Wie gebruikt er geen speen?

T.ara heeft een duim. en dan wrijft ze met het oor van haar konijn over de neus.



Y.ouri wilde geen speen en doet ook niet op de duim.

@Bietje wrote:

Wel begon hij op den duur te sabbelen op een oortje van zijn konijn en dat doet hij nu nog wanneer hij moe of verdrietig is :wink: .




Wat grappig. Eva heeft een Nijn (konijn) in bed liggen en als ze moe is en dus op bed ligt dan pakt ze gelijk haar nijn en begint te sabbelen/kauwen op de lange oren van nijn :inlove:

Dus toch nog meer orensabbelaars :wink: meiden hou wel goed de stand van de tandjes in de gaten, Daniëlle krijgt al een beetje overbeet…

hier ook nooit een speen gebruikt voor de meiden, mopje duimt alleen als ze moe wordt, dan weet ik dat het bedtijd is :smiley:

Jinthe duimt soms ook…maar daar ben ik niet zo blij mee…speen is toch makkelijker af te leren, denk ik, maar ja, als ze die niet wil, dan houdt het toch een beetje op…

@salt wrote:

@DreamingOn wrote:
Ik gebruik hem wel, anders gaat meneer duimzuigen en daar zit ik niet op te wachten. :oops:


Inderdaad, speen is makkelijker te afleren dan duim. Heeft bij ons maar 2 dagen gekost. Maar goed, niet stimuleren idd. Zij heeft heel weinig behoefte aan speen.






Precies! :slight_smile:

Marith kreeg hier al vrij snel een speen toen ze de pink niet meer wilde.

Tot 2 weken terug heeft ze de speen gebruikt, maar toen kreeg ze keelontsteking en sinds die tijd gaat ze zonder speen door het leven!

@Rineke wrote:

Dus toch nog meer orensabbelaars :wink: meiden hou wel goed de stand van de tandjes in de gaten, Daniëlle krijgt al een beetje overbeet…


En toch zegt een overbeet niets he, Ryan heeft tot net voor zijn vierde jaar een speen gehad, had een overbeet waar je u tegen zegt en die is nu (bijna 2 jaar later) helemaal weg :mrgreen:

Ach daar hebben ze ook beugels voor uitgevonden, denk ik dan maar weer.



Ikzelf heb ook een behoorlijke overbeet gehad en mijn moeder heeft hem nog steeds dus ik denk dat het ook wel een beetje genetisch is bepaald. Ik heb nl. nooit echt geduimd ofzo en een speen deed ik ook niet aan. Ik heb het dus blijkbaar van mijn moeder geërfd.

Hier alleen een speentje voor in bed, en dan ook nog niet eens altijd. Hij ligt er, en ze pakt hem zelf als ze dat wil. Duimen heeft ze nooit gedaan, al knuffelt ze nu wel veel met haar nijntje (met bijbehorend ‘aaaaah’ erbij, zo grappig:D)

Hier bij beide kinderen geen speen. Ze wilden niet. Als ik ze op schoot had, gaf ik ze af en toe mijn pink.



Kian is na een tijdje begonnen met duimen en duimt nog steeds.



Esmée wilt sinds 1 maand de speen om te slapen. Dus het kan dus nog dat ze het achteraf willen. Voordien wilde ze absoluut geen speen of duim.



Ik heb trouwens liever dat ze duimen dan een speen. Ik vind een speen zo onnatuurlijk. En een beugel krijgen ze allemaal wel ongeacht speen of duimen.

esmay heeft ongeveer 1 week een speen gehad. ze had haar duim ontdekt. (duimt nu nog als ze moe is)

jayden heeft ongeveer 4 á 5 maand een speen gehad. hij begint er nu weer mee. hij had die van mijn neefje afgepakt. en sindsdien wil hij alleen met slapen een speen anders slaapt hij echt niet.

heb om eerlijk te zeggen liever een speen dan een duim

speen kun je afpakken duim niet

onze kleine meid heeft bewust geen speen! ik vond hetniet nodig. Hier altijd getroost emt borst, of met haar doekje…Of… gewoon lekker vasthouden.



overigens bij een volgende ga ik echt wel proberen of ze een speen zou willen…

Mijn dochter wilde ook geen speen maar sabbelde altijd op de pootjes van haar knuffel.

Heb hem toen een keer mert was poeder uitgewassen inplaats van vloeibaar was middel en ze wilde hem toen niet meer in de mond.

Waren we er in een keer klaar mee.

Gebruikt hem nu nog wel als knuffel.



Groetjes Inge

Hier ook geen speen, bij alledrie niet. Maar de jongste is wel een verwoed duimzuiger, dus een speentje was misschien toch wel handig geweest… Is wat makkelijker afleren denk ik zo :think: