Wie gaat er voor een eerste kindje deel 9

Nee hoor!

Goed vriendinnetje van mij vond het vreselijk te vertellen toen ze zwanger was van de 3e (2e eindigde in 17 weken met een miskraam, mocht het babytje toen ook zien).

Heb ook flink gehuild toen, maar was heel blij voor haar. Ze is afgelopen maandag bevallen.

Bij ons gebeurd het waarschijnlijk gewoon nooit en heb me daarbij neergelegd, heb er vrede mee nu. Maar om daar te komen hebben we het heel zwaar gehad… Dus dan ga je beseffen dat je relatie toch echt het allerbelangrijkste is.

Maar ik kan me het gevoel nog heel goed voorstellen. Natuurlijk heb ik dat nog. Mensen die nooit werken maar wel 5 kinderen hebben en ook super snel zwanger raken. Die gun ik het dan ook niet zo… misschien ook lullig, maar zo voel ik dat. Maar kan me er nu bij neerleggen.

Ja, inmiddels kan ik me er ook redelijk bij neerleggen…Alleen soms vindt ik het zo oneerlijk verdeeld allemaal…Moet zeggen dat ik nu wel een stuk rustiger ben dan toen ik elke maand er steeds zo mee bezig was…Dat scheelt ook al een boel stress :mrgreen:

belly die gevoelens herken ik heel erg en die mag je heus wel voelen hoor! jou tijd komt ook meid

ik snap nooit zulke mensen die financieel niks te makken hebben en toch voor een kindje willen gaan :silenced:

Belly, ook ik herken die gevoelens hoor! Terwijl ik toch nog (weliswaar nét, maar goed) binnen een jaar ben zwanger geraakt. Ik lees regelmatig mee bij het topic “als zwanger worden langer duurt”. Het snijdt enorm al die verhalen daar…die meiden willen ook allemaal zo graag! Ga me dan altijd een beetje schuldig voelen dat het bij ons wel is gelukt.

En inderdaad wat je zegt…het lijkt bij sommige anderen zo gemakkelijk te gaan,. Ik vind het moeilijk om te horen dat iemand “per ongeluk” zwanger is geraakt. Het is zo’n wonder dat het uberhaupt lukt, dus hoezo “per ongeluk”!?

ik voel me zelfs nog wel schuldig als ik hier kom met me vrolijke verhalen terwijl ik heel goed weet dat het mag weet zelf hoe het is om er zolang op te moeten wachten :frowning:

maar goed ukkie kmt nu wel heel dichtbij :inlove:

Roos, ook dat gevoel ken ik! :mrgreen:

Maar juist door jouw verhalen en berichtjes geef je de dames die langer moeten wachten juist hoop dat het goed gaat komen meid!

Had ik ook in mijn maandtopic. Ben daar als een-na-laatste zwanger geraakt en genoot echt van die berichtjes van mn medestoppers die vertelden over hun zwangerschap.

Maar jij bent al ver joh, ruim 30 weken!

Nog even en je mag met verlof…en je beebje ontmoeten! :inlove:

@111 wrote:

Roos, ook dat gevoel ken ik! :mrgreen:

Maar juist door jouw verhalen en berichtjes geef je de dames die langer moeten wachten juist hoop dat het goed gaat komen meid!

Had ik ook in mijn maandtopic. Ben daar als een-na-laatste zwanger geraakt en genoot echt van die berichtjes van mn medestoppers die vertelden over hun zwangerschap.

Maar jij bent al ver joh, ruim 30 weken!

Nog even en je mag met verlof…en je beebje ontmoeten! :inlove:

is ook zo hoor :dance: ja nog 4 weekjes dan mag ik met verlof schiet nu wel op hoor

heb jij nog mooie fotos :mrgreen:

Hihi, hmmm…moet zeggen dat we deze week weinig foto’s hebben gemaakt :oops:. Komt omdat ze niets nieuws doet eigenlijk, behalve groeien natuurlijk. En om nu duizenden slaapfoto’s te hebben is ook zo wat. Maar ik zal mn best doen om nog wat mooie plaatjes te schieten, goed?

Ja, heb altijd een rare cyclus gehad, werd pas echt weer ongesteld na 6 maanden en gaf geen bv, maar goed mag niet zeuren.

En jullie gevoelens zijn allemaal te begrijpen, je mag het niet zeggen, maar het is gewoon menselijk.

Ben licht gaan vloeien, dus weer 2 daagjes langer als vorige keer. Maar ach. Kan er nu wat meer de klok op gelijk zetten, vind dat al heel fijn.

Je hebt inderdaad een mooie cyclus zo, Vlieg!

Maar stilletjes hoop ik heeeeeel hard dat ie toch eens 9 maandjes wordt onderbroken meid!

Stiekem hebben we nog wel hoop, maar op dit moment is het goed zo. We gaan vanavond onze vakantie boeken! :slight_smile:

hé meiden,

nou startersgesprek gehad en 11 maart gaat de eerste spuit erin :shifty: :eh: :shifty: vind het doodeng worden ieeeeeh

roosje veel plezier maandag enne mooie ring hoor :thumbup:

:dance: een datum om naar uit te kijken!!

O Sophie! Spannend!

sophie spannend :thumbup: eindelijk een datum :dance:

Sophie:

Spannend ! Maar je hebt nu gelukkig een datum …

Roosje:

Al zenuwachtig voor maandag ??

Ik wens je super veel plezier, geniet ervan !!!

En meiden , die gevoelens over andere die wel zwanger raken ?

Volgens mij is dat vrij normaal. Je wilt het zelf ook graag en dan lukt het niet, maar van andere hoor je dat ze het maar 1x onveilig doen en zwanger zijn bijvoorbeeld…

Ik kan daar ook niet tegen.

Van de week kwam ik mijn oude buurvrouwtje tegen en die vertelde dat ze weer oma word. Haar dochter is nu 17 weken. Dat doet al pijn als het bij jezelf zo lang duurt om zwanger teraken. Maar dan vertelt ze dat haar nichtje ook al 17 weken is en haar schoonzusje 6 weken zwanger ( deze wonen in een kleine caravan : man , vrouw , zoon , dochterje en nu weer zwanger) en dan doet mijn hart toch echt pijn. Na een het verhaal van wie er wel / niet zwanger is , zegt ze doodleuk : jij en je vriend zijn ook al een poosje samen, wanneer gebeurd er bij jullie eens wat ?? Ik kon haar wel schieten :oops:

Sophie, jeetje meid, da’s al over twee maandjes! Super zeg, en echt een datum om naar uit te kijken. Ik ga zooooo hard voor je duimen!

Roosje, laat je ons wel wat foto’s zien van jouw dag? Hoeft natuurlijk niet meteen hoor, eerst lekker genieten van alles, maar daarna ben ik wel heeeeel benieuwd hoe jullie eruit zagen en hoe de dag was!

Tijgertje, ongelooflijk he, zulke mensen… Alsof je even met je vingers knipt en een kindje in je buik hebt. Ik denk dan altijd maar dat ze wel niet beter zullen weten en er niet bij stil staan hoe bijzonder het is dat er een kindje geboren mag worden. Je NEEMT geen kindje, je kunt hoogstens hopen dat het je gegund is…!

Ben hier al even niet geweest maar heb geloof ik (helaas) geen zwangeren gemist?? :think:

Las wel dat het voor Sophie eindelijk op begint te schieten met een datum in maart! Ga hard :thumbup: voor je meid!!

En las ook het verhaal van Loesje… Ik herken het wel hoor. Wij hebben het nog helemaal niet over een tweede (m’n vriend vindt eentje wel genoeg volgens mij) maar vond die periode ook heerlijk en inderdaad sta je volop in de belangstelling. Ik kan me nu ook niet zo goed voorstellen dat ik het niet nog een keer ga meemaken (sorry dames die nog op de eerste keer wachten…) maar voorlopig gaat alle aandacht nu naar Suzan! :inlove: Daarnaast ben ik ondertussen ook de jongste niet meer (35) en ben ik gewoon dolblij dat het allemaal zo goed is gegaan en nog steeds gaat!

He meiden,

ik heb al tijdje niets meer van me laten horen maar denk dat jullie dat wel begrijpen.

ik zag wel een paar keer prachtige foto’s van de meiden :inlove:

niet stoppen hoor met die mooie plaatjes showen! :inlove:

hieronder even quote vanaf stopperstopic:

@Jane_S wrote:

Ik zal even en update geven van mijn afgelopen maand.

daarnaast kwam ik even vertellen , wat jullie waarschijnlijk al was opgevallen, dat ik een beetje afstand blijf houden, ik lees wel mee maar schrijven is me nog wat te veel. voel me laatste dagen weer wat beter, maar nu mijn temp al dagen om hoog is terwijl de gyn een week geleden vertelde dat alles helemaal op stand nul stond is erg verwarrend.

ik heb wel een oorontsteking sinds gistermiddag dus dat kan de verhoging wel verklaren… hoop niet dat ik een antibiotica krijg en een rond emoet overslaan :pray: , ben bang dat ik dan ga kiezen voor door de pijn heen bijten :shock: zit namelijk nu wel langzamerhand dichterbij mijn vruchtbare dagen :roll: :doh:

ik wilde typen in de spoiler even een korte update, maar ik vind hem best lang, misschien heb ik het lekker beknopt neergezet dat ik het idee heb dat ik ‘kort’ moest zeggen :lol:

Ik heb het erg zwaar gehad , feestdagen en verjaardag konden mij niet opbeuren en zorgden juist voor een lichte depressie.

kerst zijn we langs beide ouders geweest maar ik was niet echt in de feeststemming en dus ook niet erg gezellig.

oud en nieuw zijn we lekker samen thuis gebleven, lekker de oudjaarsconference gekeken en daarna vanuit de woonkamer door het raam naar het prachtige vuurwerk gekeken. de jaarwisseling en de woorden dat het jaar 2009 afgesloten zou worden werd mij te veel. met huilbuien ben ik dus het jaar ge-eindigd en het nieuwe jaar ingegaan

ik heb het er nog erg zwaar mee.

mijn verjaardag heb ik zelfs niet gevierd, ik heb de dag samen met mijn man doorgebracht en dat was erg gezellig, lekker uit eten geweest, maar toch blijft er vaak door je hoofd heen gaan hoe je er naar uitkeken hebt jarig te zijn met zo’n mooie bolle buik

de donderdag na de curretage begon ik hevig te bloeden, ik had gebeld naar vk/gyn en er werd gevraagd of ik stil had gelegen of veel had gedaan, heb gelogen dat ik niets had gedaan, maar het klopte ik had mijn zusje van 5 jaar een paar keer opgetild en veel heen en weer lopen rennen, dus eigen schuld, bah! het bleef een beetje bloeden en ging niet echt over.

de week erna woensdag begon ik weer hevig te bloeden en vrijdag op zaterdag kreeg ik hevige krampen vanuit rug en buik, zaterdagavond verloor ik grote stolsels en na het verliezen van die grote stolsels is er geen bloedverlies meer geweest

vorige week woensdagvanmiddag was de controleafspaak bij de gyn. geweest. Uit onderzoek van moederkoek en etc was er niets te zien, mijn lichaam had het dus in principe goed gedaan, kindje moet gewoon niet helemaal gezond zijn geweest :frowning:

ondanks ik 3/4 dagen ervoor de laatste grote stolsels ben verloren en sindsdien geen bloed meer verloor, nog geen druppel :dance: wilde de gyn. toch een echo doen en daarin was te zien dat mijn baarmoeder weer rustig was ,

een heel dun streepje van de wand en de baarmoeder en ze was weer netjes 7 cm groot .

op mijn verzoek heeft ze beide eierstokken bekeken die er keurig uitzagen, helaas allemaal met kleine eitjes dus kon die dag ongv als dag 1 beschouwen dat was ergens wel een teleurstelling want ik had gehoopt zondag als dag 1 te kunnen tellen :stuck_out_tongue:

Daarnaast hebben we nog goed met haar gesproken, we hebben haar verteld geen vertrouwen meer te hebben in de vorige vk en dat begreep ze, dus stelde ze voor dat we bij een nieuwe zwangerschap het eerste trimester bij haar onder controle zouden blijven, daarnaast zei ze dat ze begreep dat een volgende keer toch extra spannend zal zijn en zal dus meerdere echo’s krijgen, voor extra controle en rust.

Dus toen we daar wegliepen hadden mijn man en ik echt een goed gevoel. gewoon soort rust, klaar voor een nieuw begin en hopelijk mogen we dat snel meemaken. want met extra echo’s kijk ik al uit naar een volgende zwangerschap :pray: :pray:

ik begin steeds meer op te knappen, vorige week had ik nog spontane huilbuien en voelde ik me nog erg in mijn eigen wereldje, het begint wat meer los te komen, maar vergeten zal ik ons kindje nooit! hij/zij was ontzettend mooi en zo compleet al :inlove:

daarnaast blijf je goed zien waar dat infuus gezeten heeft, het blijft erg rood en een soort bult echt zo op mijn huid (ik had hem in mijn arm/pols) hij lijkt nu wat roziger te worden :slight_smile: maar vond/vind het toch lang duren zeg :stuck_out_tongue:

liefs, Jane :-*