Welke zonnebrandcreme is écht goed en smeert goed?

@mamaMarije wrote:

@Marlous79 wrote:
Ik ga dit jaar voor Garnier, factor 50 voor kids.

Vind een spray toch makkelijker dan een creme en deze legt ook niet zo’n laagje op de huid.

Soms heb ik het idee dat je het daar alleen maar warmer van krijgt :roll:




deze had ik vorig jaar en dit jaar weer gekocht (deze week bij de Etos 2e gratis trouwens van alle Garnier zonnebrand :thumbup: ).



Smeert fijn uit en trekt vlot in.






Hier ook Garnier, niets anders voor ons.

@Lily2006 wrote:

Ik ben heel blij met nivea spray fac 50 sensitive (oid) is een witte fles.



Gekocht voor Bastiaan en ik smeer ook gewoon mee. Is een witte spray die lekker insmeert.




hebben wij ook voor de kinderen, en verder ook een factor 30 voor de kinderen.



Nu alleen nog iets voor mezelf, wat niet zo plakt en vies aanvoelt.

@crien wrote:

Ik had voor Ian (witte huid, rood haar) iets van Kruidvat eigen merk facto 50 en dat was bagger :thumbdown: Witte waas, bleef plakken, smeerde niet lekker uit.



Heb thuis nog Zwitsal mousse staan maar ga die van ariel nog halen bij de action om te proberen. Als dat ook niet werkt dan gooi ik alles weg en ga ik over op wat wij zelf ook al jaaaaren gebruiken:

UltraSun en dan de SportsFormula :thumbup:



Al staat me die tip van Lune ook wel aan (gaat nog eens nalezen)




Ik zou die eerlijk gezegd niet aanraden voor een kindje dat snel verbrand (ga ik even vanuit). Ze balanceren heel erg tussen voldoen aan de eisen die gesteld worden aan zonnebrandcremes, zonder bepaalde stoffen toe te voegen. Dat komt er wel op neer dat factor 20 (of 25, ik weet het even niet) de hoogste is die er is. Voor mijn kinderen is dit wel voldoende, maar ik kan me voorstellen dat dat voor die van jou niet zo is :slight_smile:

Ik weet wel dat Weleda en Dr Hauschka (die had ik voorheen, wel in factor 30, maar is nu uit de handel) bezig zijn met het ontwikkelen van een goede creme met hogere factor. Maar ja, daar hebben we nu niets aan he :wink:

Hier ook geen andere dan Vision meer. Echt, als je eens vergeet te smeren (na de eerste smeerbeurt) is het niet erg, want hij werkt echt heel lang. En inderdaad niet plakkerig en ruikt ook heerlijk.

@Sennapen wrote:

Voor Roan die blauwe van dat dure merk, factor 50, is blauw, smeert wel lekker uit, alleen plakt zo aan je handen daarna, dus wel wassen :eh: :doh: :lol:




Deze dus, Nivea, kon niet op het merk komen :lol:

@Lune wrote:

@crien wrote:
Ik had voor Ian (witte huid, rood haar) iets van Kruidvat eigen merk facto 50 en dat was bagger :thumbdown: Witte waas, bleef plakken, smeerde niet lekker uit.



Heb thuis nog Zwitsal mousse staan maar ga die van ariel nog halen bij de action om te proberen. Als dat ook niet werkt dan gooi ik alles weg en ga ik over op wat wij zelf ook al jaaaaren gebruiken:

UltraSun en dan de SportsFormula :thumbup:



Al staat me die tip van Lune ook wel aan (gaat nog eens nalezen)




Ik zou die eerlijk gezegd niet aanraden voor een kindje dat snel verbrand (ga ik even vanuit). Ze balanceren heel erg tussen voldoen aan de eisen die gesteld worden aan zonnebrandcremes, zonder bepaalde stoffen toe te voegen. Dat komt er wel op neer dat factor 20 (of 25, ik weet het even niet) de hoogste is die er is. Voor mijn kinderen is dit wel voldoende, maar ik kan me voorstellen dat dat voor die van jou niet zo is :slight_smile:

Ik weet wel dat Weleda en Dr Hauschka (die had ik voorheen, wel in factor 30, maar is nu uit de handel) bezig zijn met het ontwikkelen van een goede creme met hogere factor. Maar ja, daar hebben we nu niets aan he :wink:




Oe, nee! Ian moet echt wel factor 30 en 50 hebben! Gewoon naar school smeer ik al 20 op z’n armpjes en nek onder z;n polo :shifty:

Of ben ik nou tè voorzichtig? :think:

Crien volgens mij kan je niet voorzichtig genoeg zijn met de zon.



ik gebruik voor mezelf ultrasun, is de enige zonnebrandcreme waarmee ik niet verbrand, voor Kaya ook ultrasun voor kids of Louis Widmer en altijd de hoogste factor ondanks dat ze nooit verbrand. En voor Lilly geld dat zeker want die is veel lichter van huid.

Ik zou dat denk ik ook doen hoor Crien! Ze zijn hier gewoon niet zo witjes (opa uit Israel). Ik heb er ook wel goed over nagedacht hoor, want voorheen had ik wel factor 30, maar voor mij weegt die factor niet op tegen het voordeel van de ingredienten van deze creme.

p20, hoef je maar 1x te smeren en je verbrandt niet. Smeert goed uit, zit wel alcohol in…



grts patricia

@babylover wrote:

p20, hoef je maar 1x te smeren en je verbrandt niet. Smeert goed uit, zit wel alcohol in…



grts patricia




maar dit zou ik niet al te hard roepen…

ik verbrand ook met p20 als ik dat maar 1 keer smeer. dus dat geld helaas niet voor iedereen

Dan moet je P40 nemen :wink:

Het cijfer staat voor de factor die erin zit.



Hier dus P20 in het voor en naseizoen en P40 in de zomer.

@#puk# wrote:

Dan moet je P40 nemen :wink:

Het cijfer staat voor de factor die erin zit.



Hier dus P20 in het voor en naseizoen en P40 in de zomer.




uhm, die bedoelde ik ook :oops:

maar wilde gewoon aangeven dat het niet waar is dat je maar een keer hoef te smeren met die zonnebrand wat wel gezegd werd.

Ik hoor dat vaker, dat mensen beweren dat je die maar eenmalig hoef te smeren, maar dat gaat gewoon echt niet voor iedereen op.

Vichy :thumbup:

ik gebruik ook p20, wist niet dat er ook p40 bestond, waar kun je die kopen? (bij ons hebben ze allen p10 en p20) mijn jonste zoontje heeft heel rossig haar en een lichte huid, ik heb hem met p20 ook steeds maar 1 x ingesmeerd en hij verbrand niet. Heb hem in de warmste uurtjes (12.00-15.00) zowiezo niet veel in de zon

Wat leuk om al jullie reacties te lezen!



Nivea en Vision scoren goed zoals het nu voor staat :wink:



Ik ga morgen in de winkel eens even kijken…

ik heb wel ondervonden dat veel van die crmes voor kinderen, zoals de nivea kids erge plekken maakt op de kleren, en gaat er met niks uit.

Vind ik wel jammer, heb al veel t-shirten van de kinderen verknoeit met vlekken van zonnecreme, vlekken zie je pas na het wassen trouwens…

Ik heb vorig jaar van Roche posay gehad, factor 30 en die gaf totaal geen vlekken :thumbup:

@bieslookje wrote:

ik gebruik ook p20, wist niet dat er ook p40 bestond, waar kun je die kopen? (bij ons hebben ze allen p10 en p20) mijn jonste zoontje heeft heel rossig haar en een lichte huid, ik heb hem met p20 ook steeds maar 1 x ingesmeerd en hij verbrand niet. Heb hem in de warmste uurtjes (12.00-15.00) zowiezo niet veel in de zon




Dit weekend dit product voor het eerst gebruikt. Maar pas op voor witte kleding met het opsmeren…het geeft dusdanige vlekken dat het niet meer uit te wassen is. Ik was er niet op bedacht dat het zeer vloeibaar is en hup…een vlek op mijn witte broek :x

Hier ook verschillende gehad. Maar die van Sun Pals (NOAD) smeert erg goed en je hebt daarna zelf ook geen witte handen :thumbup: Ik heb het volgens mij weleens bij de zeeman gekocht factor 30 en volgens mij bij de DA laatst factor 50.

Vichy voor kids vind ik erg prettig. Zeker omdat er verder ook niets in zit aan parfum etc.



maar ik koop vaak ook aanbiedingen en ik heb eigenlijk altijd wel Garnier… gek dat deze hier niet genoemd wordt…



De aftersun vind ik ook erg fijn… merk dat nu met mijn onrustige huid op mijn gezicht, smeer nu maar aftersun er op… :mrgreen: dat gaat al beter.



maar die zonnebrand is ook prima…



en ongeacht de factor, ik smeer altijd om de 2 uur in… factor 50 zeker voor die kids…



gaat mij er niet om dat ze bruin worden (worden ze toch wel) maar dat ze genoeg beschermd zijn!

Ik gebruik al jaren inderdaad Vision.

Vorig jaar overgestapt omdat ze de samenstelling hadden veranderd

(andere verpakking en nu ook de factor aangepast), en het leek alsof de kids erop reageerden op hun huid.

Dus toen naar een creme van de huidarts, maar dit jaar weer terug naar vision. Blijft absoluut ideaal, kids verbranden nooit, en 1 keer smeren is voldoende voor de hele dag (ook met zwemmen en zweten)