WHEEEEEELPPP!!! Hoe steek ik zelf mijn haar op????

Vrijdag heb ik een bruiloft van mijn schoonouders (nou ja, schoonpaps en vriendin).

Natuurlijk moet ik wel een beetje florisant voor de dagkomen, maar met mijn truckersbestaan, spijkerbroek, flobbertrui en doorgaans legerkisten of nike’s ben ik niet het prototype van tuttebel, zeg maar.

Mijn haardracht is eigenlijk ook altijd hetzelfde…ik knup het vast achterop mijn hoofd en that’s it.

Mijn haar komt ruim tot over mijn bh-bandje, dus er moet allicht iets aan op te steken zijn…

MAAR HOE??? :shifty:

Eigenlijk wil ik vriend en vijand weleens verbazen met hoe ik er ook uit kan zien. Met mijn damespak en pumps gaat dat zeker wel lukken (ookal kan ik me nu al opwinden over de pijn, die ik vrijdag in mijn voeten ga krijgen), maar dan wil ik het plaatje ook helemaal kompleet.

Dus wie van jullie meiden (mannen mogen ook heus reageren :wink: ) kan mij even stap voor stap uitleggen hoe ik mijn haar zelf op kan steken en welke accessoires ik ervoor nodig heb?

Linkjes (per pb uiteraard :stuck_out_tongue: ) naar sites waar het wordt uitgelegd zijn ook welkom…

Mijn dank is zeer groot.

een hele makkelijke is:

maak een staart wat hoger op je hoofd. Pak dan elke keer dunne strengetjes haar die je draait, net zo lang tot het in elkaar krult (net zoals een strijkijzersnoer kan doen). Dan zet je het vast met een schuifspeldje.

Dat doe je strengetje voor strengetje. Dan heb je allemaal een soort wormpjes van haar op je hoofd, met piekjes van de puntjes die je niet vast hebt gezet.

Ik zal even zoeken naar een plaatje.

Andere tip:

ook een staart maken. Haar touperen (van de punt naar de haarwortel kammen, streng voor streng), en dan plukken vast zetten. Heel rommelig maar wel sjiek.

:mrgreen: ik weet niet hoe lang je er de tijd voor wil nemen en hoe je het precies hebben wilt, maar ik maakte gewoon altijd een staartm dan plukje voor plukje met de krultang en dan met schuif speldjes vast steken, net of ik bij de kapper geweest was :wink:

en dan een berg haarlak erin, zodat het weersbestendig is behalve oppassen met regen.

het kost best veel tijd, en het ligt aan het soort haar, moeilijk te zeggen zo, maar ja zo deed ik het ook altijd met die lengte nu kan ik het niet meer, is te lang dan moet het echt een kapper doen :wink:

je hebt een pb!

hier zijn wat foto’s van de toupeerde staart met speldjes:

Hoi,

staat leuk , maar de klitten nadien ?

eruit knippen :think:

gr mel

Eens naar de kapper gaan ?

Kost wel wat centjes, maar je kan je haar dan mooi laten opsteken.

Of kijk anders eens in je woonplaats of daar een thuis kapster is.

Je zegt zelf dat je ze wilt laten verbazen, ik zou het dus ook gewoon een keertje zo aanpakken, je haar echt mooi laten opsteken dat ze ook verbaasd kijken :mrgreen:

Inderdaad, zoals hierboven omschreven. En anders kom je van te voren maar hier, doe ik het wel voor je… :lol: :lol:

Heb je een paar url’s gestuurd.

Ben benieuwd :mrgreen:

Wat ik altijd deed, waren de “zijflappen” pakken, dus van het midden van je hoofd tot je oor, die beetje draaien en vastzetten met schuifjes, dan heb je daar de slierten van hangen en je “neklap” nog.

Dan pakte ik pluk voor pluk (misschien 6 plukken in de neklap), en die draai je weer licht, en steek je naar boven vast op je hoofd. Dan heb je nog de “slierten” van je zijflappen, die hangen er nu nog maar een beetje bij. Die draai je en steek je er overheen vast. Nog een leuk speldje met roosje hier, een vlindertje daar ter versteveging.

Dan een bus haarlak en klaar! Erg nonchalant houden, probeer het niet te strak te doen :mrgreen:

Ik zou ook naar de kapper gaan, (heb ik al een paar keer gedaan om het op te laten steken voor een feest) dan weet je zeker dat het de hele dag + avond goed blijft zitten :wink:

Kijk hier es : http://www.novisell.nl/twin-hair-clip/product_info.php/products_id/1344En :

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60568&highlight=

In een handomdraai je haar opsteken :thumbup: Ik ben helemaal niet handig met lang haar, heb het zelf heel kort ! Maar mijn dochter heeft prachtig haar en daar wil ik ook wel eens wat leuks mee doen. Met de hairclip/hairswitch lukt het binnen een minuut !

Voor volwassenen zijn er diverse kleuren. Met hout, strassteentjes, noem maar op.

Ik pb je een commerciele link 8)

Wilde zelf al een topic openen, hier dus hetzelfde probleem. Heb volgende week vrijdag een bruiloft, ben ceremoniemeester dus mag best wat extra’s gedaan worden. Nu moet ik dus al vroeg bij de bruid zijn en weinig tijd om zelf van te voren op dezelfde dag bij de kapper langs te gaan.

Dus pbtjes mijn kant op zijn ook welkom :thumbup:

@melanie wrote:

Hoi,

staat leuk , maar de klitten nadien ?

eruit knippen :think:

gr mel

Nee joh, gewoon wassen met cremespoeling. Klitten gaan er dan pijnloos uit hoor.

volgens mij had ik vorig jaar ook zo’n topic :wink:

En al jullie tips waren goed hoor, maar toch kreeg ik het niet voor elkaar.

Je haar moet bijvoorbeeld al niet pas gewassen zijn, want dan is het te glad. En sommig haar (zoals dat van mij) laat zich moeilijk opsteken omdat het te zwaar en plat is.

Heel frustrerend.

Wat wel lukte: een middelhoge staart maken maar aan weerskanten 2 lokken los laten. De staart vlechten en opdraaien, vastzetten met elastiek. De lokken ook vlechten en om de knot draaien.

Ik zou dus naar de kapper gaan Sammetje.

Overigens hebben wij vrijdag ook een bruiloft maar aangezien het 8/8/8 is zal het wel niet dezelfde zijn :mrgreen:

ik heb best zwaar haar en deed dus 2 halve staarten en dan met zwarte knipjes of schuifjes steeds een pluk vast zetten en kreeg tip van buurvrouw is kapper…

eerst schuimmouse, dan staart(en) dan fohnen wax erin in model brengen en eindigen met haarlak na blijft het gegarandeerd hele dag zitten!

en pas nog bruiloft gahad hele dag en 'snachts zat het nog in model!!!

Succes :thumbup:

@#puk# wrote:

Dan een bus haarlak en klaar!

:lol: :lol: :lol: Ik heb nog nooit haarlak gebruikt…moet de hele bus erin???

Meiden, heel erg bedankt voor de tips. Heb net 30 van die kleine klemmetjes gekocht en een lading schuifjes. Moet vast helemaal goed komen.

Natuurlijk kan ik ook gewoon naar de kapper gaan, maar er zijn meerdere reden waarom ik dat niet doe.

Ten eerste wil ik het graag zelf kunnen, je weet nooit voor welke gelegenheden je het nog meer kan gebruiken :wink:

Daarnaast is het echt een low-budget bruiloft.

Mijn schoonmoeder gaat dus niet naar de kapper en heeft bijvoorbeeld een trouwjurk van 6 euro.

Ik wil eigenlijk niet dat mijn haar beter zit dan het van mijn schoonmoeder. Misschien een rare reden, maar het natuurlijk HUN dag.

Het hoeft voor mij dus helemaal niet op en top te zijn, dus ik ga het zelf proberen.

Bovendien ben ik bang, dat ik ook te laat ben voor een date met de kapper (het is vrijdag al :shock: )

Maar met jullie tips gaat het zeker lukken :thumbup:

Misschien kom ik nog wel met een foto :angel:

Nu je het zegt, snap ik het ook wel.

Maak er zelfs wat moois van en heel veel plezier vrijdag !

heel veel succes en veel plezier vrijdag!!!

@sammetje23 wrote:

Maar met jullie tips gaat het zeker lukken :thumbup:

Misschien kom ik nog wel met een foto :angel:

Nee niet misschien, wij willen ZEKER een foto zien hoe je eruit ziet in damespak, met pumps èn opgestoken haar !! :wink:

:lol: :smiley: :lol: