Wie gaat er voor een eerste kindje deel 9

tijgerttje wat ontzettend balen dat je weer ongesteld bent geworden :hug: om de dag klussen rond je eisprong is idd heel goed zo weet je zeker dat jij je ei niet mist is je cyclus wel wat regelmatig?

wij weten nog niet wat het word is een verrassing al ben ik nu we heel nieuwsgierig :inlove:

jane hoe is het met jou meid? hoop dat je snel weer zwanger bent meid tis je zo gegund :-*

ego het begint hier wel steeds zwaarder te worden en de domste dingen is al een heel karwei voor me me man is momenteel thuis vanwege vorstvelet (zit in de wegenbouw) dus die doet zoveel voor me en de boodschappen enz alles doen we samen want dat lukt me gewoon niet meer nu is die me zwager aan het helpen en mis hem nu al! vanmorgen gedoucht een hele klus haha :lol: daarna dacht ik laat ik maar vast wat boodscchappen halen voor vanavond en morgen want hij gaat de hele dag helpen maar ow wat een ellende me buik word meteen hard en das een teken dat ik gewoon teveel doe heb dan ook snel wat gepakt en ben de helft weer vergeten :wall:

ach nog even…

vanmiddag naar de vk we gaan over de bevalling praten ben benieuwd :mrgreen:

Roosje:

Ik ben vrij regelmatig…

Loopt van 25 tot 33 dagen, meestal rond de 26 /28

(cyclusverloop staat onder me banner)

Balen dat je niet veel meer kan, maar gelukkig kan je man nog veel helpen…

Succes vanmiddag voor het gesprek…

Willen jullie niet weten wat het wordt, is dat echt een keuze die jullie hebben gemaakt ??

Ik zeg elke keer tegen mijn moeder dat (als het zover mag komen dat ik zwanger ben) ik het niet van tevoren wil weten wat het wordt, maar ik denk dat ik daar toch op terug ga komen als het echt zover is…

wij hebben bewist hiervoor gekozen om het niet te weten we weten al zoveel dus ik vind het echt een verrassing :inlove:

mensen die ik tegenkom zeggen ook als eerste weet je wat het is? net of dat het belangrijkste is denk ik dan ik ben met allebeide even blij en een kamer wagen enz zal ik nooit in blauw of rose doen enige wat ik dan wel leuk zou vinden zijn rose of blauwe kleding maar goed die krijg je al snel genoeg en heb zulke lieve pakjes :inlove:

Spannend dus :pray:

Ik zou zelf ook nooit een kamer of wagen in blauw of roze maken.

Als we zo ver zijn, wordt het neutraal.

Ik vind ook dat het niet belangrijk is, als het maar gezond is…

Net wat jij zegt, dan kan je de kleertjes meer bewust kopen, maar dat kan ook inderdaad later nog.

Ik vind het ook veel leuker om te zoeken naar 2 namen… :oops:

Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen ??

Of wordt dat vanmiddag juist besproken ?

haha is ook zo hoor al hebben wij heel lang geen jongens naam gehad meisjes wisten we al vanaf het moment dat we samen zijn hebben altijd geroepen zo komt onze dochter later te heten maar jongens :doh: heb wel es gezegd laten we maar vragen wat het is als het een meid is hoeven we ook niet te zoeken :lol:

Wij hebben juist de jongensnaam al klaar :oops:

Ik vind het voor een meisje moeilijker, heb veel leuke namen op het lijstje staan … Maar voorlopig hebben we tijd genoeg om daar over te beslissen :oops:

@tijgertje1982 wrote:

Wij hebben juist de jongensnaam al klaar :oops:

Ik vind het voor een meisje moeilijker, heb veel leuke namen op het lijstje staan … Maar voorlopig hebben we tijd genoeg om daar over te beslissen :oops:

leuk is dat he om er mee bezig te zijn de jongensnaam die wij nu hebben stond bij mij op nr1 me man moest er erg aan wennen maar later zei die ja dat word hem toen hoorden we in een winkel… kom je? hij zei dat hoort leuk!! :mrgreen:

@tijgertje1982 wrote:

Je hebt een leuke afbeelding !

Met mij gaat het wel, ongi is er weer :frowning:

Dus ik hoop dat het deze keer wel een keer raak mag zijn.

We hebben besloten om deze keer echt om de dag te klussen, zodat we het ei niet missen ( ik gebruik geen ovutesten of templijsten meer, dus weet nooit precies wanneer mijn ei is ) We wachten nu al zo lang …

Bedankt!

Minder ik las het al in ons topic :hug: :-

Het duurt ook allemaal veels te lang :frowning:

Vervelend dat je eisprong niet altijd rond exact dezelfde dag is, best lastig, dan is om de dag inderdaad goed om hem niet te missen :thumbup: :-

@roosje83 wrote:

jane hoe is het met jou meid? hoop dat je snel weer zwanger bent meid tis je zo gegund :-

ego het begint hier wel steeds zwaarder te worden en de domste dingen is al een heel karwei voor me me man is momenteel thuis vanwege vorstvelet (zit in de wegenbouw) dus die doet zoveel voor me en de boodschappen enz alles doen we samen want dat lukt me gewoon niet meer nu is die me zwager aan het helpen en mis hem nu al! vanmorgen gedoucht een hele klus haha :lol: daarna dacht ik laat ik maar vast wat boodscchappen halen voor vanavond en morgen want hij gaat de hele dag helpen maar ow wat een ellende me buik word meteen hard en das een teken dat ik gewoon teveel doe heb dan ook snel wat gepakt en ben de helft weer vergeten :wall:

ach nog even…

vanmiddag naar de vk we gaan over de bevalling praten ben benieuwd :mrgreen:

Ja het gaat goed, met vlagen mis ik mijn sterretje :**: heel erg. Vaak zie ik dan de banners van de meiden uit dat topic en is het besef er van zover had ik geweest :cry:

Verder gaat het goed, gisteren weer een eisprong gehad dus this weer opnieuw wachten. Ik hoop ook dat we weer snel zwanger zijn want het lijkt me steeds meer bezig te houden :doh:

Het is dus echt zo, de laatste loodjes wegen het zwaarst! :hug: :hug: :hug: :-

oh wat spannend vanmiddag over de bevalling praten, dan komt het weer zoveel dichterbij :shock:

Jane, op jouw verzoek hier weer een foto van mijn kanjer :inlove:

Roosje, spannend meid!! Bij mij duurde het nog bijna 5 weken maar voor hetzelfde kondigt je ukkie zich volgende week al aan!!

Tijgetje… balen dat je weer ongi bent!! :hug: Pfff, wat kan je daar dan soms depri van worden…

Wij wisten ook niet wat het werd en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat echt heel leuk vond, het blijft gewoon een verrassing. Wij hadden wat meer moeite met een leuke jongensnaam en prompt werd het een meisje :mrgreen:

:inlove: :inlove: :inlove: wat is het een schatje!! :inlove: :inlove: :inlove:

Mim :inlove:

alles was goed bij de vk :dance: ze heeft even inwendig gevoeld maar de baarmoeder staat nog helemaal naar achter dus nog geen bevalling in zicht :wink:

Mooi dat alles goed was !!

Mim, wat een heerlijke meid! :inlove:

Roosje, kom op meid, nog even!

Jane, jij vraagt en wij plaatsen! :mrgreen:

:dance: :dance: :dance: yaaay nog meer foto’s! :inlove:

Oh wat is ze mooooooooooooooiii!! Amy is ook al zo’n schatje! :inlove: :inlove: en dat lachje! heerlijk! lekker genieten meid! :inlove:

Eerlijk gezegd wordt het leuker nu :oops: , ze gaat wat meer doen en is wat meer wakker. Ze wordt voor mij nu ook al aan de zware kant om haar steeds bij me te hebben, dus haar timing om te gaan ontdekken is prima :mrgreen:.

hoi allemaal!

Eventjes een tijdje weinig van me laten horen! Ben ook een beetje druk geweest op het werk en ben nu ondertussen al een aantal dagen ziek thuis met buikgriep… vreslijk drie kilo kwijt in 2 dagen… das nog een afvallen! hihi!

Maar het gaat gelukkig beter nu, alleen is mijn vriend nu vertrokken richting duitsland voor een wedstrijd van Twente vanavond en komt pas morgen terug… pff ben volledig uitgeput ervan, kan P.uck nog net de fles doen, maar das ook alles!

Heb eventjes niet zover terig gelezen, wel ls ik dat Roosje lekker opschiet!!!

Maar nog geen bevalling in aantocht! Das wel goed hoor, nog heel eventjes blijven zitten beebje!! En over een weekje of twee mag je je wel gaan laten zien hoor!!! :smiley: :mrgreen:

(mijn VK heeft trouwens nooit inwendig gevoeld zelfs niet toen ik 40 weken was… Ze zei dat ze gewoon rustig afwachten en dat ze zo weinig mogelijk met vingers wouden manipuleren… wat ik overigens wel jammer vond.,…)

@111 ja leuk is dat he, ze gaan ineens zoveel dingen meer zien en doen!! Dingen die ze eerst niet zagen zijn nu reuze interessant! Schatje trouwens weer hoor!!

:inlove: :inlove:

@jane_s ik hoop zo dat het je heel snel weer gegeven is om zwanger te zijn en te blijven!!! Ik weet nog goed na mijn MA dat ik de maanden erna alleen maar bezig on zijn met zwanger worden, en dat het met ongelooflijk stak als anderen zeiden dat ze zwanger waren, of ik zag een dikke buik rondlopen (Bovendien heb ik regelmatig met keizersnedes te maken, dus dat was best heel lastig…) :hug: voor jou meid!! Ik snap je gevoel helemaal!

Verder gaat het met de kleine meid, heel goed gelukkig is ze niet ziek geworden van mij! Heb haar deze week voor het eerst in de tripp trapp gezet, ze kan nog niet echt heel goed rechtop zitten maar het beugeltje helpt haar wel hiermee! Leuk kussentje erin gekocht , helemaal mooi! Is toch iets handiger met een potje geven… Verder wordt ze langzaam aan iets te groote voor de reiswieg van de kinderwagen dus ik denk dat het volgende gedeelte erop moet… Pff allemaal weer mijlpaatjes die me toch weer doen beseffen dat ze zo snel groeit!!! Voor je het weet gaat ze straks al het huis uit… :frowning: :mrgreen: :cry:

x loes

Hai, ik ben er ook weer. Een héle poos niet in dit topic meegelezen en meegeschreven. Af en toe wel op andere topics wat gedaan maar niet echt veel.

Maar eerst een hele dikke :hug: voor alle meiden die helaas hun kindje hebben verloren.

En natuurlijk de felicitaties voor alle kersverse moeders. Ik heb vanaf het eind van deeltje 7 alles teruggelezen, en ik heb veel mooie foto’s voorbij zien komen. :inlove:

Even ego: wij zijn vorig jaar december naar de gynaecoloog doorverwezen door mijn huisarts. Ze vond dat het nu wel eens tijd werd, ook gezien mijn leeftijd. Dus zonder enig probleem naar het ziekenhuis.

Meteen zijn de eerste standaard onderzoeken gedaan. Mijn bloed was goed, zaad van mijn vriend zag er ook príma uit en mijn inwendige echo ook. Onze gynaecoloog twijfelde eerst nog even wat ze als volgende stap wilde gaan doen. 2 Mogelijkheden. Óf eerst een follikelmonitoring met daaropvolgend een samenlevingstest, óf meteen een baarmoederfoto laten maken. Maar het liefste wilde ze die foto tóch zolang mogelijk uitstellen, omdat dat niet een fijn “onderzoek” is. Dus: begonnen we met de FM.

Ik moest op CD9 voor de eerste echo, dag 11 weer en op dag 12 terugkomen voor de samenlevingstest. Deze was opzich wel goed, maar er waren stilliggende zaadcellen te zien, en ze willen toch liever vooruitbewegende zien. Dus: moest ik op dag 13 de test opnieuw doen. Maar helaas, die is niet doorgegaan omdat ik prompt op dag 12 zo ziek als een hond werd. (Week daarvoor was vriend ook al ziek geweest, waarschijnlijk aangestoken door hem). Het werd een flinke crisis even thuis. Ik was behoorlijk verdrietig. Zit je met je neus bóvenop je eisprong, ben je op hét moment ziek… :wall: Oh wat baalde ik zeg!!

Mijn gynaecoloog belde me CD18 op om te horen hoe het met me ging en wat er aan de hand was. Ik heb even fijn met haar zitten praten en we spraken af voor de volgende cyclus weer te monitoren.

En nu zijn we dus weer begonnen. Gister, op dag 10 weer een echo gehad, en mijn follikels groeien héél goed. En morgen (12) mag ik weer voor de SL-test komen. Wat dus betekent, dat we vanavond weer kunnen gaan klussen :thumbup:

Nou dit was weer een héél verhaal, maar nu zijn jullie weer op de hoogte. Als ik morgen thuis ben, na test en werk, laat ik weten hoe het gegaan is.

Succes yinyang73!! Ik hoop dat de samenlevingstest goed is!!

Als ik binnen een paar maanden niet zwanger ben, wil ik ook maar eens zo’n test doen…

Pfff… nou ik ben weer thuis. Hieronder een copie van wat ik in een ander topic ook heb geschreven…

Nou ik denk niet dat het deze ronde raak zal zijn. En in geen énkele ronde spontaan zeg maar… :wall:

Ben vanmorgen weer bij de gyn geweest voor echo en SL-test.

Ik had gisteravond een positieve ovu-test en we hebben geklust, dus das goed. Maar…

Bij de test is wéér gebleken dat álle zaadcellen al dood zijn nog vóór ze überhaupt mijn baarmoeder hebben bereikt :cry:

Het ligt dus aan mij… Ik ben zó verdrietig

We moeten nu 9 maart weer bij haar op de poli komen om te bespreken hoe nu verder. Waarschijnlijk eerst een baarmoederfoto en als dat goed is, kunnen we voor IUI in aanmerking komen. :shock:

Tuurlijk heel mooi dat nog steeds niet is gezegd dat het helemaal niet mogelijk is, maar het idee dat we zonder hulp niet “gewoon” zwanger kunnen raken maakt me toch wel héél verdrietig :cry: :?