Wie ervaring met afwezige pappa 's avonds?

@meisje1974 wrote:

@Lily2006 wrote:
Je moet ook geen ontslag nemen voordat je een nieuwe baan hebt :wink:

Precies. als het niet bevalt, gewoon weer solliciteren. En voordeel van de vrije ochtenden is dat hij dan prima op sollicitatie gesprekken zou kunnen gaan :mrgreen:

dat snap ik wel, maar dan zal er werk zat nog zijn in deze sector? lees immers alleen maar van werklozen op dit moment!.. dus vandaar ff die gedachte!

Het bedrijf is inmiddels akkoord met 4 dagen, dus manlief heeft ja gezegd om de solliciatieprocedure verder te doorlopen. Volgende week woensdag om 9.00 uur heeft hij het volgende gesprek.

Inmiddels heeft hij nog weer op een aantal vacatures gesolliciteerd. Maar wat duurt het soms lang voordat je iets hoort van een bedrijf. Bij sommige ontvang je niet eens een ontvangsbevestiging. Bij 1 sollicitatie zit hij nu al meer dan 2 weken te wachten.

Kortom, het blijft nog een poosje spannend. Ondertussen geniet ik er maar van dat hij thuis is, we doen samen boodschappen (dat is echt jaaaaren geleden) 's ochtends kan ik lekker relaxed naar m’n werk, als ik thuis kom staat het eten op tafel, we halen soms samen de kinderen van school etc. Best makkelijk, zo’n huisman :thumbup: :mrgreen:

En we zijn weer een stapje verder, hij is voor a.s. dinsdag uitgenodigd om een dag mee te lopen. Hij heeft er erg veel zin in. En dus kan ik mooi uitproberen hoe zo’n avondje, na een dag werken, met 3 meiden gaat!

@Chrissy wrote:

En we zijn weer een stapje verder, hij is voor a.s. dinsdag uitgenodigd om een dag mee te lopen. Hij heeft er erg veel zin in. En dus kan ik mooi uitproberen hoe zo’n avondje, na een dag werken, met 3 meiden gaat!

gefeliciteerd!

Spannend hoor ik hoop dat jullie snel een ritme vinden. Ik ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen

Gefeliciteerd! leuk ook dat je dat nog met ons deelt :slight_smile:

:thumbup: Hopelijk valt het je reuze mee. En ja het is nu een ‘werkgeversmarkt’ dus sommige dingen kosten bakken met tijd sjucht helaas. Als ik van je lees dat hij mag meedraaien en dat de gesprekken ed goed verlopen. Klinkt dat juist wel heel positief. Hoop ook dat het je man goed bevalt.

Succes met de nieuwe baan van je man! Hoop dat hij hem idd zo goed bevalt als hij denkt. :slight_smile:

Hier ook een weliswaar niet-werkende mama, maar die de afgelopen jaren eigenlijk altijd wel 4 Ã 5 en soms zelfs 6 dagen in de week alleen voor de kinderen heeft gezorgd. Mijn man heeft een aantal jaar seizoenswerk gedaan (dus 2 banen afwisselend met de seizoenen), waarbij hij 's zomers over het algemeen 5 dagen van 06:00 tot min. 20:00, meestal eerder 21:20/22:00 weg was en 's winters 4 tot 5 dagen van 06:15 tot ca 20:00. De kinderen hebben hem dus eigenlijk altijd alleen maar in het weekend gezien (als hij dan niet toevallig of ook moest werken). Heb het altijd alles behalve ideaal gevonden, maar het ging nu eenmaal niet anders en idd, je went er op een gegeven moment allemaal wel aan. Gelukkig heeft mijn man nu de eenmalige kans gekregen een cursus te volgen waarna hij een vaste aanstelling kan krijgen bij zijn winterbaan, waardoor hij dan ook 's zomers bij dat bedrijf kan blijven. De winters zullen dan wel hetzelfde blijven (sinds vorig jaar 4 dagen werken, 2 dagen vrij - wel wat meer vrij dus, maar daarvoor langere dagen en ook regelmatig (een deel van) het weekend), maar 's zomers is hij dan over het algemeen veel eerder klaar (in principe 15:00), dus zal hier enorm wennen zijn dat hij er nu juist veel vaker zelfs al voor het avondeten thuis zal zijn. :slight_smile:

Inmiddels heb ik 4 avonden met de meiden alleen gehad. Het ging supergoed. De jongste vraagt nogal eens naar pappa, maar is er gelukkig niet verdrietig van dat hij er 's avonds niet is.

De oudste helpt supergoed, normaal wil ze nog wel eens van de gemakzuchtige zijn (ik laat m’n kleren daar vallen waar ik ze uittrek en dat soort grappen), maar ineens zie ik haar haar spulletjes opruimen zonder dat ik het hoef te vragen. Leuk om te zien.

En het mooie is volgende week, als ze vakantie hebben, hun pappa er alle ochtenden is.

Manlief en ik doen op woensdagochtend ineens elke week samen boodschappen en dat vinden we allebei heel gezellig. Lekker kneuterig, hahaha.

De baan is helemaal leuk, alleen nu nog reuzevermoeiend. Gister en eergister was manlief pas tegen half twaalf thuis. En ik kan niet echt goed slapen als hij nog niet thuis is… :eh: Muts dat ik er ben.

De avonden alleen zijn oké, ik kan gelukkig goed alleen zijn. Ik heb al 2 boeken uitgelezen, heerlijk! Als manlief thuis is, gaat vaak de TV aan en daar kan ik niet bij lezen. Beetje werken, beetje internetten, beetje bellen, ik kom mijn avonden wel door!

Kortom, de eerste week was erg oké!

Super Chrissy. Kinderen voelen dat toch aan. Heel fijn.

Moet zeggen dat die avonden voor mezelf, heerlijk. Vorige week was mijn man vaker thuis en de dagen dat hij wel werkte waren dagdiensten. Kan me dan ineens zo storen aan die avonden ‘moeten’. Niemand heeft last van me als ik lekker de hele avond doe wat ik wil,haha…

Ps. nu zit hij trouwens ook op de bank, hij voetbal, ik computer, beide geen last van elkaar,haha.

Dat niet goed slapen herken ik wel…op de duur went het.

Enne…papa thuis in de ochtend tijdens vakanties is zeker een voordeel hoor. Maakt ook de vakantie opvang een stuk makkelijker misschien.

Mijn man is kapitein en steeds 3 weken van huis. Ideaal is het niet, maar wel te doen. Er zijn zoveel mensen met wisselende diensten die het alleen moeten doen. Jullie wennen er vast wel aan, op een gegeven moment weet je niet meer beter en pakken de kinderen het ook wel op…