Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

Hoe zit het ook alweer met die lutale fase of zoiets?

Ik krijg dit weekend mijn ei als het goed is. Vorige keer was die fase tussen mijn ei en mijn ongie 11 dagen geloof ik.

Moet dat geen 14 dagen zijn?

@vliegje wrote:

Hoe zit het ook alweer met die lutale fase of zoiets?

Ik krijg dit weekend mijn ei als het goed is. Vorige keer was die fase tussen mijn ei en mijn ongie 11 dagen geloof ik.

Moet dat geen 14 dagen zijn?

Hoi vliegje,

In alle boeken en op internet staat dat het inderdaad 14 dagen is.

Maar er kan een dag verschil in zitten.

Maar 11 dagen is wel heel weinig.

Misschien had je je ei wel eerder gehad dan dat jij geteld heb.

groeten zomervlinder

Volgens de boeken zijn het 14 dgn echter in de praktijk blijkt dat het erg verschild.

De gyn houd tussen de 10 a 14 dgn aan. Maar er zijn vrouwen met een nog kortere fase, die daarmee even goed zwanger worden.

Het ligt er ook aan waneer het vruchtje innesteld, gemiddeld is dat binnen 6 dgn.

Om het moment dat het is ingenesteld geeft het een signaal af naar de hersenen waardoor erg geen menstruatie meer zal optreden.

lees net op internet ( http://www.zwitsal.nl/maxima/monitor_week.asp?week=4

Dat de innesteling voltooid is na de 13e dag en dan kan er een bloedinkje optreden wat te verwisselen is met een menstruatiebloeding.

Ik dacht dat na 6-7 dagen de innesteling gebeurde en dan ook klaar was, maar niet dus???

Dus nu heb ik nog 4 dagen om in spanning te zitten met al mijn symptomen.

• grote en pijnlijk (.)(.) vooral de tepels
  • opgezette buik
  • soms last van duizelingen
  • veel afscheiding en vochtige schaamlippen
  • veel plasdruk, maar dan druppels moeten plassen
  • soms drukkende pijn in mijn onderbuik
  • en dan natuurlijk de extreme misselijk van afgelopen zaterdag en zondag ( dag 6-7 ) het moment dat de cellen HCG gaan maken om de innesteling te stimuleren.

Zou weer wat van mij afgeschreven

.

En jullie bedankt voor het lezen en de steun.

Zijn er nog meer dames die deze steun goed kunnen gebruiken of die kunnen testen???

groetjes zomervlinder :pray:

Rond de 13e dag is de innesteling voltooit ja, dat wil zeggen dat het vruchtje zijn plekje heeft gevonden en klaar is met graven en doen.

Echter na 6 dgn klapt hij zich vast aan de baarmoeder en omdat moment krijgen de hersenen een signaal dat er voor zocht dat menstruatie achter wegen blijven.

Maar jij hebt inderdaad al veel klachten.

Toen ik de test deed had ik dat allemaal “gelukkig” niet :slight_smile:

Ik heb een cyclus van 25 dagen, waarvan mijn luteale fase rond de 10 a 11 dagen is… ben er prima zwanger mee geworden dus dat maakt niets uit!

xx loesje101

Precies jij bent daar een goed bewijs van :wink: en met jou nog vele vrouwen meer :slight_smile:

Hoop natuurlijk dat het voor jou weer snel raak mag zijn, maar je hebt wel een bevestiging dat het bij jullie ook zeker kan.

ja das waar… was voordat ik zwanger werd ook bang dat het wel iets uitmaakte… het duurde voor mijn gevoel zo lang (6 maanden)… Maar mijn doktter heeft mijn verzekerd dat het niets uitmaakte… toevallig was ik die maand later ook zwanger…

Hoop alleen echt dat het niet weer een half jaar gaat duren… als ik daar aan denk wordt ik toch wel een beetje depri…

loesje101

dat kan ik me helemaal voorstellen :hug:

Helaas mede door het internet zijn vele vrouwen met een kortere luthale fase bang voor onvruchtbaarheid, en bij meer dan de helft blijkt dat die angst ongerond was :slight_smile:

Bij ons heeft het ook bijna 6 mnd geduurd. Wistje dat de meeste stellen er gemiddeld 6 a 8 mnd over doen om zwanger te raken??

We willen allemaal zo snel, maar het lichaam heeft het uiteindelijk toch voor het zeggen :wink:

Het klinkt misschien heel hard excuus alvast daarvoor :oops:

Maar ondanks je miskraam hoe erg dat ook is, weten jullie nu wel dat het lukt bij jullie.

Wij denken daar namelijk ook zo over. Eerst was ik onvruchtbaar en nu blijkt het dus niet zo te zijn.

Mocht het mis gegaan bij ons dan weten we in ieder geval dat het kan.

En ik denk dat dat al een hoop onzekerheid en stress weg neemt.

je hebt helemaal gelijk hoor…Klinkt niet hard! :slight_smile:

en ik moet zeggen ik kon voordat ik zwanger werd op een gegeven moment nachten wakker liggen van onzekerheid of ik wel zwanger kon worden… En het internet helpt daar niet echt bij. Het is heel fijn dat je allerlei dingen kunt opzoeken en ik dit geval je lotgenoten kunt zoeken en je verhaal kwijt kunt, maar het brengt ook wel veel onzekerheid soms!!!

En die stress heb ik gelukkig niet meer…

En dat is ook heel fijn.

Maar ook voor jou, is het natuurlijk een bijzondere opluchting dat je gewoon spontaan zwnager bent geworden. Het is toch fijn om te weten dat je lichaam je wat dat betreft niet in de steek heeft gelaten…

Hoe het ook loopt…

Voor iedereen verder even een dikke knuffel!! :hug: :hug:

En ik hoop snel op heel veel zwnagere buikjes hier!!

@dragon wrote:

Rond de 13e dag is de innesteling voltooit ja, dat wil zeggen dat het vruchtje zijn plekje heeft gevonden en klaar is met graven en doen.

Echter na 6 dgn klapt hij zich vast aan de baarmoeder en omdat moment krijgen de hersenen een signaal dat er voor zocht dat menstruatie achter wegen blijven.

Maar jij hebt inderdaad al veel klachten.

Toen ik de test deed had ik dat allemaal “gelukkig” niet :slight_smile:

Hoi dragon,

Had jij ook 2 dagen last van misselijkheid en daarna niets meer.

Hier alleen last van zuur achtige branden bij alles wat ik eet.

De (.)(.) zijn de ene keer pijnlijker dan de andere keer.

sorry voor deze persoonlijke vragen

groet zomervlinder

@zomervlinder, maakt niet uit hoor dat je persoonlijke vragen hebt. Ik denk dat je dat het beste kunt vragen aan mensen die al eerder zwanger zijn geweest. Op die manier kun je toch ervaringen uitwisselen en denk dat dit forum daar ook zeker voor is!!

Toch vind ik het erg knap dat je nog niet getest hebt!!

Hier flink aan de klus aangezien ik nu in de supergroene dagen zit!! :dance:

Hoi hoi,

Heeft iemand enig idee of 1 paracetamol invloed heeft op mijn basaal temp van morgenochten?

Mijn hoofd knalt bijna uit elkaar…

Geen idee. Lijkt me van niet?

Al was het zo, heb hem maar genomen, anders komt het niet goed. Bedankt in ieder geval. Zet het er wel bij als het wel teveel afwijkt.

Trusten, iedereen!!

Hoihoi allemaal, ben ik weer fftjes :slight_smile:

@ zomervlinder: spannen meid…hopelijk mag je snel goed nieuws krijgen :slight_smile:

@ Regje: meiske hoe voel je je? Hoe eh…ga je dat eigenlijk doen als we met M op stap gaan?

@ Dragon: Leuk man, dat je gauw een echo krijgt! Ben wel heel erg benieuwd hoe ver je nu precies bent!

Ik met mijn grote mond over banen zit toch weer te overwegen…ik he vandaag een sollicitatiebrief gestuurd voor een vacature. Een vriendin van me werk daar en heeft mij alvast gepromoot bij de teamleider, haha! Maarja…nu ben ik toch niet meer zo zeker van “ik begin gewoon aan een eventuele baan, zwanger of niet!” Het zou toch wel erg jammer zijn als ik daardoor een eventuele mooie baan verlies…

Aan de ene kant lijkt het misschien of ik op de zaken vooruitloop…als ik al zwanger ben tijdens een sollicitatie zal ik het eerlijk zeggen…maar nu twijfel ik of ik niet toch nog een paar maanden zal wachten…ik bedoel wat zijn nou een paar maanden als je 23 bent? Maar voor hetzelfde geld duurt het een jaar…maarja, dat is alleen maar ter sprake als ik die baan krijg…wat natuurlijk niet zo’n grote kans is…

Maarja, dan zet ik weer “mijn leven” opzij voor werk…het is zo moeilijk om als psycholoog aan de slag te kunnen…en stel nou dat t me lukt en ik die baan kwijtraak door zwangerschap… :frowning: Ik weet t ff niet meer hoor…

Sorry jongens voor mn hersenspinsels…

Ik begrijp je twijfels! Ik fotografeer veel en heb volgend jaar augustus, september en november huwelijken gepland staan.

Die mensen van augustus zijn zooo blij met mij.

Ik zat te denken om een break te houden van eind september tot en met april, aangezien mijn cyclus ook 54 dagen is hebben we maar 1x per 2 maanden kans.

We hadden afgesproken de break te houden.

Ik twijfelde en wil misschien toch doorgaan.

Maar nu zag ik het bruidspaar van volgend jaar en hoe blij ze met me zijn etc etc… dus nu twijfel ik weer en wil ik hun toch graag fotograferen.

En inderdaad, wat zijn dan een paar maanden.

Maar toch die twijfel he!

Wanneer verwacht jij je NOD?

En per wanneer zou die baan ingaan?

Ik zou gewoon op gesprek gaan en kijken hoe het loopt.

Stel dat je wordt aangenomen dan kan je alsnog een break nemen van een maandje of 3/4.

Een andere (betere?) baan is ook weer goed voor een kindje straks :wink:

Sterkte!! Wij moeten ook nog beslissen hahaha, maar ik wacht ff af of we zwanger raken deze ronde. En dan zien we verder…

Maar we moeten einde van deze cyclus beslissen omdat de volgende cyclus als ‘te laat’ zou zijn ( dan ben ik uitgerekend of op mijn eind rond het huwelijk van aug…).

Zomervlinder: Ik was soms een dag heel erg moe en misselijk en soms weer dagen niet.

Daarom dacht ik eerlijk gezegt ook niet dat ik zwanger zou zijn.

Ik ben in mei en juli een flinke tijd opgenomen geweest ivm acute alvleesklier ontst en een maag onst. Eerlijk zegt waren we meer bang dat ik daar weer last van zou krijgen.

Zo doende maar 1 ,5 wk voor mijn NOD voor de zekerheid getest voordat ik weer naar de dokter zou gaan en dat bleek raak te zijn.

Van mijn (.)(.) heb ik helemaal nooit last gehad en nu nog steeds niet.

Inmiddels beginnen ze wel voller te worden, maar dat had ik in het begin helemaal niet.

De klachten die mensen hebben als ze zwanger zijn lopen zo uit een, dat je er bijna niet wijs uit kunt worden, Sommige zijn al heel vroeg zwak,ziek en misselijk en anderen hebben weken nergens last van.

Myrthe: Paracetamol kan inderdaad je tempratuur beinvloeden,mits je koorts hebt.

Aan je normale lichaamstemp. kan de paracetamol niet veel mee doen en al helemaal niet als je er 1tje slikt.

hoi dragon,

ja de symptomen zijn allemaal verschillend.

hier nog steeds pijnlijke tieten en een bolle buik en soms duizelig.

Nog steeds veel witte afscheiding maar vloeibaar en krampen in de onderbuik.

Als ik eet last van maagzuur branden.

Vandaag je echo , wat spannend.

Laat je een foto nemen of op video / dvd zetten???

Dat kan tegenwoordig allemaal.

Leuk voor later.

hoor wel hoe het geweest is.

sterkte en groet

zomervlinder

Temp was vanochtend 36.3, gister 36.2, geen echte invloed dus.

Gelukkig maar, want ik had het echt even nodig! :cry:

Vanavond lekker zwemmen met mijn mannetje, heb ik echt even zin in!

En sinds zondag fiets ik elke dag weer een half uur, dat is echt ‘wonderbaarlijk’, aangezien ik een aantal jaren niet meer heb kunnen fietsen, ben er erg blij mee! :smiley: