Ik merk in ieder geval dat ik op de raarste plaatsen puistjes heb… Op mijn elleboog bijv. Dat heb ik anders nooit. Ik heb ook echt de jeugdpuistjes periode overgeslagen vroeger.
Verder huil ik om alles en dan bedoel ik ook echt alles…
Toch blijft er in mijn hoofd “het is al 5x niet gelukt, waarom zou het nu wel zijn…”
Waarom zou het nu niet gelukt zijn? Ik weet dat het makkelijker is om negatief te denken dan positief, maar toch proberen! Ik duim me rot voor je.
Ik ga nog even lekker in het zonnetje zitten 8)
Duim zelf ook hoor, maar ik probeer mijn hoop realistisch te houden…
luna met welke testen heb je getest?
angel ik hoop het zo voor jou? ik kan niet wachten wanneer je moet gaan testen hoor?
xx
Es, succes met menzis. Wanneer ga je op vakantie en waarheen?
Ja, als we wisten welke test positief uit zou vallen, dan zou ik die ene komende zondag gebruiken :mrgreen: (was het maar zo makkelijk hè )
Luna meis, :hug: Balen dat de test negatief is. Kan me je gevoel ow zo goed voorstellen. Hoeveel hoop iedereen hier ook heeft en er ge voor je wordt, je gevoel zegt gewoon dat het niet zo is en je weet niet of je nu alsnog hoop mag hebben, maar (uit zelfbescherming) is het definitief negatief. En als je ongi nu ook nog eens lang uitblijft, beginnen over een paar dagen de twijfels over evt alsnog positief toch weer toe te slaan.
Hele vervelende periode meis. (ik duim zachtjes aan toch stiekum voor je door hoor :-* )
En wat de vlgd ronde betreft, laten we maar eerst een afwachten hoe zich alles nu gaat ontwikkelen hè. Een eisprong kan je niet exact uitrekenen en daarnaast is ie 24 uur vruchtbaar. Dat betekend: net voor vertrek en direct bij aankomst :-*
Angelbaby klinkt toch positief meis, puistjes hier en daar. Ik heb vroeger ook geen jeugdpuistjesperiode gehad en heb ze nu ook, maar bij mij komt het denk ik door de PCO
Ik duim voor je!
Meiden, willen jullie voor me
Ik voelde vanmorgen heel erg op de achtergrond de hoofdpijn opkomen die ik altijd heb als ik ongesteld ben. Hij heeft gelukkig niet doorgezet maar voel al wel door de dag heen af en toe krampen. Owwwwwwwwwwww nu is het bijna zondag, laat het alsjeblieft uitblijven tot dan zodat ik die provera kan gaan gebruiken, anders is deze cyclus weggegooid en moet ik 4 weken wachten voordat ik kan gaan starten met clomid. Ben er bijna, het mag niet op het laatste moment alsnog mis gaan
Ik heb het lijstje aangepast, alles wat nu nog ontbreekt of wat jullie anders willen a.u.b. even via pb anders moet ik steeds alles terugscrollen.
Femmie, als je zonder Provera gaat menstrueren mag je niet met clomid beginnen? Ik heb het vast gemist maar waarom niet?
Luna, balen zeg, lekker( :roll: ) uithuilen en op naar de volgende ronde.
Angelbaby ik hoop het zo voor jullie :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:.
Ja tuurlijk moet je je hoop realistisch houden, dat heb ik nu nog met zwanger zijn hoor. Clomid gebruikers hebben helaas vaker kans op een mk, en ik ook nog met mijn leeftijd en je wilt daar niet aan denken moet positief zijn maar het onderdrukt bij mij nog wel mijn blijdschap.
16 augustus mag ik naar de gyn i.p.v 29! hier wordt ook gehanteerd dat je eerder mag dan de gebruikelijke 11/12 weken als je bij de gyn. onder behandeling bent. Wij hebben hier in de regio echter 2 ziekenhuizen waar bij de assistentes in het ene ziekenhuis blijkbaar erg slecht meedenken…
Deze die ik vanochtend belde: :thumbup:
Ook belde ik vandaag mijn huisarts, ik heb psoriasis op mijn handen/ benen en in mijn haar. Erg vervelend maar er zijn mensen die het zoveel erger hebben. Alleen durf ik nu al tijden de cremes niet te gebruiken en het gevolg is dat ik nu alleen met maillot de straat op durf. Dat staat zo raar he in de zomer… :wall:
Wij hebben een apotheekhoudende huisarts en ik had dus gevraagd of ik toch mocht smeren met die cremes. De assistente liet de ha zelf terugbellen, hij ging me eerst uitgebreid feliciteren etc etc.!! :thumbup:
Dinsdag moet ik naar de dermatoloog voor overleg en ik mag van de ha vanaf volgende week bij de assistente langskomen voor mijn bloeddruk :thumbup:
Ik heb echt een lieve huisarts.
gaat nu de tuinboel opruimen na het water/zandfestijn van vandaag.
Natas
Wat super natas dat je eerder mag en je HA zo meedenkt. Dat kan niet iedereen zeggen van de HA helaas.
@natas wrote:
Femmie, als je zonder Provera gaat menstrueren mag je niet met clomid beginnen? Ik heb het vast gemist maar waarom niet?Poli is dicht op dit moment. Ik mag niet voor 28 juli ongesteld worden, want dan valt mijn FM in de periode dat ze nog niet aan het werk zijn. Dus daarom dat het nog even uit moet blijven. Dan kan ik met provera starten (om het op te wekken), dat onderdrukt het nog een paar dagen (mocht het ineens spontaan willen gaan komen) en dan mogen de :twisted: :twisted: :twisted: komen. Snap je?
oke femmie bij jouw doen ze dus niet net als bij mij gewoon clomid slikken, en geen folikelmeting …
Althans ik had er een maar toen was de fl zo klein dat we dachten dat het niets zou worden. Of zou de gyn maar wat gezegd hebben om te zorgen dat de druk er af was :think:
natas
Femmie ik voor je dat je ongi nog even wegblijft. Dan kan je ook voor het echie gaan beginnen
Natas ik heb al een positief punt gevonden. nu kan ik lekker onbezorgd zonnen in Brazilie!
Ben ik nog ff, manlief is een uurtje geleden vertrokken en dochterlief ligt net een kwartiertje in bed. Dus ik kan nog net ff jullie berichtjes lezen.
Luna; jammer dat de test negatief is. Met ochtendurine is wel het beste, maar tegenwoordig zijn de tests zo goed dat als je echt zwanger zou zijn, je ook rustig 's avonds kunt testen. Wel moet je dan opletten dat je niet heel veel gedronken hebt. Dus ik zou gewoon zaterdag of zondag 's morgens nog een keer testen.
Gelukkig tijd genoeg om te babyvrijen, je moet er dan alleen wel ff bewust tijd voor inplannen, hi hi!!!
Angelbaby; spannend hoor, als die signalen. Je probeert positief te blijven, hoewel ik jouw gedachte ook wel kan voorstellen. Al 5x niet gelukt, waarom zou de 6ex dan wel lukken. Ik ga in ieder geval voor je duimen.
Femmie; Anouk en ik gaan morgen met de trein naar Zwitserland, mijn schoonouders gaan ook mee. We blijven een week.
Wanneer zou je NOD zijn?! Ik duim in ieder geval dat de :evil: :evil: :evil: wegblijven, zodat de volgende cyclus niet in het water valt.
Natas; pb-tje komt eraan.
Gelukkig hoef je niet tot 11 weken te wachten, nog ff geduld hebben dat wel. Ik wist overigens niet dat je met Clomid een vergrootte kans hebt op een mk?! Wel balen van de psoriasis, hopelijk vindt je een zalfje of zoiets, dat helpt.
Volgens mij ben ik er weer. Ik ga na de vakantie weer inhaken. Tot later meiden, ik zal aan jullie denken!!!
Liefs, Es
Es, wat lekker dat je naar zwitserland gaat. Is het lekker weer daar?
Hihi mijn nod zou 24 dgn geleden zijn (als ik uit zou kunnen gaan van een reguliere cyclus en aangezien ik dat niet kan hou ik nu rekening met een nod tussen de 28 en 84 dagen = kortste en langste cyclus, waarbij de langste opgewekt is
)
Luna :thumbup: dat je een positief punt ziet. Lekker bakken in de zon, zonder zorgen :mrgreen: En lekker alle tijd om te babyvrijen :mrgreen: (of niet? :think: )
Natas, nee bij mij moet een FM, vandaar dat ik zo in de stress zat in het begin omdat ik niet weet hoe vaak en wanneer en hoe dat dan zit met werk en… Nou ja, ik laat het maar over me heen komen
Ik dacht ook niet te weten dat PCO verhoogde risico op mk gaf. Ik ben gaan graven in mijn geheugen, maar toen kwam wel weer wat naar boven. Vlgs mij dan niet tgv van PCO maar tgv van de behandeling, maar weet het niet precies meer eigenlijk.
Fijne vakantie ES!!!
ik dacht trouwens dat je met clomid minder kans hebt op een mk. waarom zou je eigenlijk meer kans hebben op een mk met clomid? ik begin gelijk weer te zenuwen, sorry.
xx :vlinder:
Dank je Femmie, we gaan er zeker van genieten. Het is er nu heet, en daar hou ik dus helemaal niet van. Maar na zaterdag wordt het daar ook koeler, zo’n 24 graden, heerlijk dus.
Tot over een week enne succes met wachten, ik weet als geen ander hoe moeilijk dat kan zijn.
Dikke kusss, Es
Es, heel fijne vakantie en ik hoop dat je zwanger terugkomt hoor!
Femmie, ik duim voor je dat je voorlopig nog niet ongi word, zodat je het kan opwekken (of dat je net zelf ongesteld wordt zodra je het wilt opwekken).
Angel, spannend voor je hoor!
Luna, balen dat de test negatief was.
Natas, is alles alweer een beetje opgeruimd?
En hoe is het met je keuken?
Dank je es. Het gaat wel leuken. Het is al bijna weekend en dat is altijd voorbij voordat je het weet en dan is het begonnen :shifty:
Jody, hou eens op te zeuren zeg!!! :lol: :lol: :lol: (geintje dus )
Hier de verklaring.
Een overmaat van het hormoon LH
Het luteïniserend hormoon (LH) wordt door de hypofyse gemaakt. De hypofyse is een aanhangsel van de hersenen dat verschillende hormonen maakt die organen aansturen. Het LH-hormoon is van belang bij de eisprong. Een overmaat van het hormoon LH kan voorkomen bij bepaalde afwijkingen van de eierstokken, zoals het polycysteus-ovariumsyndroom (PCO-syndroom). In de eierstokken zijn dan veel kleine cysten (holten gevuld met vocht) aanwezig. Ze zijn zichtbaar bij echoscopisch onderzoek. De hoeveelheid LH kan bepaald worden in het bloed, ongeveer halverwege de periode tussen het begin van de menstruatie en de eisprong. Als de hoeveelheid LH in het bloed verhoogd is, is de kans op een spontane miskraam groter. Het is helaas niet goed mogelijk om deze overmatige aanmaak van LH te behandelen en daarmee de kans op een of meer miskramen te verminderen.
@Noémi wrote:
Es, heel fijne vakantie en ik hoop dat je zwanger terugkomt hoor!
Femmie, ik duim voor je dat je voorlopig nog niet ongi word, zodat je het kan opwekken (of dat je net zelf ongesteld wordt zodra je het wilt opwekken).
Jaaaaaaaa Es ik hoop ook op een positieve test bij jou terugkomst :dance: Veel plezier meis, ga er lekker van genieten.
Nee noémi, ik wil ook niet ongi worden als ik het net op wil wekken, want ook dat mag niet. Mag pas vanaf de 28e ongi worden en met de start voor het opwekken is daar rekening mee gehouden, vandaar dat ik zondag kan starten met provera, dan heb ik op z’n vroegst op 28e een ontrekkingsbloeding. Dus ik het moet gewoon volledig uitblijven

Ik ga lekker met hubbie in bed tv kijken :mrgreen:
Fijne avond meiden :-*
hoi femmie
thx voor je uitleg. maar ik moet zeggen van iedereen die ik ken , ken ik er maar 2 die een mk hebben gehad. dus in principe valt het wel mee. maar wat word er bedoelt met spontane mk? is dat al heel vroeg in de zwangerschap (misschien al voordat je weet dat je zwanger bent).
het is gewoon eng zolang je het hartje nog niet hebt gezien. ik hoop dat het niet veel verschilt met een gewone zwangerschap(kans op mk). tja je gaat je nu van alles in je hoofd halen he? sorry…
xx
Femmie, ingewikkeld dus :mrgreen:
Nouja, dan dus niet ongesteld worden en het gewoon maar opwekken met provera :mrgreen:
Ga voor je duimen hoor en zondag is al heel dicht bij!
Niet te veel aan denken JOdy, een mk kan altijd maar je moet er niet van uitgaan. De grootste kans op een mk is voordat je uberhaupt merkt dat je zwanger bent!
natas