Welke zonnebrandcreme is écht goed en smeert goed?

Ik gebruik al jaren inderdaad Vision.

Vorig jaar overgestapt omdat ze de samenstelling hadden veranderd

(andere verpakking en nu ook de factor aangepast), en het leek alsof de kids erop reageerden op hun huid.

Dus toen naar een creme van de huidarts, maar dit jaar weer terug naar vision. Blijft absoluut ideaal, kids verbranden nooit, en 1 keer smeren is voldoende voor de hele dag (ook met zwemmen en zweten)

Hier ook een vision gebruikster. Vind het prima smeren.

Hier smeren we ipv 1 keer wel 2 keer. Maar tot op heden nog xgeen last van verbrandingen.

L`oreal heeft ook een zonnebrand welke ik prettig vind.

P20 hier, de kids zijn nog nooit verbrand we gaan wel tussen 12 en 14 uit de zon…

Althans niet in de volle zon, dan winkelen of terrasje pakken…



grt

Dat ze niet verbranden wil niet zeggedat het dan goed is volgens mij. Je huid beschadigd al lang en breed voordat je het ziet /voelt. Zowiezo vaker smeren voor eengoede bescherming!

Een aantal weken inmiddels verder en heb toen de Niveau Invisible Protection zonnebrand spray gekocht

…en…

Ik ben hysterisch :mrgreen: !!! Wat een ontzettend fijne zonnebrandcreme!!!



Geweldige bescherming

Smeert super!!

Laat geen waas achter

Eventuele vlekken in de kleren gaan er met gemak uit

en ruikt ook nog eens aangenaam :wink:



ik heb inmiddels 4 flessen in de kast staan, Ik vind het echt super spul!!

kruitvat eigen merk (beste koop consumenten gids)



of oriflame



en aftersun oriflame die is fijn en mooi met een soort mini gouden glitters

@Lune wrote:

@crien wrote:
Ik had voor Ian (witte huid, rood haar) iets van Kruidvat eigen merk facto 50 en dat was bagger :thumbdown: Witte waas, bleef plakken, smeerde niet lekker uit.



Heb thuis nog Zwitsal mousse staan maar ga die van ariel nog halen bij de action om te proberen. Als dat ook niet werkt dan gooi ik alles weg en ga ik over op wat wij zelf ook al jaaaaren gebruiken:

UltraSun en dan de SportsFormula :thumbup:



Al staat me die tip van Lune ook wel aan (gaat nog eens nalezen)




Ik zou die eerlijk gezegd niet aanraden voor een kindje dat snel verbrand (ga ik even vanuit). Ze balanceren heel erg tussen voldoen aan de eisen die gesteld worden aan zonnebrandcremes, zonder bepaalde stoffen toe te voegen. Dat komt er wel op neer dat factor 20 (of 25, ik weet het even niet) de hoogste is die er is. Voor mijn kinderen is dit wel voldoende, maar ik kan me voorstellen dat dat voor die van jou niet zo is :slight_smile:

Ik weet wel dat Weleda en Dr Hauschka (die had ik voorheen, wel in factor 30, maar is nu uit de handel) bezig zijn met het ontwikkelen van een goede creme met hogere factor. Maar ja, daar hebben we nu niets aan he :wink:




ik heb die lavera even nagelezen en de factor is vastgesteld volgens de nieuwe colipa richtlijnen; voor kids met een bleke huid die binnen 5-10 minuten in de zon al rood wordt is er de factor 20. Maar die factor komt dus niet overeen met de ‘normale’ factor 20, hij is hoger :thumbup: Je kunt het zo nalezen op hun site :slight_smile:

Ik vind producten als die lavera dus wel interessant, omdat er zo weinig rommel in toegevoegd zit. Ik wil daar als het even kan voorzichtig mee zijn.



Ik gebruik trouwens tot nu toe altijd de eigenmerk-sensitive van Kruidvat, factor 50 en die bevalt erg goed. Maar heb me niet echt verdiept in de ingredienten, misschien is iemand er bekend mee? Mijn kids reageren wel op nivea enzo, producten met parfum zijn niet voor hen bestemd (bultjes en jeuk) Trouwens, ik vind de prijs ook nog wel belangrijk, er zijn vast goede producten die niet te duur zijn?

he wat goed om te lezen, dat wist ik dus niet (wat ik eerder schreef is wat ze mij in het reformhuis vertelden).

Ik vind Lavera niet zo duur eigenlijk, geloof 12-15 euro voor een tube… dat betaal je voor de gewone merken ook (zit wel iets meer in, maar ik gebruik het zowiezo maar 1 jaar, ik koop voor drie kinderen twee tubes per jaar).

De consumentenbond heeft volgens mij pas nog een test gedaan van zonnebrandcremes. Ik zal eens kijken, ben lid dus kan de test inzien :slight_smile: .

Beste getest: Biodermal en Nivea Sun.



Beste koop: Notenmelk van Kruidvat.



Die P20 van Riemann staat als laatste, maar heeft nog wel een 7,0 als cijfer…

Ik zweer bij ultrasun factor 50. Hoef je maar 1x per dag aan te brengen (is een minerale zonnebrandcreme als ik het goed heb, dus ook niet al te chemisch) dus 's ochtends in haar blootje wordt ze hier van onder tot boven helemaal ingesmeerd en de rest van de dag hoef je niet meer achteraan ze aan te rennen om ze weer in te smeren.



Mijn dochter is witter dan wit (dankzij haar moeder :? ) maar is nog nooit verbrand (zelfs vorig jaar op vakantie in bulgarije geen rood gezien). Zelf gebruik ik van ultrasun de factor 20 of op vakantie 30 en ben daar ook zeer over te spreken, ook ik sindsdien niet meer verbrand. Ze doet nog wel een middagdutje, dus het heetst van de dag ligt ze lekker binnen in bed.

oei ik heb even gezocht naar de ingredienten van zonnebrandproducten die je beter kunt vermijden.

Even wat gekopieerd:



Onze huid absorbeert dus lees de ingrediënten en gebruik geen zonnemelk of zonneproducten in het algemeen met volgende te mijden schadelijke ingrediënten:



Benzophenone-3

octyl-methoxycinnamate (omc)

oxybenzone (Butyl-methoxydibenzoylmethane)

nanotechnologie (micro-fin of ultra-fine)

parabenen





Er staat per ingredient uitgelegd wat er schadelijk aan is.

En wat ik niet wist is deze stelregel:



Algemene regel: hoe sneller zonnecrème of zonneblock (sunblock) in de huid trekt, hoe schadelijker.



Voor de volledige informatie:

http://www.amanvida.eu/documenten/veilige_bio_zonneproducten.html

In mijn kruidvat solait sensitive en ook in de ultrasun zit dus wel de stof Butyl-methoxydibenzoylmethane :think: Dat is nou weer jammer, want de rest zit er niet in. :?

Ik denk dat je met die Lavera toch erg goed zit, daar zit geen van de schadelijke stoffen in (ik kwam nog een lijst tegen met meer schadelijke ingredienten die ook in ‘mijn’ kruidvat solait en ultrasun zitten). En hij is goedkoper dan ultrasun :thumbup:



Ik las ook dat de meeste zonnebrandcremes de opname van vitamine D door de zon voor 97-99% blokkeren :shock: En dat is nu juist zo gezond aan de zon!

Dus nu ga ik zoeken waar ik dat goedje kan kopen of bestellen :slight_smile:

Lune, heb jij de witte neutral of de sensitive voor kids?

toch nog even…

mijn dochter is allergisch voor nivea En zwitsal ( jammer helaas). nog iemand tips voor een goede zonnebrand creme? we hebben nu ambre solaire, maar die plakt zo…

Vichy capital soleil factor 50 :thumbup: ! Is goed smeerbaar (beetje melksubstantie ipv creme). Wel even handen wassen na die tijd, maar welke zonnebrandcreme heeft dat niet? Ik ken ze niet…