Ik ben echt panisch en voor het nieuws van een wespenplaag ben ik heel erg
bang.
Ik heb nu voor mezelf en de kinderen, bite way gekocht speciaal tegen wespen.
Of het werkt en helpt geen idee heb het nog niet gebruikt maar het is het enige middel wat ik vonden kon.
Verder hoorde ik zuiveringshout, wierrook. Daar zijn ze ook helemaal niet dol op.
Ik heb een hekel aan wierrook maar dit ga ik nog wel proberen.
Wierrook is een goede en die vleestip ga ik ook onthouden! Ik heb een hekel aan die beesten en ook al zit ik stil, ze komen gewoon om je heen zoemen. Ijsje eten met kind is al een hele onderneming, vind ik eng aangezien die beesten dan lekker naar haar mond vliegen. Buiten eten is een crime, al moet ik zeggen dat ze dan vooral op het eten af komen en minder op jezelf denk ik dan. Maar ook als ik buiten ben zonder geurtjes komen ze, maar denk dat ik gewoon lekker ruik? :mrgreen:
Wespenvangers had ik ook, maar daar komen er altijd meer van voor mijn gevoel. Ga m nu toch maar weer vullen, maar waar laat ik dat ding dan? Hij hing altijd waar nu de zandbak onder staat, dus niet zo’n goed plan.
Ga nu dat ding pakken!
vandaag mijn zus ontdekt billen doekjes werkt erg goed bleven weg.
ze had ze van kandoe ofzo pampers.
Ik heb vanmiddag van een stel lege flessen wespenvangers gemaakt. De hals eraf snijden en dan op zijn kop in het onderste deel van de fles hangen. Onderin ranja en dan ver weg hangen. Ik heb er in een paar uur tijd 17 gevangen :shock:
@ruud wrote:
@hermione wrote:buiten drink ik eigenlijk alleen maar uit een rietjes beker, van tupperware heb ik die. Dat scheelt enorm. En de echte tijd is al aangebroken, vanwege de milde winter en lente… ze zijn vroeger en in grotere getalen dan ooit!!
Milde winter?? :think:
We hebben toch voor het eerst in jaren enigzins een winter gehad volgens mij. :think:
ja vreemd hé, eerst zeggen ze door de milde winter en nu was het een relatief strenge winter waardoor er dus veel meer koninginnen overleefd hebben en die beestjes dus veel sterker lees:agressiever :thumbdown: zijn.
Maar ik heb helaas ook weinig tips, ik ga heel hard rennen als er in mijn buurt komen want ik ben ooit eens achterna gezeten(én gestoken) door een zwerm wespen toen ik 6maanden zwanger was, toen ze bij ons thuis een nest kwamen verwijderen en dat wil je écht niet meemaken. :?
jeetje Liz, dat is best heftig :shock: Hoe is het toen afgelopen?
ja heel heftig, gelukkig goed afgelopen ben er gewoon met de schrik afgekomen.
Nou dan zit ik dus de komende tijd binnen hoor, ik ben ook doodsbang voor die dingen… wij gaan de laatste week van augustus een weekje naar Duitsland (Landal) hoop dat ze daar geen last hebben van wepsjes :shifty: .
(Mijn schoonouders hebben steeds hommelnesten in de fundering van het huis zitten en mijn schoonvader blijft maar volhouden dat die dingen niet steken, en dat doen ze dus echt wel als het moet, nou ik zit daar dus niet lekker, de tuinset staat namelijk naast de ingang van het nest, en dat zit dan ook weer pal naast de achterdeur, dus vluchten kan ook niet echt lekker daar :? )
Ja hoor, ik ben vroeger eens geprikt door een hommel, in mijn voet!
Maar wij waren gister in Sprookjeshof. Heel gezellig.
Maar SL nam een slok sap en die kwam over haar hemdje heen… even later zaten er allemaal wespen rond haar, dus maar snel uitgetrokken.
En toen dachten we lekker een patatje te gaan eten :shock: , binnen no time wemelde het van de wespen. Ik denk dat de kinderen hooguit 3 patatjes hebben kunnen eten. We hadden ook drinken, nou mijn cola zat dus op een gegeven moment vol wespen . Bah!
Hier in huis gelukkig nog geen wesp gezien .
oh ja dat hadden wij 2 weken terug ook in Artis :thumbdown: . Wij zijn echt weggegaan na 1,5 uur want om de 3 stappen zat er weer een wesp op een van de kinderen :thumbdown: :thumbdown:
Ik hoop echt dat het zo erg niet wordt in heel nederland want dan blijf ik echt binnen :shifty: :shifty: :oops:
oh ja dat hadden wij 2 weken terug ook in Artis :thumbdown: . Wij zijn echt weggegaan na 1,5 uur want om de 3 stappen zat er weer een wesp op een van de kinderen :thumbdown: :thumbdown:
Ik hoop echt dat het zo erg niet wordt in heel nederland want dan blijf ik echt binnen :shifty: :shifty: :oops:
Ik had gister op de fiets bij het hertenkamp ook meteen 3 wespen om ons heen zitten, ze gingen gewoon op E zitten terwijl ik fietste. Dus nog harder fietsen en die beestjes zijn nog snel ook.
Ik denk dat ze op de zwitsal zonnecreme afkomen, jakkie.
Vandaag ben ik naar een pretpark geweest met de kinderen en het was echt opletten met die stomme wespen, Broes kreeg een steek in zijn arm :twisted:
We hebben ook binnen gegeten, lekker gezellig in zo’n mooi zomerweer! :roll: :liar:
Buiten eten en drinken doen we nu niet en verder valt het hier nog mee (afkloppen!).
Maar er vliegen dus 210 miljoen EXTRA wespen rond tov normaal ; dit zijn 30.000 extra nesten :shock:. Vanwege de warme lente. Hoe koud een winter is maakt blijkbaar niet zoveel uit, ze overwinteren wel ergens waar het niet vriest.
Over twee weken is de toptijd voorbij, maar die beestjes blijven lastig tot medio september.
Net kleine tip gelezen…
Witte groene of lichtbruine kleding dragen…(schijnen ze niet zo snel op af te komen)…Felle kleuren… bloemmotieven… en zwart vinden ze wel weer mooi…(ben ik mooi klaar mee met mijn donkere haar)…
Uiteraard…deo/parfum/zonnebrandcreme en witte kleding… dan heb je ze ook bij je
Ik heb het fruit maar van tafel gehaald hier, en naar de koelkast verhuisd…Geen losse bekers op het aanrecht en/of bordjes.
Er zitten hier best veel in de achtertuin.
Ben ik nou een doos… Ik vind Ruben nog te klein om gestoken te worden… dus ik zet hem daar ook maar niet in het badje.
Gisteren zwermden er wel 30 van die beesten om de fles heen op bezoek bij 10 broertjes die in de fles opgesloten zaten…(zat geen eens geen vocht meer in)… :shock:
Gisteren op het terras gezeten en gelukkig hadden ze een paar tafels verderop ijsjes en wij hadden niks zoets, dus zelf niet zoveel last van wespen gehad. Maar ik zag er wel een heleboel rondzwermen.
brr ik ben dus echt panisch voor die beesten!
Y is in de afgelopen 2 weken al 2 keer geprikt door die rot beesten, hij deed niets was gewoon aan het spelen.
De eerste keer in zijn duim gestoken, zwol zijn hand en duim helemaal op en werd vuurrood.
Op aanraden HAP gelijk aerius gegeven en dat hielp gelukkig. Tweede keer in zijn voet gestoken en als eerste aerius gegeven en daarna pas de schade bekeken en alleen zijn onderlip werd iets dikker. Die plek is overigens nog 2 dagen rood geweest.
Nu hij er zo heftig op reageerd ben ik helemaal panisch.
Zondag willen we naar AviFauna, gelukkig wordt het slechter weer en kouder dus ik hooop maar dat we er weinig last van hebben…
Bij ons op zolder liggen net als vorig jaar op dit moment 10 kleine dode wespen :? Kan geen nest ontdekken, hoor ook geen gezoem…brr
hier hebben we beide hangen, maar ik zou als ik julli ewas allemaal voor een oficiele wespenvanger gaan! de buurvrouw kan dat ding wel om de vier uur leeggooien zoveel wespen als er in zitten! wij kunnen gewoon onder de wespenvanger alle drankjes drinken, van bier tot aan jus! ze blijven lekker bij de wespenvanger!
Zo ding kost haast niks, bij de da stonden ze voor 1,99… superaankoop! alleen wel regelmatig leeggooien!
Gelukkig heb ik er hier in de tuin niet zoveel last van. En dat is maar goed ook want ik ben echt als de dood voor die beesten (te vaak gestoken)… En dan wordt er nog gewaarschuwd voor een wespenplaag ook… Sterkte alvast voor iedereen die er nu al last van heeft!!