Wie geeft er iets rustgevends aan de hond voor het vuurwerk

@Kaar wrote:

Bakje bier en anders de deegroller…
:naughty: :naughty:

@Kaar wrote:

Bakje bier en anders de deegroller…




:shock: :shock: :o :o :naughty: :naughty: :snooty: :snooty:

Mijn zusje gaf het haar goldie altijd, maar die kon dan zijn poot niet eens meer optillen om een plasje te doen, viel zo om! Maar als het vuurwerk dan begon dan had ie opeens krachten genoeg om deuren open te springen…



Ik heb idd ook wel eens gehoord dat die kalmeringstabletjes er voor zorgen dat ze de stress niet kunnen uiten, maar dus nog wel stress hebben. Hier is het knallen al flink bezig al weken eigenlijk, maar onze jack poepte gisteren echt water van de schrik, zit dus nog te twijfelen wat ik moet doen voor hem, de rottweiler is meestal niet zo bang, maar toen er een paar van die grote pijlen de lucht in gingen begon mevrouw toch ook wel even wat harder te lopen (auw buik!).

we hebben dap die je in het stopcontact kan doen, vetranquil is niet helemaal veilig moet echt goed op de dosering letten het maakt de hondt suf maar werkte niet, diazepam hebben we ook al geprobeerd ook geen succes ,tenminste niet bij die van ons,

nu hebben we alprazolam dit neemt de angst weg.

dit is al vele malen beter als het andere :thumbup: maar echt weg gaan doet het van geen een middel :?





daarom snap ik niet dat er nu al vuurwerk afgestoken wordt zelfs vaders met hun zoontje van 10 a 12 jaar die vlinders af gaat steken en dat er mensen zijn die hun hondje nog los laten lopen :shock:





gr mel

Je wilt niet weten hoe onze hond er al heel de avond bij loopt ze heeft 2 pillen over heel de dag gehad(mag er vijf)maar ze lijkt wel bezopen ze slooft en waggelt maar is gelukkig niet nerveus.

@M@@ike wrote:

Je wilt niet weten hoe onze hond er al heel de avond bij loopt ze heeft 2 pillen over heel de dag gehad(mag er vijf)maar ze lijkt wel bezopen ze slooft en waggelt maar is gelukkig niet nerveus.




Heeft je man hier stiekem meegelezen en de hond toch een bakje bier gegeven… :lol:



Geef haar maar een extra kriebel over d’r bolletje… Over een dag of 2 is het geknal hopelijk wel weer over…

Vroeg me wel af de mensen die advocaat of bier aan de hond gaven drinkt of eet de hond dat gewoon op dan?

Nou hier vanmiddag de honden uitgelaten maar ben echt niet verder gekomen dan het randje van het veld, allebeid waren ze heel de weg heen eigenlijk al weer onderweg naar huis. Hub zei al laat ze dan maar in de tuin, maar dat is net zo eng. Binnen zijn ze nog het meest op hun gemak, wel vervelend dat Rottie de hele dag zit te blaffen bij alle knallen :roll:

Vast wel, honden eten toch ook poep en kots… Maar ik vraag me af of het wel echt rustgevend is voor een hond, waarschijnlijk worden ze daar alleen maar drukker en zenuwachtiger van…

@Kaar wrote:

Vast wel, honden eten toch ook poep en kots… Maar ik vraag me af of het wel echt rustgevend is voor een hond, waarschijnlijk worden ze daar alleen maar drukker en zenuwachtiger van…




Was ook niet van plan om het te geven hoor maar vroeg me het zo af van zou ze een heel bakje bier opdrinken,hoe wel onze hond echt alles eet tot ergenis van mij :x

Had ik ook niet gedacht hoor… Ik zou ook niet echt een deegroller gebruiken… :mrgreen:

@Kaar wrote:

Had ik ook niet gedacht hoor… Ik zou ook niet echt een deegroller gebruiken… :mrgreen:




Ook ik wel hoor iedere dag als ze loopt te drentelen :mrgreen:



grapje

Wist je dat je daarvoor ook speciale schoenen kunt krijgen… Scheelt weer bukken… 8)

:mrgreen:

Ik geef mijn hond ook iets kalmerends, ik ben zelf niet thuis en als je ziet hoe hij nu al tekeer gaat van een knaller, nou dat beloofd wat als ik er NIET ben… Nee dat kan ik hem echt niet aan doen.

Wij hebben onze hond al iets kalmerends gegeven, ook van de dierenarts. Vanavond krijgt ze nog een dosis en dan hopen dat ze de jaarwisseling goed doorkomt.



Ze is het hele weekend al zo zenuwachtig en zodra ze een knal hoort, schiet ze van de bank, staart tussen de benen en gaat op de meest vreemde plekken in het huis liggen. Het is echt zo verschrikkelijk zielig, maar je kunt er verder zo weinig aan doen…



sterkte voor alle hondjes en baasjes!

Nou jackie heeft net in plaats van buiten maar in de gang staan plassen, toch maar meegesleept naar het veld maar daar waren die idioten gewoon vuurwerk op een hondenveld aan het afsteken. Tot nu toe hield de jeugd daar toch wel rekening mee, maar dit jaar hebben ze geloof ik allemaal een dikke plaat voor hun kop :wall: Dus hebben de honden me weer in snel tempo terug naar huis gesleept. Ik ga ook niet meer naar buiten met ze, veel te zwaar zo’n Rottweiler van een kilo of 50 die alleen maar de andere kant op wil. Dat wordt dus uitlaten in de tuin vandaag… Weet niet zo goed wat ik er mee moet, binnen gaat het wel, maar naar buiten durft Jackie dus al twee dagen niet meer, alleen daarom kalmerende middelen geven vind ik eigenlijk ook niks…



Rooike je hond is toch niet alleen thuis met oud en nieuw?

Wij zijn met oud en nieuw bij mijn ouders, die wonen hier niet zo heel ver vandaan, maar hun huizen zijn een stuk minder gehorig en bovendien wordt er een stuk minder geknald heb ik het idee.



Mijn vader heeft Puck daarstraks alvast opgehaald, want de pubers hier in de straat vonden het nodig om al voor 10.00 uur met betonstrijkers te gaan gooien… :hand: Puck was dus ondanks de tabletjes al helemaal van het padje. Ze schoot ook al de zolder op en kreeg haar er moeilijk vandaan… ik vind het echt heel erg zielig :cry:

Nou hier een hond die zichzelf er niets van aantrek, :mrgreen:

Ik heb net op een hondenforum zitten lezen (op zoek naar tips). Daar zijn veel mensen die hun hond een borrelglaasje advocaat met slagroom geven. Iemand dat al eens geprobeerd?

Ik heb geen advocaat in huis, misschien eens kijken of onze hond bier lust :wink: :mrgreen: