Ik doe 9vd10 keer de boodschappen en ik verzin ook het menuutje.
Hub vraagt ook altijd, wat eten we, of als hij wilt koken wat wil je eten. En dan reageer ik een beetje saggie, ja verzin zelf wat moet ik ook als ik kook haha…
Maar als ik de boodschappen doe dan heb ik ook het menuutje in handen :lol: En eigenlijk vind ik dat wel prima en hyb ook.
Weet wat we beide lekker vinden en we hebben een dreumes die echt alles lust en eet!
Zelfs eigen gemaakte pizza’s eet hij mee :lol:
@romata wrote:
Ik !!
Want ik kook ook altijd, hubbie of T zeggen wel eens dat ze zin hebben in een bepaald eten en dan zorg ik vaak wel dat het ook op het menu staat die week.
Ik neem deze even over. Idem aan bovenstaand,behalve dan dat mijn man het meeste (bijna altijd) kookt. Kortom, hij dus,
Negen van de tien keer ben ik degene die bepaalt wat we eten. Op dagen dat hub vroeg thuis is vraag ik hem nog wel eens wat hij wilt eten. Meestal kan hij dan kiezen uit pasta/rijst of aardappel.
Soms vraag ik j. Ook wel eens wat hij wilt eten als ik nog boodschappen moet doen.
Meestal ik, omdat ik de meeste dagen ook kook. Op vrijdag kookt manlief en bepaalt hij wat we eten. Voor het weekend overleggen we meestal, maar niet altijd. Af en toe roepen de kinderen wat of vraag ik het aan ze.
We koken allebei ongeveer even vaak en halen daarvoor zelf eten in huis. Als we even inspiratieloos zijn vragen we elkaar wat we willen. Omdat we boven een supermarkt wonen, halen we vaak per dag de boodschappen, vindt Steven erg leuk.
Mijn man kijkt wat hij lekker vindt of waar hij zin in heeft, of probeerd iets aparts/nieuws uit. Ik kijk vaak wat er in de aanbieding is.
Ik kook vaak hollandse pot en mijn man vaak buitenlands.
We deden het altijd samen, nu dus alleen.
Meestal ik, maar ook regelmatig in overleg. Ik doe meestal de boodschappen of maak de lijstjes, maar dan staat nog niet vast wat we maken met de dingen die gekocht zijn. Dat ligt dus weer aan waar we zin in hebben of waar we tijd voor hebben.
Wij bepalen het samen. Mijn man kan heerlijk koken.
Op vrijdag zodra we L naar school hebben gebracht, doen we samen boodschapjes. Normaal kijken we wat er nog ligt en wat we als aanvulling nodig hebben om er iets lekkers van te maken. En dan bespreken we verder waar we die week zin in (denken te) hebben) Ik probeer 1x in de week iets nieuws te maken uit een kookboek, maar dat komt er niet altijd van.
ik bepaal, want ik kook altijd
Hier doen we sinds we een auto hebben samen de boodschappen, in een keer voor heel de week. Begin van de week vers, de rest diepvries/pot/blik. We maken samen het boodschappenlijstje klaar aangezien we beide aan andere dingen denken, als ik het alleen moest doen had hij nu een baard gehad waar Sinterklaas jaloers op zou zijn want ik vergeet scheergel en scheermesjes echt op te schrijven en te kopen.
Mijn man kookt wel eens, euh nou ja frituurt. En wanneer we op een van zijn vrije dagen buitenlands of soep eten maakt hij dat ook klaar. We bepalen verder samen.
Ik heb een zeevarende man. Als hij thuis is wil ik hem wel iets lekkers voorschotelen. Temeer omdat het eten aan boord niet lekker is. Ik vraag dan een paar keer in de week waar hij ECHT zin in heeft. Meestal volgt er dan wat, een enkele keer iets in de trant van: zie maar.
Ik kook wel bijna altijd. Ik vind koken heerlijk ontspannend.
Boodschappen doen we allebei wel. Maar ik moet mijn man wel een boodschappenbriefje meegeven, anders komt hij met een kar vol chocolade thuis :lol: !
@mamy wrote:
@Madre wrote:Ik want ik kook en doe de boodschappen.
Soms zegt hij waar hij zin in heeft maar dat is eens in de maand ofzo…
Ik maak wel waarvan ik weet dat ze het allemaal lusten.
2 dagen in de week eet ik sowieso niet mee, dan maak ik iets wat ik lust en zij niet.
He wat flauw, zou andersom niet handiger zijn? :mrgreen: :-*
Haha dat dacht ik dus ook. :lol: