Welke wandelwagen? Baby en dreumes/peuter

Hoi meiden,



Zou graag jullie advies willen over het volgende, mijn meisje zal 23 maanden zijn ongeveer als de baby geboren wordt, ze loopt nog niet (staan aan de tafel,verder niets)



We hebben zelf een Quinny Buzz, en ik vind dat Eline zelfs in de XL seat al krap zit (ze is 90 cm en bijna 14 kg)

Wij zijn allebei lang, dus het zal nu ook wel weer een groot kindje worden.



Op de Quinny kan geen meerijdplankje, dus ik twijfel wat te doen. Een duowagen? Voor misschien die hele korte tijd? Of een andere ‘grotere’ wagen met een meerijdplankje kopen? Ik heb reuma, dus een draagdoek zal niet lang oplossing bieden denk ik. We hebben ook nog een buggy, dus als we met zijn tweeen zijn is het opgelost, maar ik wandel vaak zelf nog even naar de stad, of ga boodschappen doen etc.





Alvast bedankt :smiley:

Onze kleine is nog niet geboren, maar wij hebben wel een (2e handse) duowagen gekocht. Onze dochter is dan 20 maanden en loopt al sinds afgelopen zomer, maar toch zie ik haar nog niet naar het dorp lopen, dus dan is het wel makkelijk als ze even samen in de wagen kunnen :wink:

duowagen is fijn, maar misschien is de mutsy een oplossing, met duoseat (op mp staan er diverse)



deze rijdt zeer licht (lijkt met met reuma ook niet geheel onbelangrijk)



een duowagen rijdt wel wat zwaardere, maar is ook zeer zeker een oplossing hoor (heb hier zowel duowagen, mutsy enkel en duoseat)



even offtopic… Santos komen elkaar vaak tegen in topics :wink:

Er is wel een meerijplankje voor de Quinny :wink:



Ik vind het ook lastig. Onze kindjes schelen straks 20 maanden. Mats loopt al wel maar voor lange afstanden vind ik een wagen wel handig voor hem.

Ik had niks geen plankje op de kinderwagen en ging dus overal heeeeel langzaaaaaaam naar toe omdat de (toen) dreumes meeliep.



Hij kon prima lopen, maar mijn welgemeende advies als je ook wel eens op wil schieten onderweg: zo’n duoding. Of een andere wagen waar wel zo’n kiddyboard op kan.

@Pitje27 wrote:



even offtopic… Santos komen elkaar vaak tegen in topics :wink:




:mrgreen: Hier nl ook de gewone Mutsy en de duoseat, schept een band he :lol:



Ontopic, ik denk dat als je veel met de auto doet je het lopend ook wel af kan, maar aangezien ons dametje overal heen loopt waar ze niet heen mag en het dorp hier op loopafstand is (1,5km) is het gewoon net te ver.



Hoe vaak verwacht je beide kids tegelijk wandelend mee te nemen?

Bedankt voor jullie reacties :smiley:



Ik denk dat ze samen toch wel een 3/4 x per week meegaan als ik alleen ben, de psz is straks ook op korte afstand, maar allemaal wel zo’n 1.5 km lopen. En aangezien Eline nog niet loopt…



Zal eens gaan speuren op mp!

ik heb deze nu…hij is ideaal :thumbup: de abc zoom.



kindjes kunnen er erg lang in…het is maar een tip

Merel wat een mooie trendy wagen :wink:



Hier nu een zoontje van 23 maand die echt alles lopend doet eigenlijk. Denk dat het ook ligt aan je kindje tegen die tijd. Ik zou in mijn geval idd ook geen duo wagen hebben gekocht :wink:

Ik zou een duowagen aanschaffen, tweedehands of nieuw. Wij hebben een Peg perego nieuw gekocht wel met een fikse korting (showmodel) en verkopen hem waarschijnlijk wel weer door voor wat we er toen voor betaald hebben. Het is een fijne wagen, met een stuur waarmee je de voorwielen stuurt, zodat je niet elke keer de wagen hoeft te tillen als je een bochtje maakt. Ik vind het zeker niet de mooiste duo wagen, maar hij rijdt als een tierelier, absoluut niet zwaar. Mijn tweede zoontje is pas gaan lopen met 26 maand en toen was babybroer al bijna 7 maand.



tussen mijn oudste en tweede zit anderhalf jaar, maar die liep aardig mee. Voor lange of als ik even snel wou deed ik de baby in de draagzak en de grote in de buggy, maar dat is voor jou geen optie.

Nee, die draagzak/doek heb ik ook aan gedacht, maar Eline was al vrij snel te zwaar, dus ik denk dat dat van zeer korte duur is.

Ben marktplaats aan het afspeuren voor een tweedehands duowagen, omdat het toch alleen maar is als ik alleen met ze op stap ga.

Wij hebben de Phil&Teds gekocht (is net zo smal enzo als een normale kinderwagen, en totaal niet zwaar!)!



Ideaal, voor 1 kind en 2 kinderen…,

Hir de buggaboo met meerijplankje gehad.

Waar je eventueel ook nog een zitje op zou kunnen plaatsen (op meeijplankje).

Oudste was 2 jaar en 2 maanden toen zijn zusje geboren werd.

En kon zelfstandig los lopen vanaf 16 maanden.

Hier kan Levi indd ook heel goed zelfstandig lopen (al heel vroeg) maar het is nogal een ondernemende jongen :lol:

Dus dan liever een “dubbele” wagen hier, dan hem overal achter na rennen en ogen in me rug moeten hebben haha.



Daarom hebben wij indd gekozen voor de Phil&Teds, voor als Levi wel gewoon netjes aan het handje en al blijft lopen, dan kunnen we de wagen voor 1 kind gebruiken :wink:

Onze zoon is ´15-16 maanden als de kleine er is. Wij hadden dus echt een duowagen (o.i.d) nodig vond ik. We zullen straks zien hoe dat gaat, maar ik verwacht geen problemen. Een meerijdplankje lijkt me maar niks, omdat onze oudste echt niet zal blijven zitten zonder tuigje en mijns inziens zit ie tegen de achterkant van de kinderwagen aan te kijken, niet echt leuk dus. Vond het in eerste instantie wel erg jammer van mijn kinderwagen die ik straks dus niet hoef te gebruiken, maar goed, het is niet anders. We hebben een Graco duowagen aangeschaft via MP. Vind hem persoonlijk niet zo mooi, maar vond het zonde om er (te) veel geld aan uit te geven.We hebben deze gekocht voor slechts 60 euro. Mooi koopje dus en ik verwacht dat we hem zo weer verkocht hebben als we hem niet meer zullen gebruiken.

hier net als Corinne… gewoon via marktplaats een graco duowagen gekocht, zo 1 achter elkaar.



We hebben ook een mura voor de baby met plankje. Dat lijkt me prima voor korte stukjes, zo naar school enzo.

Maar voor naar het winkelcentrum vind ik het wel fijn dat ik mies nog echt vast kan zetten.



Ik verwacht niet hem heel veel of heel lang te gebruiken, dus vandaar een goedkope 2e hands.



Mies zal 23 maanden zijn als baby komt en hij loopt al vanaf kort na zijn eerste verjaardag.

Is dit niet wat







lijkt mij wel makkelijk



tis een buggypod en past op elke kinderwagen

http://www.youtube.com/watch?v=qA8vAmJqmNw filmpje van de buggypod

Die past niet op iedere kinderwagen! Kennis van me heeft hem gehad en snel weer weggedaan :wink:

Wij wilden die eigenlijk ook, maar blijkt niet veel te zijn. Vooral niet als je kind iets ouder is, en wat zwaarder…,

hmm wordt wel gezegd , maar niet echt ideaa dus?