Wespen..jakkie...hoe jaag je ze weg?

Heel af en toe spot ik er al eentje, maar de echte tijd moet nog komen. Ik houd echt totaal niet van die beestjes. Dan moet je stil blijven zitten, maar komt ie toch juist op je af. Nu met kind wordt dat nog erger, want moet ik natuurlijk het goede voorbeeld geven… :angel:

Nu vraag ik me af, hoe houd ik die dingen uit mijn buurt??? Wespenvanger had ik al wel, maar toch komen ze altijd om mij heen vliegen en zeker met zoete drankjes :?

Wie weet huis tuin en keukentips hiervoor? Het liefst die ook nog echt werken! :mrgreen: (kan ik me vast voorbereiden haha)

Ik houd er ook niet echt van.

Maar ik vind dat als je een vliegenmepper in de hand hebt dat het dan al een stuk minder wordt,tenminste bij mij wel.

Tis net of ze dat ruiken.

Maar over het algemeen ga ik er ook als een razende vandoor als het even kan :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou echte tip heb ik dus niet,alleen die vliegenmepper :mrgreen:

bakje met water en daarin kruidnagelen…op tafel zetten…

Vreselijk vind ik ze… :?

buiten drink ik eigenlijk alleen maar uit een rietjes beker, van tupperware heb ik die. Dat scheelt enorm. En de echte tijd is al aangebroken, vanwege de milde winter en lente… ze zijn vroeger en in grotere getalen dan ooit!!

@henriette1309 wrote:

HEBBEN MIJN PA EN MA OOK GEHAD,maar helaas bleven ze gewoon komen :roll: :roll: Ondanks die kruidnagel :think:

@schoen wrote:

@henriette1309 wrote:

HEBBEN MIJN PA EN MA OOK GEHAD,maar helaas bleven ze gewoon komen :roll: :roll: Ondanks die kruidnagel :think:

1 kruidnagel?? :mrgreen: (geintje..) ik gooi er best wel wat van in..Hier komen ze dan ook nog wel, maar blijven niet hangen..of om je heen zwieren.. Ik sch*t echt peuken voor die beesten..Erg he??? :oops: .

Ik ben net zoals schoen lees ik haha.

Of een vliegenmepper of ik ren weg.

Maja een baby kan moeilijk weg rennen :eh:

Hier zie ik nog weinig wespen, wel van die zweefwespen die niets doen.

@hermione wrote:

buiten drink ik eigenlijk alleen maar uit een rietjes beker, van tupperware heb ik die. Dat scheelt enorm. En de echte tijd is al aangebroken, vanwege de milde winter en lente… ze zijn vroeger en in grotere getalen dan ooit!!

Milde winter?? :think:

We hebben toch voor het eerst in jaren enigzins een winter gehad volgens mij. :think:

Marlot is zondag door een wesp gestoken (en ik maandag) en is sindsdien echt panisch voor alles wat vliegt :frowning: Dat snap ik wel, maar ik word er ook wel een beetje wanhopig van… Je kunt gewoon niet buiten met haar lopen nu…Ze deed overigens helemaal niets, had geen zoets in haar hand, maar liep gewoon tegen een wesp aan die haar direct in haar wang stak.

Dus als iemand nog een tip heeft…

Mijn nonkel zei deze week ook: 5 kruidnagels in een bakje warm water.

Nou, hier bleven ze komen hoor! :roll: :wall:

Senne zat gisteren met een sandwich met gehakt buiten, ging die wesp gewoon op zijn broodje zitten! :twisted:

Zondag hebben we ook gepicknickt in het bos, zat er ook één in mijn 2-jarige neefje’s mond toen die in zijn boterham wilde bijten!! :shock: :hand:

Stomme beesten! :evil:

@ruud wrote:

@hermione wrote:

Milde winter?? :think:

We hebben toch voor het eerst in jaren enigzins een winter gehad volgens mij. :think:

ja hey, ik zeg ook maar wat ik gisteren op tv hoorde :mrgreen:

Ik heb het idee ook dat ze agressiever zijn dan anders… Hier wordt dus ook niet buiten gegeten… drinken doen we vanaf nu ook binnen… en de hordeuren blijven goed dicht… Tot op heden nog weinig last van de engerdjes gehad

Gisteren is mijn oppaskindje gestoken in zijn voetje :frowning:

Zo sneu, hij was er al bang voor, maar hield zich stoer, maar dat is nu natuurlijk voorbij. Dat steekt zo hard, zielig mannetje…

Hermoine:

buiten drink ik eigenlijk alleen maar uit een rietjes beker, van tupperware heb ik die. Dat scheelt enorm. En de echte tijd is al aangebroken, vanwege de milde winter en lente..... ze zijn vroeger en in grotere getalen dan ooit!!

Pas op, zie dat je nu voortaan binnen drinkt, maar voor anderen. De wespen gaan gewoon IN het rietje zitten, brutaal dat ze zijn!!!

Wat je het beste kunt doen? Geen idee, ik ben altijd van leven en laten leven, maar na een bbq afgelopen weekend is de liefde voor beestjes voor mij wel even over (sorry swepssjes 8) )

Een wespenvanger werkt best goed (al heb ik het idee dat ze van ver komen, omdat ze lekker ranja ruiken :lol: )
Dus misschien meerdere vangers in de hoek van de tuin zetten :think: :)

(met dank aan Sensje: 0,5 liter flesje net na de bocht opensnijden, laagje ranja erin en bovenkant van het flesje op z'n kop in de flesje hangen! de wesp kan erin, maar niet meer eruit)
ruud schreef:
hermione schreef:
buiten drink ik eigenlijk alleen maar uit een rietjes beker, van tupperware heb ik die. Dat scheelt enorm. En de echte tijd is al aangebroken, vanwege de milde winter en lente..... ze zijn vroeger en in grotere getalen dan ooit!!

Milde winter??

We hebben toch voor het eerst in jaren enigzins een winter gehad volgens mij.

ja hey, ik zeg ook maar wat ik gisteren op tv hoorde

Ik heb het idee ook dat ze agressiever zijn dan anders... Hier wordt dus ook niet buiten gegeten... drinken doen we vanaf nu ook binnen... en de hordeuren blijven goed dicht.. Tot op heden nog weinig last van de engerdjes gehad

Ja, viel mij ook op toen ik het hoorde. Maar schijnbaar hebben we dus een milde winter gehad. Misschien in de rest van de maanden? :think:

@Bietje wrote:

Mijn nonkel zei deze week ook: 5 kruidnagels in een bakje warm water.

Nou, hier bleven ze komen hoor! :roll: :wall:

Senne zat gisteren met een sandwich met gehakt buiten, ging die wesp gewoon op zijn broodje zitten! :twisted:

Zondag hebben we ook gepicknickt in het bos, zat er ook één in mijn 2-jarige neefje’s mond toen die in zijn boterham wilde bijten!! :shock: :hand:

Stomme beesten! :evil:

wij eten en drinken daarom dus niet buiten…

Veel te gevaarlijk…

Heb al verschillende keren vroeger meegemaakt dat er een ambulance moest komen op de camping omdat er iemand gestoken was in zijn mond…

Nee dat kan je dus wel een beetje proberen te voorkomen…

grts patricia

Grote wespenplaag op komst

Dit jaar krijgt Nederland last van een wespenplaag van ongekende proporties. De piek van de plaag wordt over twee weken verwacht, verwachten biologen van de universiteit in Wageningen.

Droog voorjaar

Door het droge voorjaar hebben bijna alle wespeneitjes de zomer gehaald. Dat betekent dat het aantal wespen veel hoger zal komen te liggen dan in eerdere jaren. De plaag zal tot september aanhouden.

Vervelen

De echte overlast moet nog komen. Tot nu toe zijn de wespen te druk met het bouwen van nesten geweest. Nu die zijn voltooid, beginnen ze zich te vervelen. Ze hoeven niet - zoals bijen - op zoek te gaan naar nectar om honing te maken, maar zijn wel dol op zoetigheden, zoals cola, coctails en andere zoete versnaperingen die mensen graag op een terrasje drinken. In Breda is de plaag al vroeg begonnen: de gemeente kreeg dit jaar al 870 meldingen binnen van mensen die geteisterd werden door zwermen wespen.

© RTL Nieuws.nl

:shifty: :shifty: ik lig hier dus echt zowat wakker van he, ben echt fobisch voor die beestjes :shifty: :shifty:

MAar het komt dus met name door het droge voorjaar dat er zoveel zullen zijn.

En gister was er een restauranthouder op tv die vertelde dat zij de tafels schoonmaken met ammonia, daar schijnen wespen ook niet van te houden.

Tijdens onze bbq dit weekend ook een vervelende wesp om ons heen. Tot ik telkens piep-kleine stukjes vlees (echt maar 1 mm groot) op de tafelrand legde. De wesp was zo druk deze op te pakken en weg te brengen dat we er helemaal geen last meer van hadden. Dus voor mij wordt de vlees-truc voortaan de eerste aanpak bij lastige wespen.

oeps, dubbel

Ik hoorde dat een plakje citroen met daarin kruidnagel ook zou werken…

Proberen waard denk ik.

wat je in elk geval niet in je tuin moet hebben zijn dropplanten!!! :thumbdown: :thumbdown:

dit schatje dus

ze trekken enorm veel hommels en wespen aan, wij hebben er acht in de tuin en ze vliegen er in het najaar uit. wat daar dan wel weer een voordeel aan is is dat ze echt bij de plant blijven en ons dus met rust laten. maar op top dagen zitten er met gemak 200 :shock:

Ik heb sinds gisteren een wespenvanger in de tuin met heerlijk zoete Karvan Cevitam erin en ik heb vandaag nog geen wesp in huis gehad en de dagen ervoor elke dag wel een stuk of 5 .

In de wespenvanger zitten nu zo’n 15 wespen dus er zullen ook wel wespen van wat verder weg komen, maar dat maakt me niet uit zolang ik er geen last van heb.

Mijn vader is 2 weken geleden gestoken en hij is er allergisch voor hij moet nu altijd pilletjes bij zich dragen, want blijkbaar reageer je steeds heftiger hoe vaker je gestoken wordt .