Tip van mijn sm: bakje water in de tuin met kruidnagels in.
ik zit de hele dag al verplicht binnen met een baby van ruim 9 maand…dankzij die rotbeesten lekker in het badje buiten kan ik wel vergeten :thumbdown: het wemeld nu echt serieus van die beesten…ik heb vanmorgen 2 bakjes opgehangen waar je ze mee vangt met ranja …binnen anderhalf uur zaten ze beiden sjokvol met wespen.
het is gewoon niet veilig buiten nu.kan wel janken om met dit weer binnen te zitten met de deur dicht :evil: :thumbdown:
Ik kreeg vandaag een goede tip mocht je gestoken worden, wat er wel een keer in zit met zoveel van die ***beesten… Een kant van een suikerklontje nat maken en de andere kant op de prikpleg leggen… Het gif trekt dan naar de natte kant van het klontje toe… Heb het zelf nog niet hoeven proberen, maar degene van wie ik de tip kreeg, zei dat het geweldig hielp…
wij hebben er ook heel veel last van heb al een wespenvanger achter huis neer gehangen maar die was zo vol :shock: hoop dat dit niet lang meer duurt :naughty:
Ik heb het idee dat je ze juist lokt met wespenvangers…ik heb er vandaag maar 1 gespot. Bakje water, citroen met veel kruidnagels, geen parfum, gesmeerd met garnier ipv zwitsal zonnecreme en zoete drankjes en eten binnen. Geen last gehad vandaag!!! Dusse misschien dat de tip? Oh ja verder ligt er een electr vliegenmepper op tafel en staat er een potje bye bites tegen wespen om in te spuiten…misschien schrikt dat ze af?
Ik blijf er niet voor binnen, dan kan ik niks, maar eten doe ik wel speciaal binnen nu.
Hier in de tijd spotten we ze gelukkig weinig. Ik ben er ook niet blij mee en wil mijn meisje niet gestoken hebben.
Na een steek schijnt het goed te helpen om met SRL gelei te smeren. Gewoon herhalen als nodig is.
Hielp bij mijn man perfect.
tis zo idioot. hier in de tuin helemaal geen last van de beessies, en ben net terug van een paar daagjes zoutelande, en daar konden we zelfs gewoon buiten eten en drinken zonder een wesp te zien(ja toevallig 1tje, maar die deed niks en was zo weer weg) Het enige wat ik thuis doe is gewoon echt niks eten of drinken buiten… en de kleine eerst goed afpoetsen voor hij buiten gaat spelen…
en ja ik ben als de dood voor die beesten :shifty:
hmzz ik moet straks toch boodschappen doen dus ik zal kruitnagelen meenemen…goeie tip thankss :thumbup: is het de bedoeling dat je een flinke bak citroensap met kruitnagelen juist bij je in de buurt zet dus op tafel?
Waar wij dus waren(zoutelande) hadden ze bij de ijskraam gewoon schaaltjes met gekneusde kruidnagel liggen… En echt… er vloog er geen een!!En toch zou je denken dat die beestjes daar juist zouden rondhangen…
heb niet alles gelezen…
maar opgengesneden uien werkt ook als een trein…!!
Ik heb er tot nu toe 1 in huis gehad, die heb ik geelectrocuteerd Daarna 2 op het werk in de groep, die heb ik plat gemept.
Het valt hier onderin ZH best mee, gewoon buiten spelen/eten en niks aan het handje.
Wij waren vandaag in een openluchtbad, 1/2 uur volgehouden, maar je kon geen minuut zitten zonder een paar wespen op je lijf. (ze gaan ver*** gewoon op je zitten )
Uiteindelijk toch pech, Zus gestoken (erg allergisch, moest gelijk die prik in haar bil rammen) mijn kleinste jochie gestoken en mijn nichtje…
Was het spuugzat die klere beesten…
hele kolonie’s in de achtertuin, nog niet gestoken. Wel 4 flessen ranja achterin hangen, tot aan de nok toe gevuld met dode wespen. Helpt uitstekend!!!
die kruidnagel werkt hier ook echt goed :thumbup: wij hebben twee bordjes op de tafel staan, eentje met een beetje water en een stuk of 7 kruidnagelen (iets gekneusd) en eentje met een citroen doormidden gesneden met aan elke zijde ongeveer 5 kruidnagelen erin gestoken.
Sindsdien geen wesp meer gezien!
het helpt alleen niet tegen vliegen 8) :twisted: