nou, topic heeft toch wel een zetje gezet. opeens is het klokhuis er hier als dagelijks tvmomentje ingeslopen, heerlijk hoe tof ie dat vindt en dat ie vervolgens alles letterlijk tegen mij gaat zeggen. En daarna staat het jeugdjournaal ook nog wel eens aan. En dan kan ie zo schattig daarna mij vertellen dat er ‘iets heeeeel ergs’ is gebeurd. en dat valt (tot nu toe) dan altijd heel erg mee. :inlove:
gelukkig heb ik er nóg een, die gelukkig nog helemaal geen idee heeft wat er buiten de muren van ons huis en de opvang gebeurt :inlove: 8) en gelukkig is een kleuter die die grote wereld ontdekt ook onwijs leuk.
Hier is Klokhuis echt al jaren favoriet bij mijn oudste. Tegenwoordig is daar Checkpoint bij gekomen. Verder kijkt hij graag natuurfilms/documentaires. Jeugdjournaal vindt hij te verdrietig en te eng, zegt hij zelf.
Hij heeft een wereldbol op zijn kamer en vindt dat erg interessant (waar woon ik en waar mijn opa bijv. en hoe heten de zeeën en waar liggen die), verder heeft hij een kinder encyclopedie en leert hij elke week iets nieuws over de wereld/de natuur/zijn leefomgeving met heemkunde op school.
Vind hem wereldwijs genoeg voor zijn leeftijd.
Zusje kijkt ook altijd gewoon mee en zal zo vast eerder jeugdjournaal gaan kijken dan haar broer, maar zij staat dan ook heel anders in de wereld, steviger.
Maar waar broer kijkt naar een pinguinbaby die wordt opgegeten door een vogel met de woorden “zo is de natuur”, huilt zusje tranen met tuiten (dus met zusje erbij kijken we dat niet meer), dat dan weer wel.