Wie geeft er iets rustgevends aan de hond voor het vuurwerk

Ik wordt echt helemaal gek van onze hond die loopt al 2 dagen te stessen door het vuurwerk.Wordt er echt gek van.



Nu gaven wij al een paar jaar rescu druppels maar dat geeft toch niet het resultaat wat ik wil.



Nu hadden we 2 jaar geleden calmivet geven maar daarbij liet ze alles lopen,nu had ik daar nog pilletjes van en ben daar dus maar mee begonnen.



Wie geeft er nog meer wat rustgevends aan zijn hond?en zo ja wat en werkt het?

Porthos is dit jaar gelukkig minder van slag dan de jaren daarvoor. Hij blaft nu alleen nog 's avonds met vuurwerk wat dichtbij wordt afgestoken. Ik laat hem maar, hij is bang.



Maandagochtend ga ik wel naar de dierenarts om kalmeringstabletten te halen. We gaan namelijk 's avonds naar mijn moeder toe en hij gaat mee. Bij een ander is ie al waakzamer dan normaal dus die gaat geheid doordraaien als ik hem niets kalmerends geef.



Maar ik ga dus naar de dierenarts.

Wij hadden vroeger ook een doodsbange hond. Wij gingen ook naar de DA en dan kreeg ze pillen en een kalmeringsspuit ofzo en dan lieten we haar in de slaapkamer en ging ze slapen. Want ze pieste/poepte van schrik het huis vol als we dr geen kalmeringsmiddelen gaven en ze stond dan te trillen als een rietje, echt zielig. :frowning:

hier gaan beide honden onder zeil met een goedje van de dierenarts ik heb geen idee hoe het heet maar het werkt wel goed :mrgreen:

De hond van mijn moeder was ook als de dood voor vuurwerk.

Maar mn moeder zette de radio altijd wat harder,en stopte voor het uit- laten wat watten in zn oren,daardoor schrok ie minder van het vuurwerk.

De hond van mijn ouders was ook zo bang. Daar ging idd ook de radio wat harder, hij kreeg een extra lekker bot, en als het ging knallen gaven ze hem zo weinig mogelijk aandacht. Dit om te doen alsof het vuurwerk iets heel normaals was.



Onze hond daaraantegen gaat met zijn poten op de vensterbank kijken naar het vuurwerk :mrgreen:

Vetranquil of Calmivet! :mrgreen:



honderden mensen geven het, hier in de praktijk is het niet aan te slepen. Bij de juiste dosering en goed op tijd ingeven (dat is vaak het hele punt!) werkt het prima!!!



Wanneer je te lang wacht heeft de hond al teveel stress, en werkt het niet meer, of pas als het vuurwerk is afgelopen. Aan het begin van de avond al geven dus. En het is alleen via de DA verkrijgbaar!

Onze hond is ook zo bang.

Ik ga dit jaar Sanal Relax proberen. Werkt rustgevend maar ze worden er niet suf van.

Bij de dierenwinkel hadden ze ook homeopatische druppels. Scheen ook heel goed te helpen.

Ik heb het dus 2 jaar geleden ook bij de dierenarts gehaald,maar zag nu dat je het ook via internet kon kopen,wilde eigenlijk goed weten wat de bijwerkingen waren maar kon dat dus niet echt vinden.

Bijwerkingen zijn bijvoorbeeld vertraagde ademhaling, lagere bloeddruk, lagere temperatuur…Hartpatienten mogen het niet hebben, en ook bij boxers moet je uitkijken.



Diazepam kun je ook gebruiken, is wel veiliger…

Het schijnt wel goed te werken. Het is op natuurlijke basis.



Sommige geven hun hond een asperine maar dat durf ik toch niet.

onze hond is niet bang voor vuurwerk gelukkig wij schrikken af en toe harder hier dan de dieren hahahahaha

ik hoorde vandaag dat je het beste je hond advocaat kan geven en geen kalmeringsmiddelen. bij kalmiringsmiddelen is hun lichaam verdoofd maar zijn ze nog steeds bang en kunnen ze het alleen niet uiten.

bij advocaat zijn ze gewoon dronken zeg maar en hebben ze het helemaal niet door. dit vertelde ze op de radio.

bij het dierenasiel zetten ze al weken van te voren muziek op en dat voeren ze op tot de muziek zo hard staat dat ze knallen niet meer horen.

Nou wij hebben een hond die van iets anders dan zijn voer al aan de diaree gaat dus advocaat lijkt me niet de oplossing want dan loop ik heel de nacht buiten :?

de hond van mijn ouders is ook zo bang, hij heeft al eercer tabletten gehad van de dieren arts, maar omdat hij zo bang is, spaart hij alle krachten op die hij nog heeft, en valt daarna neer. en is dus nog niks geholpen!!!



nu geven ze hem een klein beetje alcohol en dat werkt toch wel iets beter…

@M@@ike wrote:

Nou wij hebben een hond die van iets anders dan zijn voer al aan de diaree gaat dus advocaat lijkt me niet de oplossing want dan loop ik heel de nacht buiten :?




ja idd dat is ook logies, mijn idee was het ook niet maar er zit wel wat in.

maar de hele nacht met je hond buiten lopen lijkt me ook geen oplossing

@monique wrote:

@M@@ike wrote:
Nou wij hebben een hond die van iets anders dan zijn voer al aan de diaree gaat dus advocaat lijkt me niet de oplossing want dan loop ik heel de nacht buiten :?




ja idd dat is ook logies, mijn idee was het ook niet maar er zit wel wat in.

maar de hele nacht met je hond buiten lopen lijkt me ook geen oplossing




Nee weet s’nachts wel wat beters te doen :lol:

Gelukkig is mijn hond er niet bang voor de afgelopen 3 jaren ging het ook goed.



Nou vandaag is het toch mis met de hond hij wil alleen maar dichtbij mij zijn, naar buiten wil hij niet hij is doodsbenauwd. Dus heb maar ff snel tabletjes opgehaald bij de dierenwinkel wel van Sanal hopelijk wordt hij er toch een beetje rustig van vanavond/nacht omdat ik zelf ook niet thuis ben.

ja daarin tegen van me ouders zijn hond…



die van ons gaan voor het raam zitten kijken :inlove: :inlove: :inlove:



de blonde zie je duidelijk zitten, achter de 1ste pilaar zie je nog een zwarte :wink:

Bakje bier en anders de deegroller…