Wie gaat er voor een eerste kindje deel 10 ...

Je kunt beter aan de dokter vragen waarom je lek geprikt wordt, dan het zelf op internet opzoeken. Bij mijn weten gaat je progesteron omhoog na je eisprong en blijft hij hoog tot aan je menstruatie. Hij daalt niet als je wel zwanger bent, maar hij is sowieso hoog tot aan je menstruatie.

Ik vermoed dat het een controle is, of de eisprong daadwerkelijk heeft plaats gevonden. Mogelijk is dat nauwkeuriger dan een echo ofzo.

Ja, dat is dus het probleem. Er worden zo weinig vragen beantwoord bij die dokters in het ziekenhuis. Lopende band werk krijg ik soms het idee :x

Ik ga vrijdag maar gewoon bloed laten prikken, doe het liever niet, maar heb weinig keuze denk ik. Ga morgen wel even mijn dokter bellen om te vragen wat ik nou precies kan doen. Vorige week had ik er nog volop vertrouwen in, maar inmiddels is t tot onder 0 gezakt :frowning: Ga kijken of ik niet gewoon zelf 1 persoon kan uitzoeken om elke keer echo’s bij te krijgen en onderzoek. Heb inmiddels 6 verschillende gynaecologen gehad en de ene was nog erger dan de andere :frowning: erg onpersoonlijk en heb t idee dat sommige niet weten waar ze over praten. :wall: Ben al een paar keer afgewimpeld door gynaecologen met mijn vragen, wordt er gedaan alsof ik dom ben. :wall: Ze nemen niet echt de tijd voor je, is mijn persoonlijke ervaring. :thumbdown:

Maar ach we moeten doorgaan, zonder die lui krijgen wij geen kind. Weinig keus dus… Mijn liefje houdt me gelukkig een beetje positief, anders zou ik al die hormonen niet volhouden. En daar heb ik op t moment erg last van :roll: mijn hormonen… zucht… voel me net een tijdbom :roll:

xxx

Summerchild

@tijger86 en summerchild voor jullie is het ook spannend nu. Hopelijk raken jullie snel zwanger.

Hiero naat gyn geweest. Kleine is ingedaald en ligt dus goed. Voelde haar amper dus ze hebben voor zekerheid ctg gemaakt. Gelukkig alles goed. Vanwege de pijn in vagina toch maar doorgestuurd voor het testen op blaasontsteking.

Volgende week nog een afspraak met gyn en kinderarts. En word datum voor inleidng bepaald. Dus nog 2 weken en dan heb ik een kleine meid in armen.

Loon, fijn dat je kleine goed ligt en dat ze er nu iig over twee weken is.

Summerchild, is er niet 1 arts die je als aanspreekpunt hebt? Ik snap dat je er horendol van wordt.

nee heb geen aanspreekpunt. Dat is dus de pech eraan, maarja vrijdag bloedprikken :slight_smile: en krijgen we wat duidelijkheid. Xxx summerchild

Ik zou dat eens aankaarten, dat je niet weet waar je met vragen terecht kunt. Bovendien vind ik het niet kunnen dat ze je het gevoel geven dat je dom bent. Als alles wat die artsen doen zo vanzelfsprekend is, hoefde de opleiding tot arts ook niet zo lang te duren.

Maar heel veel succes morgen hoor en gewoon vragen stellen en antwoord eisen. Het is jouw lijf.

Loon nog twee weekjes dus en dan kan je eindelijk je meisje vasthouden.

Maar hoezo word je ingeleid als ik vragen mag ?

Summerchild Balen dat je niet 1 vaste arts hebt, ik zou daar gewoon achteraan gaan en op je strepen gaan staan dat je 1 vaste arts wil hebben. Dat je dat persoonlijk veel fijner vind. En ik vind ook dat ze je vragen gewoon horen te beantwoorden en niet doen of dom bent.

Wij hebben het ook gehad in het ziekenhuis en toen is mijn vriend boos geworden en kregen we een vaste vrouwelijke arts en toen werd erw el de tijd voor ons genomen met onze vragen.

Vlinder Ik snap dat je de dagen omkijkt. Deed ik ook. Eerst de dagen aftellen tot mijn eisprong en daarna tot aan mijn menstruatie. Mara op een gegeven moment leg je je er een beetje bij neer en zie je vanzelf wel hoe het loopt ( dat gevoel had ik na bijna twee jaar proberen.) Toen ik het beetje van me af had gezet, met het idee dat we niet zwanger zouden raken, was het na twee maanden als nog spontaan raak.

@summerchild ja zo inderdaad even iemand als aanspreekpunt vragen.

Heb nu het meeste een mannelijke gyn gehad. Maar tussendoor andere gekregen maar voor jullie is toch wel handig om 1 iemand te hebben.

@vlinder probeer eens wat meer van je af te zetten. Dan gaat het misschien wat meer onstspannen.

Zelf hebben we er bijna 1 jaar overgedaan omdat ik steeds raardere syclus had. Toen we na onderzoeken bij ha zaten. Kwam eruit dat man matig zaad had en door mijn cyclus he nog lang zou gaan duren. In juni zouden we in medische molen terecht komen. Was het toen helemaal beu en ben toen actief gaan zoeken naar werk. Was werkloos. Toen had ik werk en toen ik in mei teste was ik toch zwanger.

@tijgertje nou ik slaap nu zo’n 4 weken 6 nachten maar 3 uur en smiddags ook niet. En 1 nacht goed. Vorig week bij maatschappelijk werk geweest en gyn en die zagen dat ik bijna helemaal instorte van vermoeid heid. Toen is besloten datum te prikken voor de 40 weken. Zo doende.

Ok Loon dus nu echt aftellen voor je tot de datum.

Veel sterkte nog even met de laatste loodjes en ik hoop dat je iets beter kan slapen.

Nou… ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar vandaag viel op dat mijn tepel donkerder is geworden… En weet niet of dat te maken heeft met de pijn in mijn borst de afgelopen dagen (stijve tepels) en de hormonen. :roll: Morgen fungeren voor speldenkussen :x Spannend en eng! :shock:

Ik heb er gemengde gevoelens over :eh:

xxx

Summerchild

Hier zijn de :evil: :twisted: gekomen :cry: . Helaas geen septembermama en omdat ik de komende vruchtbare periode zonder echtgenoot in het buitenland zit ook geen oktobermama. Ik ben er even best wel emo onder.

Summerchild, succes vandaag.

@tijger :hug:

@summerchild spannend zeg. Zal voor je duimen.

dank jullie, meiden! Een decemberkindje is ook leuk, mooi kerstcadeautje :slight_smile: ik ken genoeg mensen in mijn vriendenkring die op hun verjaardag vuurwerk hebben :slight_smile: liefs Summerchild

Eerst nog maar november proberen :wink:

Hoe laat ga je naar het ziekenhuis?

Vanmiddag zodra ik de moed bij elkaar heb geraapt haha… Nu nog eerst ontbijten :slight_smile: xxx Summerchild

Tijger :hug: Het is niet lullig bedoeld wat ik nu ga zeggen maar misschien is het ook wel even beter als je heel even een rust periode hebt.

Summerchild Hoe is het gegaan vandaag ?

Loon al beter geslapen ?

Hey,

Ja, het ging wel iets beter. Niet flauw gevallen, mevrouw heeft wel 2x moeten prikken helaas :frowning: verder geen echo gehad. Sinds gisteren wel donkerdere tepels, maar durf nog niet te hopen op zwangerschap. Over een week krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek. Vandaag ook voor t eerst boven de pot gestaan :shifty: niet dat ik dat zo fijn vond, manlief die zei dat het het eten is geweest… maar zelf heeft tie nergens last van :roll:

Ik heb wel een zwakke maag, dus het zou kunnen. Ook erge last van mijn darmen op het moment, maar dat is weer te wijten aan mijn spastische darmen… zucht… zit niet mee :roll: dus ben wel toe aan wat positief nieuws :mrgreen:

Hoe is t met jou, tijgertje?

xxx

Summerchild

Tijgertje, ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Misschien gaat alles dan weer wat ontspannender.

Summerchild, ik duim voor je.

even een snel berichtje, ben donderdag ongesteld geworden, jammer maar helaas. ik reageer straks even op jullie

Dank je, Tijger. Volgende week uitslag, heel erg spannend!

Hoe is het met jou?

xxx

Summerchild