Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

Ja naja ik ben op dit moment juist blij dat ik af en toe nog krampjes heb, want dan voel ik tenminste nog íets…eerst deden mn borsten wel pijn, maar nu zijn ze alleen nog maar ietsje gevoeliger dan anders…

Dat was gisteravond al en ik heb die test vanochtend gedaan dus ik praat mezelf maar aan dat het dan wel goed is…

Ik heb me idd ook aangemeld bij de mei-mama’s al kan de mijne nog in juni komen als ie wat te laat komt…

Trouwens Debbert, ik had mijn huisarts gebeld en ik hoefde niet te komen (mocht wel zei de assistente) en die zei dta ik gewoon de verloskundige moest bellen en een afspraak maken :slight_smile:

Bij de huisarts hoef je tegenwordig ook niet meer te komen, tenzij je in een dorp woont waar de huisarts zwangeren nog zelf begeleid maar ook dat komt nog heel weinig voor.

Je moet je inderdaad meteen melden bij de verloskundige bij jou in de buurt.

Het is wel handig om je huisarts in te ligten over je zwangerschap, dat noteren ze in je status en kan handig zijn mocht je evt nog iets krijgen.

Maar alle vraagje omtrent je zwangerschap moet je eerst contact opnemen met de verloskundige en zij zegt dan of je evtueel de huisarts moet raadplegen.

Mijn temp was vandaag goed hoog, 37,22.

Mijn gevoel blijft zeggen dat we zwanger zijn, maar misschien is het gewoon de hoop.

wat leer hier ik toch veel! Geen bloeding maakt dus niks uit, dacht dat het echt wel ‘noodzakelijk’ was hahahaha.

Sophie, wat gaan ze vandaag allemaal doen??

Lily, die is goed positief hoor! super zeg!!

Ik denk dat ik wel langs de huisarts wil mochten we zwanger zijn. Ik heb 2 gehandicapte broers en de erfelijkheid is niet duidelijk. Mijn arts kent mij en mijn broers dus misschien kunnen ze ons iets nauwlettender in de gaten houden… zou ik zelf wel prettig vinden, alhoewel ze de aandoening niet kunnen zien op echo’s tot de 8e maand…

Spannend vliegje! Ik hoop voor je dat het raak is!!

haha nee hoor vliegje innestelingsbloeding is bij lange na niet noodzaakelijk hoor :slight_smile:

Het innestelen natuurlijk wel maar er treed daarbij bij lange na niet altijd een bloeding op.

Werd net terug gebeld door de huisarts, ik krijg wat anders voor mijn misselijkheid namelijk Primperan.

Ik hoop toch echt vanharte dat het gaat werken, ik moet het een weekje proberen en dan weer contact opnemen met de huisarts om even te kijken hoe het gaat.

Ik ben inmiddels een paar kilo afgevallen en weeg nu nog maar 50 a 51 kilo.

De huisarts vindt dit veel te ligt en ik voel me er ook niet prettig bij.

Oe Dragon, nee, dat is inderdaad niet goed!

Ik hoop dat de medicatie werkt!

Morgen een spannende dag voor je?

dragon, vervelend die misselijkheid!!! hopelijk helpen die nieuwe medicijnen wat!!!

vliegje ehm mijn mannetje moest 7 buisjes bloed inleveren, voor afwijkingen, chromosomenonderzoek enz…een hij moest een potje inleveren…dat wordt dan bewerkt en hopelijk vinden ze dan minstens 1 levende zaadcel…hoeft er maar eentje te zijn…

hij stond binnen 5 min. weer buiten hahahaha ik lachen, maar hij vond het maar helemaal niets!!!

Nu is het afwachten tot 3 november dan krijgen we de uitslag…nog niet van het chromosomenonderzoek want dat duurt 3 maanden!!!

wachten, wachten, wachten word er echt gestoord van :cry:

kan me voorstellen dat je van dat wachten en nog eens wachten helemaal gek wordt :hug: hopelijk komt er toch iets positiefs uit het onderzoek :pray:

Myrthe: Morgen inderdaad voor het eerst naar de verloskundige, hopelijk natuurlijk ook weer een echo dat zou echt mooi zijn :slight_smile:

Aangezien ik nog steeds erg misselijk ben en mijn boobs voor mij gevoel de pan uitrijzen ga ik er vanuit dat alles nog steeds is zo als het hoort te zijn.

Ik heb ook geen innestelingsbloeding gehad hoor, hoeft helemaal niet blijkt.

@Jeetje, Lily wat is die test positief, dat kan twee dingen betekenen of het wordt een tweeling of je maakt heel veel hormonen aan (of je bent al langer zwanger). Bij mij was de test veel lichter vlak na mijn NOD. Pas bij 5 a 6 weken was hij donkerder als het controle streepje. Ik weet hoe het voelt die onzekerheid, heb ik ook. Soms ben ik echt super misselijk en dan vooral savonds. Soms heb ik pijnlijke borsten (ze zouden grotere moeten worden, maar ze zijn al groot dus dat zie je niet echt). Ik heb nog geen donkere tepels ofzo. En krampen heb ik om de zoveel dagen. Dus het wisselt nogal bij iedereen en ook weer per dag.

@Sophie, ik duim voor je dat ze een goede zaadcel vinden :pray: :pray:

@Dragon, wat balen zeg dat je zo misselijk bent. Hopelijk werkt dat nieuwe spulletje van je.

@Vliegje, goed dat je temp zo hoog nog blijft, dat geeft moed.

vliegje, wanneer ga je testen? spannend.

dragon, o vreselijk die misselijkheid, hopen dat de primperan helpt.

lily, super die test… echt positief, dus niet teveel zorgen maken.

debbert, ik hoop dat de hormonen bij mij en de nog niet zwangeren zijn aangekomen… wij gaan erweer voor deze ronde.

sophie, :thumbdown: :thumbup: voor jullie.

Lily, ik zag een vriendinnetje afgelopen weekend weer sinds een tijdje, en zij had net die week gehoord dat ze zwanger is…AL 12 WEKEN!!! Ze heeft nergens last van, nu alleen wat meer en sneller moe als anders, maar niet misselijk, niet gegroeid, geen pijntjes of krampjes of wat dan ook. Dus niet al te onzeker worden hoor! Iedereen is weer anders zwanger geloof ik, en dat lees je ook wel uit de verhalen hier op KoK.

Vliegje…superrrrrspannend maak je het hoor! Ik hoop het zo voor je!

Jee Sophie, wat lang wachten… veel sterkte meis!!

Dragon, veel plezier morgen!!!

Ik test zaterdag :slight_smile:

Regje: Ik heb het even nagevraagd omdat mijn testen ook meteen zo overduidelijk positief waren.

Maar het feit dat het een tweeling wordt kan daar niet uit worden afgeleid aldus de arts.

Juist veel vrouwen die een 2ling verwachten maken soms zelfs heel weinig Hcg aan.

Volgens de arts maakt de een nu eenmaal meer Hcg aan dan de ander en daardoor tonen de testen positiever.

Wat wel zo blijkt te zijn is dat vrouwen die in het begin al meteen heel veel Hcg aanmaken veel vaker en heviger misselijker zijn, dan vrouwen die minder Hcg aanmaken…

@vliegje… ik ga ook zaterdag testen!

Voel niets eigenlijk…

Mijn ei is nu een week geleden… de tijd tussen mijn ei en mijn NOD is bij mij maar kort, hooguit tien of elf dagen… Voor de meeste dames zou ik nu nog een week voor mijn NOD zitten… Eerder testen dan zaterdag heeft voor mij dus zeker nog geen zin, als ik al zwanger ben deze maand is het op dit moment nog maar drie weken…

Als ik zetradg test zou ik ongeveer 3,5 weken zijn, de kans op een positieve test dan ik ook nog stees heel klein… Bij mij is het allemaal dus een beetje onzeker…

Toch lijk ik soms een soort spierpijntjes te voelen ondr in mijn buik, mmaar nogmaals als ik er niet zo op zou letten, zou ik het misschien niet eens voelen…

Moeilijk hoor dat wachten, :frowning:

x loes

@loesje101 wrote:

@vliegje… ik ga ook zaterdag testen!

Voel niets eigenlijk…

Mijn ei is nu een week geleden… de tijd tussen mijn ei en mijn NOD is bij mij maar kort, hooguit tien of elf dagen… Voor de meeste dames zou ik nu nog een week voor mijn NOD zitten… Eerder testen dan zaterdag heeft voor mij dus zeker nog geen zin, als ik al zwanger ben deze maand is het op dit moment nog maar drie weken…

Als ik zetradg test zou ik ongeveer 3,5 weken zijn, de kans op een positieve test dan ik ook nog stees heel klein… Bij mij is het allemaal dus een beetje onzeker…

Toch lijk ik soms een soort spierpijntjes te voelen ondr in mijn buik, mmaar nogmaals als ik er niet zo op zou letten, zou ik het misschien niet eens voelen…

Moeilijk hoor dat wachten, :frowning:

x loes

Die fase is bij mij ook maar 10/11 dagen! Toevallig zeg. Gister was mijn ei een week geleden. Zaterdag is het dus 11 dagen na mijn ei…

regje; mijn test was ook zo duidelijk hoor…eigenlijk nog iets donkerder zelfs… :shock: ik denk idd dat het komt dat ik dan misschien langer zwanger ben, maar zeker weten doe ik het niet. Volgens huisarts ben ik met een normale cyclus nu al 6 weken en een paar dagen…dus vandaar denk ik??

dragon; vandaag je intake!! Spannend hoor! Maar is het normaal dat je bij een intake ook gelijk een echo krijgt?

Mijn intake staat op 15 oktober en ik moest rekening houden met een uur…bloedonderzoek e.d. dat weet ik wel.

maar weet je wat ik niet begrijp…de huisarts vertelde van alles, dus kan zijn dat het ik het ook allemaal verkeerd begrepen heb. Maar ik kreeg een boekje met info over zwanger zijn mee. Ik kreeg een brief mee met de telefoonnummer van verloskundige waar ik dus met 9 weken een afspraak kon maken en ik kreeg een formulier mee om een afspraak te maken met 12 weken bij het ziekenhuism voor een inwendige echo, maar toen ik dinsdag de verloskundige belde was zij verbaasd dat ik die brief kreeg…

ik twijfel dus ook of ik het ziekenhuis dan al moet bellen voor de afspraak of dat ik eerst maar moet wachten tot ik bij de verloskundige ben geweest…

weet iemand dit??

Een inwendige echo met 12 wkn is op zicht al raar :think: want met 12 wkn zou dat echt niet nodig moeten zijn hoor.

Inwendige echo’s worden over het algemeen alleen gedaan bij een hele prille zwangerschap, waarbij de uk nog echt achter het schaambot zit er daardoor met een buik echo niet zo goed te zien in.

Ik zou gewoon de adviezen van je verloskundige opvolgen, zij is immers de gene die jou gaat begeleidien en over het algemeen worden de echo’s door de verloskundige in de praktijk zelf gedaan.

Ik krijg wat meer echo’s dan normaal omdat ik momenteel nog even goed in de gaten wordt gehouden dus vandaar.

Hier mij test, zeer duidelijk en 1 1/2 voor NOD

Goh dragon, die tests van jou zijn inderdaad ook hardstikke mooi zeg! Ik zit nog telkens naar de mijne te kijken…is dat tè genant? :oops:

Een inwendige echo met 12 weken? Apart…dan hoeft het volgens mij niet meer inwendig te zijn…ik twijfel nog wanneer ik zal bellen, want op de site van vk staat dat je pas met 8 weken mag bellen terwijl de assistente van de huisarts zei dat ik gewoon wel al mocht bellen… :think:

Ik heb vannacht best pijnlijke krampen gehad dus nou ben ik weer bang :? Tis ook nooit goed, gisternacht voelde ik niks en was ik bang en vannacht had ik krampen en dat is dan ook weer niet goed :shifty:

Hebben andere zwangere dames ook wel last van hartkloppingen? zo 1 of 2x per dag slaat ie heel ff op hol en dan moet ik ff hoesten. Vind t niet eng ofzo maar wel apart.

Zodra mijn test pos. was heb ik meteen een afspraak gemaakt bij de verk. kun je gewoon doen hoor. Zij zorgen dan dat je met 8wkn een afspraak krijgt.

@vliegje… dat meen je niet… Wat toevallig zeg… nou lopen dan inderdaad mooi samen op! Welke test gebruim jij? Ik CB, maar die zijn zo duur… zou graag een andere goedkopere test gebruiken die ook snel reageert op HCG…

xx loesje101