wie begint er binnenkort met clomid???

Noémi: welkom! Iedereen is hier welkom, dus natuurlijk vinden we het gezellig als je mee komt babbelen.

Dyfaine: welkom terug van je vakantie!

Ik ben vandaag al lekker van mijn weekend aan het genieten. Lekker zo’n adv-dag Het weer is lekker, dus het lijkt me gegund :slight_smile:

Verder is het weer mijn laatste Clomid dag. Ben erg benieuwd wat er dinsdag al te zien is…

Noémi :

welkom hier … leuk dat je komt mee babbelen .

Spannende tyd dus ook voor jullie en ja je verhaal komt overeen met veel van ons :lol:

Ook ik had geen eisprong en me mannelijke hormoon te hoog , toen na idd alle onderzoeken ook aan de clomid . Wij hebben ook de eerste maand een temp.curver bij gehouden en vanaf dag 10 geklust :mrgreen: tm dag 21 toen ik idd ook weer bloed moest prikken .

Toen was er bekend dat er wel een eisprong was geweest en ja dan is t afwachten … bij ons dus wel de eerste maand clomid zwanger !

Dus het kan wel hoor , right timing !

Dus s6 deze maand!

Angel baby :

Spannend joh , wannner moet je voor bloedprikken of echo?

Ik ga weer heel hard voor jullie duimen !

P.s ik blijf iets meer ook hier actief omdat de nov mama’s voor mij iets te heftig zijn ivm alle nare dingen die er veel worden geschreven !

Dikke kus loes

Angelbaby en Dyfaine, bedankt voor het welkom.

Vind het ook echt wel heel spannend. Dyfaine, super dat het bij jullie de eerste keer al raak was!

Moet nog wel even alles lezen over iedereen, maar dat zal voor het weekend zijn. Moet straks nl. gaan werken, heb even een voormiddag vrij genomen om naar het ziekenhuis te kunnen.

dinsdag naar het ziekenhuis voor een echo! Spannend weer…

Hee meiden,

Vanmorgen weer bij de gyn geweest, het eitje van 14mm was dat nog steeds, die van 15mm was nu 16mm. Dus conclusie, deze cyclus wordt niets. De gyn stelde voor om 7 dagen 100mg te slikken, want dan was de hormoontoevoer langer, of 5 dagen 150mg te slikken, want dan was de piek op dag 3 hoger. Mocht ik zelf kiezen. Nou aangezien ik bij Anouk ook 150mg geslikt heb, ga ik dat ook nu doen. Maar eerst 10 dagen Provera.

Jammer maar het is niet anders.

Kom net terug van boodschappen doen, samen met Anouk op de fiets. Of beter gezegd, zij op haar fietsje en ik op die van mij. Geduld daarbij is een schone zaak.

Cin; ook zo’n onregelmatige cyclus dus. Nou gelukkig zijn er daar weer medicijnen en methodes voor.

Loes; jammer dat je eerder terug bent van vakantie. Maar ja, zo’n misselijkheid (neem ff aan dat dat de reden is) is ook niet niets.

Te heftig bij de nov-mama’s, blijf dan maar lekker bij ons, en vertel hoe het is om zwanger te zijn. Misschien kan ik je nog van tips voorzien.

Noémi; welkom hier. Wij kunnen elkaar de hand schudden, ik heb ook PCO. Bij mij is 50g en 100mg niet voldoende, maar dat is per persoon verschillend. Dus ik kan me voorstellen dat jouw gyn rustig wil beginnen.

Angelbaby; geniet van jouw extra vrije dag, het is heerlijk weer. Ik heb altijd vrijdags vrij, ik werk maandag-dinsdag-donderdag, is ook een goede combinatie hoor.

Ga snel weer bij mijn rollade kijken, tot later.

Kusss, Es

Verwacht je gyn dat de follikels niet meer gaan groeien? Vervelend zeg!

Ik werk fulltime, heb dus wel elke paar weken een adv-dag. Verder werk ik in het onderwijs, dus vakanties genoeg :slight_smile:

Es, wel fijn dat bij je eerste (Anouk) de clomid uiteindelijk wel aansloeg met 150mg. Dus zal nu heel hard voor je duimen dat het deze keer met 150mg ook weer aanslaat.

Op dag 14 was een van de grootste follikels 7mm, dus echt wel klein.

Hoop alleen dat de ongi niet lang op zich laat wachten, zodat ik met de clomid kan beginnen. Dat wachten vind ik gewoon maar niets.

De gyn had idd gezegd dat ik moet beginnen met 50mg, als hij dan na het bloedonderzoek en de echo ziet dat het niet genoeg is, ga ik naar 100mg en zo zal hij het waarschijnlijk verder opbouwen.

Enne, welke symptomen van PCO heb jij? Ik heb hier op het forum een beetje rondgekeken en buiten veel follikels in mijn eierstok, kom ik niet echt.

Angel, heerlijk zoveel vakantie! Ook handig als je kindjes hebt, heb je altijd met de kids mee vakantie (scheelt weer oppas).

Ohja Angel, wat betekent IUI?

IUI staat voor intra-uteriene-inseminatie. IUI is een methode waarbij met een dun slangetje zaad in de baarmoeder (intra-uterien) van de vrouw wordt gebracht (inseminatie). Dit gebeurt nadat uit het zaad van de partner de best bewegende zaadcellen zijn geïsoleerd.

Bij ons kan geen oorzaak gevonden worden, waarom ik niet zwanger word. Vandaar dat wij in aanmerking kwamen voor IUI. Ben me nu weer op aan het maken voor de 3e poging.

hoi noemie en de rest

noemie ik heb ook pcos. ik ben iets langer dan 1 jaar geleden begonnen met clomid waarvan 50 mg niet hielp en toen kreeg ik 100 mg en het was gelijk raak. maar mijn kleintje is veel te vroeg geboren(met 5 mnd). want ik heb een zwakke baarmoedermond. ik ga in mei a juni weer beginnen met clomid.

voor de rest hier alles wel ok . eigenlijk geen nieuws. loes ben blij voor je dat het tot nu toe nog steeds goed gaat met je.

hoe gaat het verder met de rest??nog nieuwtjes van jullie kant?sorry dat ik er niet veel ben maar ik heb het een beetje druk de laatste tijd.

xxx jody en jeremiah*

hoi hoi,

Alles goed hier?

Met mij gaat het redelijk.

Gisteravond lag ik al om 6 uur op bed omdat ik buikpijn had.

Om half 10 ging het wel weer wat beter, maar heb er nu nog steeds wel last van. Ook lijken mijn borsten gevoeliger te zijn.

Noemi welkom, klets maar lekker mee hoor daarvoor zitten we hier!!

Dikke kus

Vanmorgen naar de gyn geweest, voor mijn eerste follikelmeting van deze cyclus. Meerdere eicellen te zien aan beide kanten. Ze zijn wel nog klein, de grootste waren ongeveer 11 mm.

Vrijdag weer terug voor de 2e meting.

Het wordt weer spannend!!!

Ik heb trouwens last van huiduitslag. Echt zo vervelend! Het is rood, heet, brandend en het jeukt. En dat in mijn hals/borst. Minst prettige bijwerking tot nu toe. De gyn zei, dat hij dat toch niet vaak zag. Hij had er helaas ook geen zalfje voor of zo…

Hey angelbaby,

Wat spanend weer zeg , ik ga voor je duimen hoor !

Gaat goed komen deze maand :lol:

Hoe is t met de andere meiden , het is hier zo stil …

Verder gaat t hier wel goed, behalve dat ik echt ontzetten misselijk ben en veel overgeef maar ja dat nemen we er maar bij dan !

Liefs loes

Hee meiden,

Angelbaby; de gyn verwachtte niet meer dat de follikels door zouden groeien. Gelukkig hoefde ik niet op een menstruatie te wachten en kon ik meteen met Provera beginnen.

Maar bij jou ziet het er goed uit, al 11mm. Die huiduitslag, nu je het zegt, de huid van mijn hals en gezicht is ook onrustig zeg maar. Maar ik wist niet dat dat ook een bijwerking was?!

Noémi; ik heb er met 150mg ook meer vertrouwen in hoor. Zeker gezien het positieve resultaat 4 jaar geleden.

Jammer dat jouw follikel op dag 14 nog klein was. Maar weet jouw gyn zeker dat je ongesteld gaat worden dan?! Of moet je, als de menstruatie uitblijft, contact opnemen en krijg je dan ook Provera, of iets soortgelijks?!

Het is wel logisch dat jij eerst met 50mg moet beginnen, want een te hoge dossering is ook niet goed, krijg je overstimulatie en dan mag je sowieso niet zwanger worden. Want dan heb je kans op 5-lingen bv.

Mijn PCO symptomen zijn alleen die kralenring van eiblaasjes in de eierstokken en overbeharing. Verder heb ik nog niets gemerkt.

Cin; wel spannend hoor, op welke dag zit je nu?!

Loes; kun je ondanks de misselijkheid wel genieten dat je (eindelijk) zwanger bent?!

Ga snel posten en aan het werk, daar zit ik tenslotte voor hier.

Kusss, Es

Ben ik weer. Druk weekje achter de rug, dus eigenlijk niet op internet gezeten.

Zit momenteel op dag 36 van mijn cyclus en nog steeds geen ongi. Ga het denk ik zondag opwekken met duphaston. Kunnen we er eindelijk eens echt aan beginnen.

Jody, wat verdrietig zeg. Jammer dat Jeremiah* niet bij jullie mocht blijven.

Es, wanneer begin jij met de verhoging van de dosis clomid (dus naar de 150mg)?

Angel, ik hoop dat de 3de poging raak is!

Moet jij ook extra hormonen slikken om meer kans te hebben op een zwangerschap?

Hey lieve meiden ,

Ik lees dat t hier nog steeds wachten is :x spannend dus!

Hier gaat t goed, wel ontzettend moe en ja die borsten :thumbdown: maar goed verder eigenlijk nergens last van …

maandag weer naar de gyno dus best wel spannend aangezien we dan als t goed is t hartje kunnen horen .

Jullie horen het wel

Liefs van ons

Dyfaine, spannend! Laat je weten hoe het gegaan is?

Ze zitten er weer in 8) alle 12 miljoen van ze! Zoveel hebben we nog niet eerder gehad, dat moeten er toch eigenlijk genoeg zijn!

hey Angelbaby,

Lijkt me toch ook genoeg , als er 1 of 2 door moeten breken haha

Dus duimen maar weer .

Liefs van ons

Hoi hoi,

Tis voor mij nu dag 27 dus tis erg spannend.

Kheb wel last van mijn buik, maar de oorzaak daarvan is inmiddels bekend. Mijn dikke darm is ontstoken en alsof het niet genoeg is heb ik er ook een blaasontsteking bij. Dus weer gezellig aan de antibiotica :s

Ben benieuwd of ik ongi ga worden, vind het eigenlijk ook best wel weer een beetje eng allemaal.

Morgen naar een begrafenis, de oma van mijn man is overleden. We krijgen helaas alles tegelijk :frowning:

Veel sterkte allemaal en zal voor jullie duimen.

Dikke kus