Natas, hoe ging het vandaag?
Veel sterkte hoor! :hug: :-*
Natas hoe gaat het nu met je? :hug:
erg meegevallen, lief dat jullie zo meeleven. :-*
Voelde me vooral erg opgelucht dat het achter de rug was, nog wat vage buikpijn en moe maar gaat wel weer… en… de gyn zei over 6 weken terug dan al 1 menstruatie gehad en gaan we even kijken hoeveel eitjes je al klaar zitten hebt voor de volgende zwangerschap :mrgreen: Grapjas… we zien wel.
Natas
Natas, fijn dat het meegevallen is.
Sterkte nog met het verwerken hoor.
Wel lief dat de gyn zo positief is! En tuurlijk is het afwachten, maar het is wel fijn dat hij zo meeleeft.
mag ik hier ook meetikken
Ik ben dus judith,13 jaar samen met mark en nu voor de 4e periode bezig met clomid.
Voor ons het eerste kindje.
Van de week 2x naar de gyn geweest,vandaag zag ie dat er 2 eitjes op springen staan
Nu maar hopen dat het deze maand wel lukt.
De verwachting is dat ze dit weekend springen.
Dat gaat bij mij gepaart met erg veel buikpijn
Judith welkom (helaas) En flink klussen van het weekend :mrgreen:
Natas fijn dat het je meegevallen is en dat de gyn zo reageerde :thumbup:
Hoe is het verder met iedereen?
Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus dus het serieus klussen komt er weer aan :mrgreen: Ik hoop dat driemaal toch scheepsrecht is
dank je luna
ik zie bij jou diagnose pco staan…wat is dat precies?
Judith: PCO houdt in dat je geen of geen goede eisprong van jezelf hebt. Ik had heel veel eitjes waardoor er eigenlijk niet 1 groot genoeg werd om te springen. Ik werd dus ook bijna nooit ongi.
Nu met Clomid heb ik wel een eisprong (als het goed is want hoef niet elke cyclus naar de gyn voor controle).
Met welke reden zit jij aan de Clomid als ik vragen mag?
Bij mij was het erg onregelmatig de eisprong.
Nu is het steeds met zekerheid op dag 17 met een cyclus van 31 dagen,dus dat zit nu goed.
Ik ga nu ook pas over 2 maanden terug als alle clomid tabletten op zijn.
Heb nu steeds een goede eisprong,met nu dus 2 eitjes die op springen staan.
Hoeveel milligram slik jij?
Ik 50mg.
Lieve meiden,
Ik ben er weer. Spring vanaf hier in.
Es: Meis, wat balen dat je toch ongesteld geworden bent en dat na 33 dagen! Wat gemeen van je lichaam!!! :evil:
Meis en ik herken je gevoel heel goed hoor. Voel jezelf niet schuldig. Ik kan me voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben toen je weer iemand hoorde die “gewoon” zwanger is geworden, ook al had ze een miskraam. Ik zie ook dit moment ook de kennissen om me heen als bosjes uit de lucht vallen met zwangerschappen en ik wordt er ook teneergeslagen van en denk, waarom ik niet???
Het is en blijft allemaal zo oneerlijk allemaal, en je hebt er gewoon geen invloed op en dat maakt het zo ongelovelijk frustrerend :hug:
Lenie en Luna: ook jullie een dikke knuf en op naar de vlgd ronde meiden. Ik doe met jullie mee
Natas: meis toch, ik lees dat je een curretage gehad heb :hug:
Och meis, gelukkig dat het je is meegevallen, maar het is toch niet niks hè.
En dan die artsen ook. Die kunnen zo lekker nuchter zijn (en soms doet dat wel een beetje goed)
Hoe is het nu met je?
Noemi: wat ga jij toch ook ineens hard met je termijn zeg! :o
Paikea: ik zou komende ronde gewoon starten met clomid, ik had immers afgelopen keer op dag 16/17 mijn eisprong.
Luna: welkom terug meis. Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt in brazilie.
Mier: welkom hier, ik had afgelopen ronde (was ronde 1 met clomid) ook op dat 16 of 17 mijn eisprong.
Judith: ook welkom hier. Is dit de eerste keer dat de clomid aan lijkt te slaan?
Nou meiden, ik heb een heerlijke vakantie gehad en kan er weer ff tegenaan, al merkte ik wel dat er weer een hoop energie verspilt is met mijn menstruatie.
Ik had me zo ingesteld op dat het niet raak was en dan komt het toch zo hard aan…
Ik heb op dag 2 echt alles bij elkaar lopen brullen en tieren en heb alle frustratie op mezelf afgereageerd
Mijn ow zo geduldige en lieve vriend heeft weer al wat hij kon geprobeerd op me in te praten om me weer rustig te krijgen.
Dan begin ik te malen in mijn hoofd en dan breng ik mezelf op een gegeven moment zo ongelovelijk volledig in paniek. Heb mezelf dan echt niet in de hand.
Gaat dat echt voort elke ronde zo zijn???
Ow meiden, ik wou zo graag dat ik in de toekomst kon kijken, zodat ik kon weten hoe lang deze poppekast nog gaat duren en of ik het wel of niet door wil zetten. Ik twijfel zo vaak zo ongelovelijk (begrijp me niet verkeerd, ik wil ongelovelijk graag een kindje, maar ik heb het gevoel alsof dit allemaal zo zinloos is waar we mee bezig zijn), mijn vriend trekt me elke keer weer over de streep. Maar ik ben zo bang, nee ik ben zo overtuigd dat het toch nooit gaat lukken. Ik weet het, het is doemdenken, maar ik voel het zo erg zo, ik geloof gewoon niet dat IK ook een positieve test zal hebben en dat IK ooit met een dikke buik rond zal lopen. Ik geloof het gewoon niet, het is zo onwerkelijk en voelt zo onmogelijk. Misschien is het zelfbescherming, misschien angst, maar mischien ook wel een voorgevoel… Kon ik maar weten wat het was, dan maakte dat het zoveel makkelijker…
Zo, dat is eruit… (sorry)
Maar goed, verder heb ik op die ene dag na dat ik me zo ellendig voelde terwijl ik zo graag wilde genieten, toch een heerlijke vakantie gehad en super genoten! Lekker veel zon en heerlijk kunnen genieten op mijn luchtbedje in de zon. Jammer dat het alweer voorbij is, maar goed zo gaan die dingen. Nu gewoon nog ff lekker nagenieten… :mrgreen:
Femmie dat gevoel heb ik ook.
Ik heb eigenlijk al vanaf mn 12e gedacht dat ik nooit kids zou krijgen,vraag me niet waarom maar het is zo,maf hoor.
Maar bij mij worden de emoties ook elke maand wel erger steeds weer die ongi die terug komt.
De clomid sloeg de vorige 2 periodes ook al aan.
Alleen nu dan 2 eitjes.
Natas: ik las dat het meeviel. Ik hoop voor je dat je rustig verder kan met verwerken.
Judith: welkom en deel je verhaal en ervaringen
Heee meiden,
Ben ik ook weer een keer. Anouk naar school en mama dus ff achter de pc. Niet zo lang hoor, want er ligt nog een aantal huishoudige taken op mij te wachten.
Hier gaat alles zo z’n gangetje, ga straks nog ff de gyn bellen voor een afspraak. Want als ik deze keer weer niet zwanger wordt, wil ik zo snel mogelijk weer met iets nieuws beginnen, wat dat dan ook moge zijn. Dus de afspraak plannen nog voor mijn NOD.
Gisteren de laatste Clomidjes gehad en de opvliegers laten met helaas niet echt met rust.
Jody; je vroeg nog hoe lang ik er over heb gedaan om zwanger te worden van Anouk. Eerst 9 maanden wachten, testen en medicijnen op de cyclus op gang te brengen, toen naar de gyn en daar heb ik ruim 1 jaar gelopen, 9 kuren Clomid verder. En juist die cyclus dat we besloten hadden dat dat de laatste kuur zou zijn, werd ik zwanger. (en dat is deze cyclus ook, dus wie weet, geschiedenis herhaald)
Luna; ik zit vandaag op cyclusdag 8, en jij?!
Natas; gelukkig is het je wel meegevallen, hoewel het geen pretje is geweest. En wat positief van de gyn. Misschien wel een beetje te positief, maar dat zorgt er misschien wel voor dat jij wat rustiger bent voor een volgende zwangerschap.
Welkom Judith, jij ook hier, helaas. 2 eitjes op springen, da’s goed nieuws. De meesten hier zijn na 1 of 2 kuren Clomid zwanger, wie weet hoor jij daar ook bij?!
Femmie; dank je wel voor je lieve reactie, dikke :hug: terug, jij (en de rest denk ik ook wel) begrijpt me. Wij zijn al zo lang bezig om zwanger te worden, hebben er al zoveel moeten doen en laten, we verdienen het gewoon!!!
Dat in de toekomst kijken lijkt mij ook wel wat. Als je weet wat er in het vooruitzicht zit, zie je het ook zitten.
Maar wacht even, jij bent overtuigd dat het niet gaat lukken, maar heeft de gyn dat ook gezegd?! Ikzelf vond altijd dat als de gyn positief was (en hij zei op een bepaald moment dat hij geen problemen meer zag om zwanger te worden) dat ik dat ook moest zijn.
Het herstel na een menstruatie duurt steeds langer, tenminste zo ervaar ik dat.
Nou dat was het dan, ik ga maar snel aan de poets, jakkie!!!
Tot later meiden,
Dikke kus, Es
is voor mij de 4e kuur es
Judith, wat spannend!!! Jij hebt dus dubbel kans deze ronde
Es, meis wat heb jij toch vervelende bijwerkingen van de clomid zeg! Ik kan me voorstellen dat je verder wil als het deze keer weer niet wil lukken. Hoeveelste ronde is dit nu van je, de 7e? Hoef je inmiddels niet meer voor controle? Anders kan je het dan ook bespreken toch?
Jij hebt helemaal gelijk meis, mijn FA heeft me gezegt dat de behandeling voor mijn neus op tafel lag (recept clomid en natriumbicarbonaat). Maw, hij is er wel van overtuigd dat het gaat lukken. En ik heb gewoon enorm veel last van moodswings. Met name als ik ongi wordt stort ik even in. Niet erg hoopgevend als ik jullie reacties zo lees. Zal mijn vriend maar even inlichten, want die zei afgelopen keer al tegen me of hij elke keer hetzelfde moest herhalen en dat hij zich afvroeg of ik het niet wilde horen ofzo… (en dan heeft hij zo gelijk, maar stroomt alle hoop tegelijkertijd mijn lichaam uit)
Voel me nu weer prima iig. Heb vandaag de uitslag gehad van het bloedonderzoek van de tweede helft van de cyclus en alles was goed. Dus dat is dan toch weer positief. Ook al kan ik me er niets bij voorstellen om ooit een positieve test in handen te hebben (lijkt zo onwerkelijk), heb vandaag toch weer wat hoop gekregen. Probeer dat dus maar vast te houden komende tijd en dat de zaadjes van mijn vriend in de bicarbonaat wel weten te overleven…
Femmie: Leuk dat je weer terugbent en dat je een heerlijke vakantie hebt gehad (op 1 dag na dan). Ik voel vaak precies hetzelfde als jij. Dat ik toch nooit zwanger zal worden. Kan het gewoon niet voorstellen dat ik ooit een positieve test in handen zal hebben. Maar gelukkig heb ik ook een lieve vriend die me weer moed inspreekt. :mrgreen:
Es: ik zit vandaag op dag 12. Ik ga zondag (dag 14) met de ovulatietesten aan de slag. en jij?
Judith ik slik ook 50 mg. Ik heb nu ook 2 keer een cyclus van 31 dagen gehad. Ik ga deze maand met ovulatietesten kijken of mijn ei weer op dag 17 springt.
ik zit nu op dag 17
vanochtend ovu test gedaan en die was negatief,niet eens een zwak streepje :?
maf hoor
Ik begrijp jullie gevoel volkomen. Toch heb ik het merendeel van de tijd wel het gevoel dat ik uiteindelijk 2 kinderen zal hebben. We denken er wel af en toe al over na wat we doen als het echt niet gaat lukken… Ik denk ook dat dat wel slim is om te doen. Je leven houdt tenslotte niet op als je geen kinderen krijgt (herinner me daar nog een keer aan, mocht het ons echt overkomen)
Ik heb nu ook echt een positief gevoel over onze eerste IVF. Ben beniewd wanneer hij gaat zijn…
:hug: voor iedereen!
He meiden,
Ik heb ff een vraagje over clomidgebruik
Er staat op de bijsluiter dat je het VOOR het eten in moet nemen. Nu heb ik het op dag 1 na het eten ingenomen (2 crrackers gegeten) en op dag 4 tijdens het eten (na een minicroissant en een minibroodje)
Hebben jullie ervaring met de werking van clomid als je het op deze manier gebruikt? Vorige keer had ik heel netjes voor het eten elke keer, maar had nu dus twee keer tijdens het eten dat ik dacht “ships vergeten” :oops:
Kan me niet voorstellen dat je er last van gaat hebben als je het maar 2 keer tijdens/na het eten neemt.
Ik denk wel dat het toch beter is om je aan het recept te houden. Vaak is dat ter bescherming voor je maag en ook voor de werking van de medicijnen. Beide goede redenen om je aan het voorschrift te houden.