Hier verzin ik grotendeels ons week menu’tje maar vraag wel in het weekend aan hub: heb jij nog iets speciaals wat je wilt eten?
9 van de 10 keer zegt hij: neujjj en kan ik mijn gang gaan.
Soms heeft hij een bui en struint hij de kastjes en de vriezer af en laat hij zijn creativiteit los. Meestal in het weekend en daar geniet ik weer van
Maar ben wel benieuwd hoe dat in andere gezinnen gaat.
Volgens mij ik het meest omdat ik het meest kook nu, maar hij doet weer meestal de boodschappen dus ik ben vaak wel afhankelijk van wat hij mee neemt. Hangt er dus vanaf :mrgreen:
Heb je veel aan, aan zo’n antwoord…
Bijna altijd samen, ik vraag de avond tevoren altijd wat hij graag zou willen eten. 9 van de 10 keer komen we tot een gezamelijk besluit.
De ene keer gebaseerd op wat we in huis hebben, de nadere keer op waar we echt trek in zouden hebben.
Ik altijd. Ik doe de boodschappen, ik kook behalve zondag. En op zondag kookt hij, maar ik doe boodschappen ook voor de zondag, dus kookt hij wat ik heb gekocht. Soms haalt hij de dag ervoor nog wel een apart stukje vlees uit de vriezer wat heel lang moet sudderen ofzo, dat doet hij dan wel zelf, maar verder is het allemaal mijn ding.
Als hij vaker thuis zou zijn, zou hij altijd koken, hij vindt het veel leuker dan ik.
hier “beslist” iedereen een beetje mee
de ene keer heb ik zin in iets en eten we dat de andere keer ben ik inspiratieloos en vraag ik manlief of hij iets weet
en als ik zin heb in “troep” vraag ik Luna wat ze zou willen eten vaak is het pannenkoeken of patat met kip :mrgreen: soms roept ze spinazie :thumbup:
als ik een weeklijstje maak (wat de laatste tijd weinig meer voorkomt) vraag ik iedereen wat ze graag willen eten (behalve Odin die komt nog niet verder dan pannenkoeken :inlove: )
Ik laat soms de kids kiezen…
pannenkoeken of tomatensoep…
Ik kook ook elke dag voor mij pa,
en vraag zovaak pa waar heb je zin in…
altijd krijg ik ook weer te horen, ach kijk maar…
Tsss net of wij vrouwen altijd insperatie hebben :oops:
Eigenlijk ik altijd.
De kids vragen wel eens: krijgen we lasagna, of weet ik wat.
Nou prima, doe ik dat ook een keer in die week.
Hubby precies hetzelfde, “wanneer krijgen we weer eens …”. En dan wordt dat ook een keer gedaan.
Hier hangt het af van wat er in ons groentepakket zit, en wat we die week allemaal aan activiteiten gepland hebben staan. Op vrijdag of zaterdag halen we ons pakket op, en dan gaan we samen verzinnen wat we er mee gaan koken op welke dag, of ik regel het zelf. Doordeweek kook ik, vrijdag tm zondag kookt manlief.
Ik. Want ik maak het boodschappenlijstje voor de hele week. Als ik roep wat er gegeten moet worden roepen er alleen 2 kinderen pizza, friet of pannenkoeken, haha. Manlief vindt alles best. Hij doet wel de boodschappen op zaterdag voor de hele week. Ik kook bijna altijd, hij hooguit 1 keer in de week. Soms vind ik het wel eens lastig om te bedenken wat er nu weer voor een hele week op het menu moet komen. We blijven te vaak hangen in de standaard dingen, gewoon omdat ik dan even geen inspiratie heb en dat vind ik wel eens jammer.
Over het algemeen bepaal ik wat er gegeten wordt en haal ik de boodschappen. Soms vraag ik mijn man waar hij zin in heeft, maar meestal is het hem wel best. Hij kan wel koken, maar hij doet dat niet zo vaak.
Ik want ik kook en doe de boodschappen.
Soms zegt hij waar hij zin in heeft maar dat is eens in de maand ofzo…
Ik maak wel waarvan ik weet dat ze het allemaal lusten.
2 dagen in de week eet ik sowieso niet mee, dan maak ik iets wat ik lust en zij niet.
Ik !!
Want ik kook ook altijd, hubbie of T zeggen wel eens dat ze zin hebben in een bepaald eten en dan zorg ik vaak wel dat het ook op het menu staat die week.
@Madre wrote:
Ik want ik kook en doe de boodschappen.
Soms zegt hij waar hij zin in heeft maar dat is eens in de maand ofzo…
Ik maak wel waarvan ik weet dat ze het allemaal lusten.
2 dagen in de week eet ik sowieso niet mee, dan maak ik iets wat ik lust en zij niet.
He wat flauw, zou andersom niet handiger zijn? :mrgreen: :-*
Ik, alleen in het weekend vraag ik of ie nog wensen heeft, dan neem ik dat mee.
Ik kook soms kookt hij maar ik bepaal wat we eten, en als we iets eten wat J niet mag hebben ivm zijn darmziekte dan sms ik hem en dan eet hij op zijn werk.
Leuk om te lezen hoe dat bij anderen gaat.
Probeer ook altijd dingen te verzinnen wat we of allebei graag lusten, of wat hij lust of ik lust. Maar wij zijn zo verschillend :oops: Ik ben van het buitenlands eten en hub echt van de piepers.
Allebei. Degene die kookt (soms ik, soms hij), stelt wat voor en meestal reageert de ander met doe maar. Boodschappen doen we allebei ongeveer even vaak en als de ander niet meegaat, vraagt de een wat de ander wil eten.
Degene die de boodschappen doet. Degene die die dag thuis is.
Meestal ik. Hij wil wel minstens eens per week macaroni of spaghetti eten, dus daar hou ik ook rekening mee. Ik vraag m eigenlijk nooit wat we zullen eten, dan is het altijd pasta of chinees. Chinees is dan vaak op zondag, om de week dan begint hij erover of we het zullen eten.
Ik :lol:
Maak iedere week een weekmenu, aan de hand daarvan het lijstje, en ik kook ook iedere dag zelf (met hier en daar een uitzondering in t weekend)
A. doet de boodschappen en heeft een paar favoriete gerechten die ik er steeds weer tussenstop.