek je veel buiten kok om…(Had je me sms nog gehad??)

Ook ik kan je niet helpen :cry: :hug:

Weet de gyn zelf niet hoe nu verder?

we hebben een onderzoek lopen, het chromosomenonderzoek, maar daar komt maar bij 3 procent wat uit, en dan weet je nog niks, alleen dat je als paar… dus ikke en hub de kans hebben op een gehandicapt kind. Dus dan weet je nog niks meer.

Verder is er nog eht stollingsonderzoek, maar daar komt bij 40 procent van de vrouwen wat uit, maar bij 2 procent is dat relevant voor miskramen… maaaar… als je dan bij die 40 zit, heb je dus voor de levensverzekering een bleodstolingsziekte en kan je dus alleen verzekeringen tegen giga hoge prijzen… tjah… zo rijk ben ik helaas ook niet weer… :cry:

We hopen dat het de volgende keer goed is! maar ik durf niks meer te hopen en te gokken!

ik heb 2 mk voor dominique gehad 1 mk en 1 ma voor soraya kwam , dus 2 uit 6 .

de mk waren allemaal rond de 8 - 9 weken de ma was met 12 weken waarbij het kindje was gestopt met 9w1d.

wij hebben chromosomen onderzoek gehad waar niets uit bleek , ik heb een stollingsonderzoek gehad waar niets uit bleek.

toen ineens waren we zwanger van saartje en zij is braaf blijven plakken .

nu zeggen wij 3x is scheepsrecht , voor niek 2 mk de 3e keer goed na niek 2 mk/ma en 3e keer saar.

ik ken je verhaal dus ,had bijna hetzelfde kunnen zijn , bij mij is er niets raars gevonden om de schuld te kunnen geven waarom wij eigenlijk nu ouders zijn van 6 kinderen waarvan 4 in onze harten zitten.

Oh meisje toch :hug:

Even een dikke knuffel voor je :-*

bij mijn szusje… 1 uit 4… ze gaan niet verder…( is niet de enige reden… maar wel een zware meetellende)

ik hoop dat je werkelijk nog een keertje de moed hebt om er toch weer voor te gaan en dat je dan het geluk aan je zijde mag hebben :hug:

Hoi

Meis ik weet wat je doormaakt. MIjn eerste miskraam was 2 weken voordat wij gingen trouwen. Na 1,5 pas is mijn eerste kindje geboren.

Daarna heb ik weer twee miskramen gekregen. (1 na 9 wk en 1 na 11 wk)

Daarna weer zwanger. in de eerste twaalf weken wel wat bloedverlies gehad. Dus ik dacht ojee weer mis. Maar gelukkig bleef ze zitten.

Maar ik wil heel graag een derde maar ik kan het emotioneel niet aan als ik weer een miskraam krijg. Het deed veel pijn maar ik heb nu 2 kinderen.

Ik durfde ook niet weer voor een zwangerschap te gaan na 3 miskramen maar ik wilde zo graag een tweede kindje en dat was zo sterk dat ik het wel aandurfde. Ik kreeg wel extra’s echo’s voor mij gemoedsrust. Dus de eerste 12 weken had ik al 3 echo gehad. IK had duidelijk aangegeven dat ik vreselijk bang was voor een miskraam .

heel veel sterkte

liefs Anita

Dag Konijn,

:hug:

Ik laat nu ook onderzoeken doen naar bloedstolling (na 27 weken zwangerschap is door placenta-insufficientie en pre-eclampsie mijn dochtertje overleden en geboren).

Op de site van de vereniging van vaatpatienten staat het volgende over verzekeringen:

Zorgverzekeringen en levensverzekeringen vragen in de helft van de gevallen onterecht een hogere premie bij stollingsafwijkingen. Betaal jij ook een hogere premie, gaan dan eerst in bezwaar bij je verzekeraar. In 25% van de gevallen vervalt de hogere premie direct. Houdt je verzekering toch vast aan een hogere premie, dan hieronder een aantal telefoonnummer van organisatie die je kunnen helpen:

• Ombandsman Zorgverzekeringen, telefoon 070 - 333 89 99. Voor mensen met een ziekte of kwaal die problemen hebben met een verzekering.
  • College voor Zorgverzekeringen (CVZ), 020-3475555 - (voor klachten en afwijzing van vergoedingen voor medicatie en behandeling)
  • Arcon, 074-3472429333 - voor weigering aanpassingen/vergoedingen op je werk of thuis door lichamelijke beperkingen
  • Nationale Ombudsman, 070-3607572

Mijn gynaecoloog heeft me niets verteld over risico’s voor levensverzekeringen, maar ik heb er ook geen dus dat is geen probleem. En ik wil het risico wel nemen.

Sterkte met het verwerken van je verdriet en succes met het maken van je keuze…

:-*

aaah… andere meiden… wat heftig ook! :hug: :hug: noor… heftig…

hier zit ik tussen wikken en wegen, doorgaan gewoon en elke kans pakken die er is, of een time out. Ik ga maandag ff naar de dokter, en ik denk dat maanda gde gyn ook nog wel belt omdat mijn hcg altijd heelhoog blijft als hetmis is gegaan en ze bang zijn voor een bbz. Overigens heb ik wel steken in mijn zijn… ondanks dat er sowieso een vruchtje in de baarmoeder was… ben ik er gebneuwd waarom ik daar zo last hou van steken.

K gooide het eerder altijd op bandenpijn, maar dat kan nu niet meer!

als het aan mij ligt met een volgende zwangerschap wil ik omde dag wel komen… we zullen wel zien, eerst maar ff naar de ha maandag. en dan kijk ik nog wel eens verder wat ik wil.

ik kreeg met de laatste zwangerschap vanaf 6 weken elke week een echo vanaf 10 weken om de 2 weken …

ik hoop voor jou dat je ooit nog durft te gaan voor een 2e , bij ons was de laatste zwangerschap enorm stressvol , ik maakte me overal zorgen om de 1e 12 weken , daarna ben ik voorzichtig aan gaan genieten , vanaf de 20 weken echo zijn we er voor de volle 200% voor gegaan.

ik snap precies wat je bedoelt !

heel veel sterkte !! :-*

Hey, allereerst een dikke :hug:

Ik heb een dochter, M.ea, gekomen uit een eerste zorgeloze zwangerschap… :thumbup:

M.ea was 1 jaar toen ik terug zwanger was, maar na de 20w echo bleek ons kindje niet levensvatbaar (hartje en hersenen niet ok) en ben in juni bevallen op 22w… het was een meisje, Maud :vlinder:

In januari terug zwanger en op 6w een mk gehad… al met veel twijfels aan een zwangerschap begonnen… in mei daarop weer op 6w misgelopen… Ik had geluk dat ik mijn dochter al had… Wij proberen verder, maar zijn toch heel bang, ten eerste of het al meteen lukt, en ten tweede of alles goed verloopt… weet een beetje wat je doormaakt, al die verschillende gevoelens…

Ik heb 5 zwangerschappen gehad en daaruit zijn 2 kindjes gekomen.

Ik heb onderzoeken gehad bij de gyn. Maar zoals voorspeld is er niets concreets naar voren gekomen.

Wat bij mij wel een grote factoor speelt is dat ik dus een bloedstollingsziekte heb. Deze ziekte heet Von Willebrandt. Tis een erfelijke ziekte waar je eigenlijk geen ruk van merkt. Behalve als je een operatie ondergaat, een wondje hebt, of in mijn geval dus bij een zwangerschap.

Bij mij varieert factor 8 van de bloedstolling. Dit houdt in dat ik het ene moment de normale dikte van het bloed heb, en het andere moment heel erg dun en ik dus door een ongeluk of iets dergelijks, kan doodbloeden omdat mijn stolling dan niet goed functioneert. Dit kan bij mij dus de reden zijn geweest dat het vruchtje wordt afgestoten, omdat op dat moment dus mijn bloed te dun is.

De Von Willebrandt kan je alleen maar zien als je je laat testen.

verder is mijn levensverzekering niet in premie gestegen toen ik dit vermelde.

Sterkte meid, ik weet in wat voor situatie je zit.

O lieve dames ik wil jullie allemaal een dikke :hug: geven ik lees jullie verhalen waar ik zo bang voor ben :cry:

ik weet hoe het voelt je kindje kwijt te raken maar hoe moet het zijn om dat verdriet x zoveel te hebben :cry: ondragelijk lijkt mij.

ik denk steeds wat als Nikki een gelukje was en ik helemaal niet zwanger kan blijven dom om te denken maar kan er niets aan doen :oops:

lieve allemaal nogmaals een dikke :hug: voor die gene die meerdere keren een MK/MA hebben gehad :-*

t blijf gewoon heftig… met een volgende zwangerschap zal er me eopstaan en mee na bed gaan, tot voorbij de 15 weken, omdat ik de derde keer verder was als twaalf weken, maar doordat ik neit durfde omdat ik haast zeker wist dat het niet goed zat, ben ik dus toen niet naar een vk gegaan…

ik ben er wel zeker van dat ik ooit wer verder voor een tweede wil. maar hier is de spanning erger omdat ik grote kans heb op weer pre eclampsie, waardoor ik na de twintig weken weer extra daar op gecontroleerd wordt!.. genieten van een zwangerschap durf ik dus echt never nooit weer!

miskramen vond ik nooit erg heftig… ik kon erg goed relativeren dat het kindje anders toch niet levensvatbaar was, of dusdanig gehandicapt dat je meot afvragen wat eht doel is van het leven voor zulke kinderen… maar nu het zoooovaak al is gebeurd, dat ik haast niet druf te testen als ik zwanger ben, en als het zo is, dat ik nergens meer heen durf, nu stond ik notabene voor de klas, toen de hele zooi kwam stromen :roll: :cry:

Ik vind eht erg fijn te horen dat er meerderen zijn, toch met nog een kndje, ondanks veel miskramen. Super fijn om het zo ff te delen!..

ALlemaal een mega mega hug! :hug:

De vroege miskramen ben ik ook goed doorgekomen. Na Maud :**: zijn we genetisch getest geweest en daar is niks uitgekomen, puur toeval was het… Dan schrik je wel als je daarna twee mk hebt… ze doen daar niks meer mee omdat we eigenlijk al getest geweest zijn… dus we gaan nog eentje door, maar dan weet ik het niet meer… zei ik telkens weer :wink:

@bianca&? wrote:

ik denk steeds wat als Nikki een gelukje was en ik helemaal niet zwanger kan blijven dom om te denken maar kan er niets aan doen :oops:

ik zie M.ea ook als een groot wonder nu hoor... en sommige mensen weten niet half hoe gelukkig ze zijn 8)

Konijn, wat moeilijk zeg :hug:

Kan me voorstellen dat de moed je ff in de schoenen zakt!

Ik heb voor mijn beide zoons ook een mk gehad, ook een hele heftige met 12w (ziekenhuisopname) en eentje met 6w.

Hier ook de wens voor een 3e kindje (over een jaar of 2), maar vind het ook wel weer eng omdat ik denk dat het eerst weer een keer fout moet gaan voordat het goed gaat…

Ik hoop van harte dat jullie wens snel in vervulling mag gaan en dat jullie nog een mooi en gezond brusje voor jullie dochter krijgen! :pray:

Ben benieuwd wat de ha je adviseerd.