Welke zonnebescherming voor je kinderen?

De tijd van smeren, smeren en nog eens smeren, is overduidelijk aanwezig.

Nu wil ik natuurlijk wel dat mijn kinderen goed zijn beschermd tegen de zon en het verbranden.

Maar ik vind het zo lastig, want je je hebt zo belachelijk veel keuze!! :frowning:

• Welke zonnebrandcreme/spray gebruik je?
  • Hoe vaak smeer je je kind in?

Misschien dat ik op deze manier een beetje inzicht krijg, want ik zie door de bomen het bos niet meer hoor… :roll: :wink:

mijn dank is groot!

:lol:

Ik heb zonnebrandcreme van Vichy ivm gevoelige huid factor 30. Ik smeer zoonlief 's morgens in, dan na het slapen nog een keer en als er water aan te pas komt later op de middag nog eens.

Oke, jij gebruikt dus niet een creme speciaal voor kinderen?

Want daar zat ik dus ook een beetje mee… zo goedkoop zijn die flesjes niet :wink:

ik heb van disney factor 40, smeer als ze in het badje zitten 2 keer smorgens en 2 tot 4 keer smiddags. Morgen gaan we weer varen en smeer ik ook zo’n 4 keer per dag in.

Als ik de disney niet heb smeer ik gewoon die van mezelf, factor 15 is dat volgens mij. Werkt ook prima :slight_smile:

Ik heb zwitsal factor 50. Ik smeer ze 's ochtends meteen in en dan nog twee keer ongeveer. Ik gebruik het trouwens ook voor mezelf.

Kruidvat eigen merk (Solait) speciaal voor baby’s, factor 50+ (was het meest goedkope en is zonder parfum & conserveringsmiddelen :wink: ).

Zoonlief is nog te klein voor buitenspelen, maar als ik met hem ga wandelen in de kinderwagen, smeer ik hem altijd even in. Voor mezelf gebruik ik kool kanga factor 30.

ik smeer van disney factor 40 :thumbup: meestal om de 2 a 3 uur. Of als ze nat geworden zijn een keer extra voor de zekerheid

Vision factor 30. 'smorgens meteen en afhankelijk van water zeker nog 2x. Hieke verbrand niet snel.

ik gebruik P20 van Riemann, hoef je maar 1 keer per dag te doen, 15 min voordat je naar buiten gaat. Is waterbestendig. Ze gebruiken het ook op de creche.

Wel iets duurder,maar je hoeft ook maar 1 keer.

Ben er erg tevreden over.

Van garnier, liever de creme dan de spray. Speciaal voor kinderen factor 50. Zwitsal heb ik ook gehad, maar die smeert niet lekker vond ik toen.

Op dagen dat ze meteen naar buiten gaat, of naar oppas/kdv smeren we in voor het aankleden. Daarna meestal na het fruit, na de middagslaap en afhankelijk van hoeveel zon, waar we zijn enof het met of zonder water is nog vaker.

@wishfull wrote:

ik gebruik P20 van Riemann, hoef je maar 1 keer per dag te doen, 15 min voordat je naar buiten gaat. Is waterbestendig. Ze gebruiken het ook op de creche.

Daar zou ik niet op vertrouwen, maar 1x smeren…ook al is het waterbestendig, volgens mij moet je het smeren ook dan nog wel eens herhalen.

Hier smeren we s morgens, in de loop van de ochtend nog een keer als ze in contact met water zijn geweest tenminsten. Tussen de middag, na met water spelen in de loop van de middag nog een keer en s avonds na het douchen bodylotion of aftersun.

Wij hebben die van de Lidl (Cien) Factor 25, voor de kinderen hebben we van de Hema (speciaal voor kinderen) Factor 50, beide waterbestendig.

@Sis wrote:

Vision factor 30. 'smorgens meteen en afhankelijk van water zeker nog 2x. Hieke verbrand niet snel.

Hier hetzelfde, maar dan met mijn meiden :mrgreen:

@janet76 wrote:

@wishfull wrote:

Daar zou ik niet op vertrouwen, maar 1x smeren…ook al is het waterbestendig, volgens mij moet je het smeren ook dan nog wel eens herhalen.

Hier smeren we s morgens, in de loop van de ochtend nog een keer als ze in contact met water zijn geweest tenminsten. Tussen de middag, na met water spelen in de loop van de middag nog een keer en s avonds na het douchen bodylotion of aftersun.

Wij hebben die van de Lidl (Cien) Factor 25, voor de kinderen hebben we van de Hema (speciaal voor kinderen) Factor 50, beide waterbestendig.

Nee P20 hoef je echt maar 1 x te smeren, daar kun je echt op vertrouwen is echt topspul :thumbup:

Hier ook P20 (en voor onszelf P10). Echt maar 1 x smeren inderdaad en dat gaat hier nooit mis! Superspul! :thumbup:

@romata wrote:

@janet76 wrote:
@wishfull wrote:

Nee P20 hoef je echt maar 1 x te smeren, daar kun je echt op vertrouwen is echt topspul :thumbup:

Onze meiden (en ikzelf ook) verbranden snel, dan hoef je met dat spul ook maar 1x te smeren ?

Normaal heb ik voor Anne vichy factor 50, nu toevallig even goedkoop gedaan en een fles van nivea factor 50. Ik merk dat ik vaker smeer nu en het smeert niet zo lekker als vichy, dus als deze leeg is weet ik wat er weer komt.

Klopt trouwens echt dat P20 maar 1 keer hoeft, ik heb het eens opgezocht en er zijn zeer veel tevreden gebruikers. ook mensen met zonneallergie kunnen het blijkbaar goed gebruiken. Weet eigenlijk niet waarom ik het zelf niet gebruik, maar goed :lol:

Waar is die p20 te koop?

Klinkt goed.

Hier tere lichte huidjes…maar ze vinden smeren een ramp…1 keer smeren zou dus fantastisch zijn.

P20 is volgens mij overal te koop. Ik heb het bij de etos gekocht. Was een aanbieding, 29.95 en een gratis flesje aftersun erbij. Normaal kost een grote fles 32.95.

Ik zweer erbij, hier nog nooit verbrand. Mijn man gebruikt het ook, hij mag ivm medicatiegebruik en daardoor verhoogde kans op huidkanker ook niet zo in de zon.

Kijk je moet je niet na het zwemmen helemaal droog boenen. Gewoon deppen of het water oplaten drogen en dan ben je dus echt 10 uur beschermd.

vind het overigens te zot voor woorden dat zonnebrand voor kinderen, dus speciaal voor kinderen maar max factor 30 is… teminste die ik heb van niveau wel.

het zou toch minstens factor 50 moeten zijn!

ROC Soleil Protect. Factor 50, spray.

Gebruikte (vrnl voor Eli) voorheen Biodermal,vanwege zijn gevoelige huid en eczeem,maar deze werd me aangeraden als goede vervanger. Een Fractie goedkoper zelfs…rondom de 15 euro, kan iets meer zijn…18 misschien, weet het niet meer.

Hij smeert licht en fijn ipv die dikke witte drap…

Voor beide heb ik er wel een after sum bij gehaald…ook neutraal (geen parfum,kleurstoffen e.d.,want Eli breekt juist in de zomer flink uit…qua eczeem…).

Ben over deze, net als Biodermal 50 tevreden…

Zwitsal komt er niet meer in…