Welke van de Canarische eilanden?? We hebben geboekt!

We zijn vorig jaar al een weekje naar Tenerife geweest dat was in januari, het waaide er toen erg hard, verder wel lekker weer.

We willen nu in de meivakantie ook weer een week naar de Canarische eilanden toe. Welke is een aanrader, om met kinderen naartoe te gaan.

De stranden en zee moeten geschikt zijn en er moet genoeg te beleven zijn in de dorpjes. Winkeltjes/restaurantjes e.d. bedoel ik.

Kan iemand me ook een accomodatie aanraden?

hoi annemarie,

ik heb gehoord dat menorca erg leuk is met kinderen maar ben er zelf nooit geweest dus kan er niet over meepraten.

Zelf ben ik op gran canaria en lanzarote geweest.

De eerste heeft echt een meeeeeeeeeeega strand, echt soort van woestijn, wel erg heuvelachtig eiland verder, wij zaten in hotel victoria geloof ik (moet ik ff voor je nakijken hoor), maar iig wel echt heel erg veel vermaak voor de kinderen en voor ons een lekkere wandeling naar het strand, denk voor de kinderen te ver en te stijl omhoog op de terugweg. Verder kan je er goed winkelen als je van toerisme houdt :wink: Op dit eiland zijn veel verschillende winkelcentra dus je zit vaak altijd wel ergens bij in de buurt.

Lanzarote vond ik ook heerlijk, weer heel ander eiland, is een vulkaaneiland en op sommige punten lijkt het net of je op de maan bent door alle opgedroogde lava.

Hier is het winkelcentrum een heeeeeeeeeeeeele lange straat langs de boulevard.

Verder weet ik ff niets verder te vertellen, als me binnenschiet post ik het.

Owwwwwwwwwww maar als je naar gran canaria gaat, wil je dan een paar flessen bananenrum voor me meenemen :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik zou dan denk ik voor gran canaria gaan…

lanzarote en fuerteventura zijn wat vulkanischer (vaak zwarte stranden)

la palma is de kleinste en is meer een wandeleiland. heeft niet echt stranden.

Waarom niet nog een keer naar Tenerife? Ik ben 4 keer geweest… heerlijk!

menorca ben ik dit jaar geweest (niet canarisch natuurlijk) en daar is het volgens mij niet echt warm in het voorjaar. maar is wel leuk voor de kids… “buggy-island” zeggen ze ook!

en maar 3 uur vliegen!!! ook lekker!

idd gran canaria is heerlijk kom er al 5 jaar en heb me nooit verveeld!!!

Welke acco…heb je daar dan?

Tenerife!!! Los Cristianos heeft leuke stranden. Goed te doen met kleine kinderen. Diegene tegenover de MC Donalds heeft zelfs een strandwacht. Altijd prettig een extra paar ogen.

Volgens mij is de de mooiste acco Parque Santiago 3 of 4. Dat ligt officieel in playa de las americas, maar wel precies op de grens met cristianos. Precies op een punt met een mooi uitzicht.

Ik moet nog 4 weekjes wachten en dan ga ik lekker 10 dagen met mijn moeder naar parque santiago :dance:

In het winkelcentrum in los cristianos ( tegenover de accomodatie) is een vent verbod en daardoor wordt je niet continue lastig gevallen door opdringerige senegalezen die je van alles willen verkopen. ( dat is echt heel vervelend in met name Playa de las Americas).

Bovendien is het winkelcentrum net nieuw en heel mooi.

Ik vond Gran Canaria erg leuk (tenerife ook) en dan met name costa Meloneras. Dat is aan de andere kant van die zandduinen. Aan de ene kant ligt Playa del ingles, erg druk en ook best veel op uitgaan etc gericht. En aan de andere kant het rustigere meer familiale Meloneras/Maspalomas.

Let wel: maspalomas ligt soms ver van het strand. Meloneras ligt grotendeels aan zee, aan een boulevard die naar het strand voert…

Als je budget redelijk fors is, dan is RIU Gran Canaria een echte anarader voor families. een All Inclusive clubhotel met veel voor de kids te doen. Heerlijk eten en goede service! Wel prijzig, maar vergis je niet in wat je in een week dara uitgeeft aan eten en drinken!

Ook Lopesan Costa Meloneras is een schitterend hotel aan die boulevard.

succes!

Tenerife is mijn favoriet! Ben er inmiddels 4 keer geweest volgens mij…

Gran Canaria en Lanzarote vond ik ook heerlijk.

Op Lanzarote zaten wij in Puerto del Carmen, hier waren ook ‘normale’ stranden. Verder is het eiland dor en vulkanisch. Heel apart om met een auto rond te touren. Puerto del Carmen heeft een boulevard, winkels en restaurants (lange straat langs het strand). Een voordeel van Lanzarote vond ik ook dat er geen hoogbouw toegestaan is. De meeste accommodaties hebben maar 2 etages. Het komt allemaal iets gemoedelijker over dan Gran Canaria

Op Gran Canaria zaten wij in Playa del Ingles. Ik heb me er prima vermaakt, maar ik vind het boulevard gebeuren op Tenerife toch veel lekkerder. Playa del Ingles heeft meerdere grote winkelcentra waar veel te doen is. In Playa del Ingles is veel hoogbouw, grote hotels en appartementencomplexen. In de wijk Costa Meloneras (tegen Playa aangebouwd) vind je veel bungalowparken. Ook hier is het leuk om een dagje (of meer) een auto te huren.

Maar al met al is Tenerife toch favoriet bij mij…

Succes met kiezen!!!

ooo en oessie: hoi! 8)

(het gaat weer over reizen hè :wink: )

We hebben gekozen voor Lanzarote, bedankt allemaal voor het meedenken!

Hotel Lanzarote Gardens (Costa Teguise) 1 kamer app Logies (245 euro Booking.com) 8.5 op Zoover :thumbup:

Vliegen met Ryanair vanaf Brussel (479 euro ) voor ons 4-en

Airport Hotel in Brussel Sleep-Park-Fly (55 euro) voor ons 4-en

Samen nog geen 800 euro kwijt in de meivakantie (4-5 tm 11-5)

Ter vergelijking…hetzelfde hotel is te boeken bij JIBA. Daar betaal je in deze periode 2250 euro voor dezelfde week :shock: :shock: :shock: :shock:

Niet om te SPIEGELEN, maar dit is wat we krijgen voor 800 euri, niet verkeerd toch!

Oh bofkont… maak maar veel leuke foto’s van je mooie binkies… en geniet!!

@faizaa wrote:

Ik dacht zal eens tippen dat een paar avonden surfen en zoeken wel degelijk wat uithaald. We besparen bijna 1500 euro :wink: :wink:

En inderdaad ik zal zeker foto’s maken. Maar als het goed is zie je ze life op de meeting, hahahaha

@Anne-marie wrote:

@faizaa wrote:

Ik dacht zal eens tippen dat een paar avonden surfen en zoeken wel degelijk wat uithaald. We besparen bijna 1500 euro :wink: :wink:

En inderdaad ik zal zeker foto’s maken. Maar als het goed is zie je ze life op de meeting, hahahaha

Ohh ja jij komt ook… gezelliee… weten we iig dat er betere foto’s op kok komen te staan… dan die van vorig jaar… :mrgreen:

Leuk je mennekes mee… :inlove:

@faizaa wrote:

@Anne-marie wrote:
@faizaa wrote:

Ohh ja jij komt ook… gezelliee… weten we iig dat er betere foto’s op kok komen te staan… dan die van vorig jaar… :mrgreen:

Leuk je mennekes mee… :inlove:

Dat is nog niet zeker hoor, ik neem gewoon een Kodak cameraatje mee, hihihihi

Hoi Annemarie,

Mag ik je nog even een tip geven over Ryanair, die zeggen dat ze van Brussel vliegen maar dat is feitelijk Charlois dit is nog een heel stuk verder dan Brussel. De luchthavencode op je ticket is dan CRL. Door de vage omschrijving zul je de eerste niet zijn die op de verkeerde luchthaven staat.

Alvast heel veel vakantie voorpret verder!

ziet er mooi uit :lol:

ik ben echt een vakantieleek… heb je alles zelf los geboekt?

Dat scheelt echt een hoop geld!

@kim79 wrote:

Hoi Annemarie,

Mag ik je nog even een tip geven over Ryanair, die zeggen dat ze van Brussel vliegen maar dat is feitelijk Charlois dit is nog een heel stuk verder dan Brussel. De luchthavencode op je ticket is dan CRL. Door de vage omschrijving zul je de eerste niet zijn die op de verkeerde luchthaven staat.

Alvast heel veel vakantie voorpret verder!

Weet ik, we hebben al vaker vanaf Brussel/Charleroi gevlogen, maar bedankt voor het meedenken!

@Kroes wrote:

ziet er mooi uit :lol:

ik ben echt een vakantieleek… heb je alles zelf los geboekt?

Dat scheelt echt een hoop geld!

Ja maar je moet wel een beetje mazzel hebben, de prijzen van Ryanair staan niet bepaald vast, kan ineens weer een stuk duurder zijn…

Kwestie van eventjes in de gaten houden.

Gaaf,

Lanzarote is echt heel mooi. Verdiep vooral de erfenissen van Cesar manrique. Hij is de reden dat Lanzarote geen hoogbouw heeft ( behalve een flat) en dat alle huizen wit zijn met groene of blauwe luiken en deuren.

Oooh je hebt weer wat gaafs geboekt zie ik. Goed man!

heeft Tijn ook 2 weken meivakantie?