Wie gebruikt er geen speen?

De titel zegt het al…



Hier gebruiken wij geen speentje, en is ze verdrietig dan gebruiken we de borst als troost middel.

Maar hoe troosten jullie de kleine als je zelf niet in de buurt bent en geen speentje gebruikt?



Groetjes

Wij gebruiken wel een speen, maar soms wil ons kleine meisje hem niet en biedt een pink uitkomst :thumbup: soms die van mij, soms die van papa.

Wij troosten Riley door hem op te tillen en te sussen, anders een vinger.

Hier niet echt bewust gedaan, Broes en Senne hadden allebei een speen, Cas weigerde dat.

Hij heeft nooit echt nood gehad aan die enorme zuigbehoefte (ik gaf hem 7 maanden borstvoeding).

Wel begon hij op den duur te sabbelen op een oortje van zijn konijn en dat doet hij nu nog wanneer hij moe of verdrietig is :wink: .

Jinthe wil geen speen…heb tot nog toe helaas geen ander troostmiddel kunnen vinden dan de borst…hoewel knuffelen, rijden in de kinderwagen of wiegen in onze armen of de pink soms ook wel helpen. Maar voor straks op het kdv ben ik nog op zoek…ze zal zelf toch iets moeten vinden wat ze prettig vindt…dat kan ik niet voor haar beslissen (maar wel dingen aanbieden, zodat er iets te kiezen valt, natuurlijk).

Hij hoeft niet zo vaak getroost te worden gelukkig, maar als hij echt overstuur is pak ik hem op en ga met hem in de schommelstoel zitten.

Hij heeft zelf zijn duim en vingers, maakt voor hem niet uit welke van de 10 in zijn mond zitten, als het maar iets is. Een speen hoeft hij niet, en daar ben ik blij om, die duim heeft hij tenminste altijd bij zich, lekker makkelijk, die kunnen we nooit vergeten :smiley:

Mika kan/kon niet op een speen zuigen door zijn open gehemelte. Hij is helemaal verslingerd aan hydrofiele luiers :roll: Daar maakt ie een “propje” van en graaft zijn gezicht erin. Vond het in het begin best eng trouwens :shifty:

Wij zijn sinds een maand gestopt met de speentjes. We vonden het niet meer nodig. Ging prima. En hoe we troosten…sja…aai over de bol, toespreken, heen en weer wiegen, dat soort dingen. :think:

Wij gebruiken ook nooit een speentje.

Niet omdat we dat niet willen, maar omdat J.asmijn hem niet wil.

Als ze verdrietig is wil ze gewoon even opgepakt worden, dan doet ze haar duimpje in haar mond :inlove: en dan is het snel weer goed! :smiley:



Vind dit prima gaan zo, nooit gedoe dat je de speen vergeet mee te nemen ergens heen!:lol:

Hier geen :naughty: speen…ik vindt het niet nodig.

Als Marlynn echt niet stil te krijgen is nadat ze echt een volle buik heeft geven we haar de pink…

hier bij alle meiden nooit een speen gebruikt, ik vind het niet nodig, heb ze alle vier vrij lang lekker bij mij gehouden, bij troost idd. even de borst en op een gegeven moment hadden ze hun duimpje gevonden, maar ze zijn nooit echte duimers geweest.

hier bewust geen speen.

Lianne heeft dr duim, maar die wordt alleen in bed gebruikt :mrgreen:

Om in slaap te komen.

Hier ook geen speen. Troosten hoef ik eigenlijk ook niet met de borst.:think:

Liedje zingen werkt hier goed, zodra ik “ik zag twee beren broodjes smeren” in start begint ze gelijk te lachen :lol:



Na het drinken wil ze nog wel vaak sabbelen, maar niet meer aan de borst want ze hoeft geen melk meer. Dan sabbelt ze op haar handje of een spuugdoekje, lekker beetje totten :inlove: .

Hier ook geen speen. Wij hebben bij beide kinderen de pink gebruikt. Toen ik weer aan het werk ging waren beide meisjes oud genoeg om geen pink meer te hoeven. Daar waren ze te groot voor. Je merkt het vanzelf.

Lianne heeft in het begin wel erg veel gepinkt :inlove:

Dat was zooo gezellig.

Diégo heeft een paar maanden mijn pink gehad en toen ik dat zat was heeft ie de speen gekregen tot ongeveer een jaar.



Siénna had al gauw haar duim ontdekt en heeft hem nu nog steeds (gelukkig :wink: :mrgreen: )

en bij beide de borst (gebruikt) ook als troost :inlove: hoewel dat niet erg vaak nodig is/was

Ik gebruik hem wel, anders gaat meneer duimzuigen en daar zit ik niet op te wachten. :oops:

@DreamingOn wrote:

Ik gebruik hem wel, anders gaat meneer duimzuigen en daar zit ik niet op te wachten. :oops:


Inderdaad, speen is makkelijker te afleren dan duim. Heeft bij ons maar 2 dagen gekost. Maar goed, niet stimuleren idd. Zij heeft heel weinig behoefte aan speen.

Geen speen, geen pink, geen duim…

Maar Daniëlle sabbelt op het oor van haar knuffel :wink:

Onze meid hoefde ook nooit een speen, ze speelde er alleen maar mee of op het ringetje bijten.

Duimzuigen heeft ze ook nooit gedaan, zelfs een tutdoekje of favoriete knuffel heeft ze niet. Gewoon geen behoefte aan, denk ik… :roll: