weten dat je een mk gaat krijgen, wat nu?

Als de twee ICSI’s niet lukken, dan moeten we stoppen of de behandelingen zelf betalen.

Een ICSI kost ongeveer €4000,- per keer. :?

Maar ik hoop gewoon dat we nog een keer zwanger mogen worden. Met beide ICSI-behandelingen was het in een keer raak. De eerste keer heeft een prachtige meid opgeleverd en nu helaas een klein vlindertje. Niet dat we er vanuit gaan dat het weer meteen zal lukken, maar het geeft wel hoop. We hebben in elk geval de cryo nog en wie weet ontstaan er uit de andere behandelingen ook weer cryo’s. Dus we geven de moed nog niet op!

Zo is het Jippie, zo moet je ook maar denken. :hug:

Och Jippie,

Hoe is het nu dan.

Wij wisten op 6 maart dat het niet goed zat met het vruchtje en moesten nog tot 23 maart wachten op een afspraak met de Gyn. In de tussentijs liet er bij mij niets los. Dus ben ik 26 maart gecurrateerd. En ik moet zeggen dat me dat (even los van de emoties) 100% is meegevallen. Ik ben blij dat ik niet langer heb afgewacht Nu kan ik het beter verwerken. Het gaat nu goed.

Heel veel sterkte met alles!!!

Groetjes Getty

Kantjeboord:

Gefeliciteerd. Heel spannend maar probeer er van te genieten!!

Getty

Jippie, wat moeilijk voor jullie. Het wachten is ook zo ontzettend lang. :hug:

Stomme vraag misschien, maar een ander ziekenhuis met een minder langere wachttijd geen optie?? Vriendin van mij had maar 2 tot 3 maanden wachttijd en soms eerder.

Overstappen is voor ons geen optie, omdat er hier in het noorden alleen IVF/ICSI gedaan wordt in het UMCG in Groningen en in Zwolle. Wij doen het bij het UMCG, waar de wachttijden steeds een halfjaar zijn. Als je overstapt naar Zwolle moeten veel onderzoeken weer overnieuw gedaan worden en kom je ook op een wachtlijst. Plus dat dat voor ons veel verder reizen is. Dus dat heeft weinig zin. We hebben er eerder wel over nagedacht om over te stappen, want de wachtlijsten zijn steeds ontzettend lang. Maar goed, zal wel niks anders op zitten… Hopelijk dinsdag uitsluitsel over wanneer we verder mogen.

Ik heb vandaag een piep dag. :frowning: Als alles goed was gegaan, waren we vandaag precies 12 weken geweest. Je hebt al die weken zo naar die grens toegeleefd en dan is het zover, en dan sta je er ineens heel anders voor dan gehoopt.

Hoe is het met jullie allemaal?

@Jippie wrote:

Boefje Hoe gaat het nu met je? Voor jullie is het natuurlijk ook nog maar pas geleden. Kun je het een beetje een plek geven? Wil je snel weer zwanger worden, of eerst maar een rustpauze?

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Ik heb het gevoel of de ma al weken geleden is geweest terwijl het eigenlijk nog maar heel kort terug was.
Ik sta er ook bijna niet meer bij stil behalve op momenten als vanmiddag, toen kreeg ik te horen dat een leidster van het kdv van Ilse zwanger is en op 12 oktober is uitgerekend. Ik zou de 13e zijn uitgerekend. Tja, dat is dan even raar.
Ik heb dus wel het gevoel dat ik het allemaal goed afgesloten heb en heb er ook vrede mee.
En zwanger worden gaat hier niet meer gebeuren, we zijn erg blij met onze 2 boefjes en vinden het prima zo.
Na 2 voldragen zwangerschappen en 2 ma's ben ik "uitgebroed" :wink:

Voor jou Jippie, hoop ik dat je het binnenkort ook achter je kan laten. Succes iig bij de gyn en hopelijk kan je snel geholpen worden als het niet meer vanzelf komt, veel sterkte in deze moeilijke dagen. En ik duim voor je dat je nog een keer zwanger mag worden.

Boefje Bedankt voor je lieve reactie! Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je er vrede mee hebt. Het blijft natuurlijk erg verdrietig dat het fout is gegaan, ookal heb je al twee prachtige kindjes. Het is niet niks allemaal. Zeker als je hoort dat een ander zwanger is en rond dezelfde tijd uitgerekend is als wat jij zou zijn geweest, is het toch erg confronterend…

We zijn afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en op de echo was te zien dat het kindje en de placenta er nog steeds zitten. Morgenochtend word ik gecurreteerd. Ik zie er heel erg tegenop, maar aan de andere kant zijn we er ook wel aan toe om het te gaan verwerken en het lichamelijk achter ons te laten. Zolang het er nog zit, gaat dat niet. In juni mogen we verder met de terugplaatsing van het embryootje, dat we in januari van de ICSI overgehouden hebben. Voor eind september staan we alvast op de wachtlijst voor een nieuwe ICSI-behandeling. Dus we geven nog niet op! Hopelijk mogen we nog een keer zwanger worden.

Dikke knuf & sterkte voor iedereen! :hug:

Jippie, de curettage op zich valt wel mee hoor, daar hoef je echt niet tegenop te zien. Hopelijk kan je het daarna wel een plekje geven en onder tussen lekker genieten van je kleine meid.

Ik :pray: voor je dat het snel juni is.

@Jippie wrote:

Boefje Bedankt voor je lieve reactie! Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je er vrede mee hebt. Het blijft natuurlijk erg verdrietig dat het fout is gegaan, ookal heb je al twee prachtige kindjes. Het is niet niks allemaal. Zeker als je hoort dat een ander zwanger is en rond dezelfde tijd uitgerekend is als wat jij zou zijn geweest, is het toch erg confronterend…

We zijn afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en op de echo was te zien dat het kindje en de placenta er nog steeds zitten. Morgenochtend word ik gecurreteerd. Ik zie er heel erg tegenop, maar aan de andere kant zijn we er ook wel aan toe om het te gaan verwerken en het lichamelijk achter ons te laten. Zolang het er nog zit, gaat dat niet. In juni mogen we verder met de terugplaatsing van het embryootje, dat we in januari van de ICSI overgehouden hebben. Voor eind september staan we alvast op de wachtlijst voor een nieuwe ICSI-behandeling. Dus we geven nog niet op! Hopelijk mogen we nog een keer zwanger worden.

Dikke knuf & sterkte voor iedereen! :hug:

Jippie veel sterkte morgen! :hug:

Jippie sterkte!!!

Jippie sterkte en ik hoop dat de curretage is meegevallen en de verwerking echt kan beginnen :hug:

Boefje, kan me voorstellen dat jullie hebben besloten om het bij jullie 2 boefjes te houden na 2 mk. Wij hebben het hier er ook over gehad en besloten dat als ik nog 2 mk krijg we het ook bij onze 2 kids houden, dan zijn we ook meer dan gelukkig. Ik hoop alleen nog erg om een derde en hopelijk gunt de natuur ons dat nog.

Kantjeboord, hoe voel je je? Kun je de spanning nog een beetje dragen?

@welkom wrote:

Kantjeboord, hoe voel je je? Kun je de spanning nog een beetje dragen?

Ja op zich wel. ga nu voor 4 nachten de nachtdienst in, kom er dinsdag pas weer uit. Dan nog 1 nachtje en dan heb ik de echo, best spannend uiteraard, maar heb nu nog wel genoeg afleiding.

Bij mij begint de twijfel nu langzaam te komen:

Hoe snel zal ik weer aantellen?

Tel ik wel opnieuw een keer aan?

Zou het dan wel goed gaan?

Hoe kom ik dan de eerste 8 weken door?

En als dat goed is hoe dan nog 4 weken voor de 12 weken grens?

Ik kan me vaak wel gerust stellen met de gedachte, meid je hebt al twee geweldige kids, maar het knaagt toch wel een beetje aan me deze mk met de spoedcurretage.

De tijd zal het leren, maar ik hoop met heel mijn hart dan ik snel aantel van een goede zwangerschap en eindelijk het hoofdstuk mk echt kan afsluiten.

Welkom Wat een onzekerheden, hè? Dat is het beroerde juist, je zult nooit meer onbezorgd zwanger zijn zoals een ander… Ik hoop ook met heel mijn hart dat we nog een keer zwanger mogen worden en dat het dan wel goed zal gaan. Knuf voor jou en de rest van de meiden! :hug:

Kantjeboord Heb je woensdag weer een echo? Spannend!

Ik hoop dat er dan een mooi kloppend hartje te zien is!

@welkom wrote:

Bij mij begint de twijfel nu langzaam te komen:

Hoe snel zal ik weer aantellen?

Tel ik wel opnieuw een keer aan?

Zou het dan wel goed gaan?

Hoe kom ik dan de eerste 8 weken door?

En als dat goed is hoe dan nog 4 weken voor de 12 weken grens?

Ik kan me vaak wel gerust stellen met de gedachte, meid je hebt al twee geweldige kids, maar het knaagt toch wel een beetje aan me deze mk met de spoedcurretage.

De tijd zal het leren, maar ik hoop met heel mijn hart dan ik snel aantel van een goede zwangerschap en eindelijk het hoofdstuk mk echt kan afsluiten.

Heel herkenbaar wat je schrijft hoor! dit soort gedachten hebben mij ook wel bezig gehouden, maar toch was er diep binnen in mij een stemmetje wat zei dat het ooit wel goed zou komen. Daar probeer ik dan maar op te vertrouwen.

Kantjeboord, hoe was de echo, die had je toch afgelopen woensdag?

Welkom en alle anderen, sorry dat ik hier niets heb laten horen, dacht dat ik in alle topics waar ik mee schrijf mijn verhaal had verteld.

Maar de echo wat ietwat teleurstellend, we zagen een vruchtje in een vruchtzakje met een zwak kloppend hartje. Ook gaf de echo aan dat ik nog maar 6 weken zwanger was in plaats van 7 zoals ik dacht.

Het kan dus nog 2 kanten op gaan zei de gynaecologe.

Daar was ik best een beetje door van slag. Maar de volgende dag ben ik eens in mijn agenda gaan kijken en het zou best kunnen dat ik me verekend heb. na een miskraam is het toch altijd wat moeilijker te zeggen.

Daarbij zeiden ze bij Ninte* toen ook bij de echo met 6.5 week dat ze een zwak kloppend hartje zagen, dat is toen ook goed gegaan, dus daar probeer ik nu ook maar vanuit te gaan.

Woensdag 6 mei volgende echo, ik had volgende week gemogen maar dan zijn we even een weekje weg. dus met 8 weken moet het wel duidelijk zijn lijkt me.

Ik hoop dat je je misrekend heb met de weken en dat je inderdaad pas 6 weken zwanger was met de echo en dat je dus met 8 weken wel een goed kloppend hartje kunt zien. :pray: :pray:

Vooralsnog heb ik nergens last van, geen krampen en zeker geen bloed! :slight_smile: Dat is dan toch wel weer prettig te weten. Alhoewel het natuurlijk ook een MA kan zijn straks. :frowning:

Nou ja, probeer maar positief te zijn. als het de 6e goed is kan ik pas echt proberen te gaan genieten.