Welke sport doe jij of wat krijg je per week aan beweging?

Ik ben geen stilzitter en redelijk energiek. Dus alles gaat op de fiets en ik wandel ook al jaren vrij veel. Maar echt iets doen wat anderen als “sport” omschrijven, dus echt ergens heen… dat heb ik dus nog nooit gedaan. Op 1 of andere manier trekt het me niet, voelde ik me altijd te dik om tussen andere mensen te gaan staan sporten of ik verzon 20 excuses om niet te gaan dus dan ben je eerder een donateur dan een sporter :mrgreen:

Nou ben ik echter aan het afvallen en de huidige methode mag ik 16 weken doen, waarvan ik er al 6 weken op heb zitten en bijna 12 kilo eraf. Met dus nog 10 weken te gaan, x hopelijk de tendens van 2 kilo per week ongeveer zou ik nog wel een kilo of 16 a 20 kwijt moeten kunnen raken en dan moet ik de rest dus zelf doen…

Nu ben ik dus sporten aan het uitproberen, kijken wat ik leuk zou vinden en dan dus ook vol zou kunnen houden.

Ik heb inmiddels skeelers gekocht en ik ga nu echt al elke dag 15 minuten skaten buiten (achter de kinderwagen met Suus erin… gaat als een trein, ik ben daardoor niet bang om te vallen en Suus vind het ge-wel-dig!) en aankomende donderdag ga ik meedoen met een proefles Zumba Sentao… maar

Wat doen jullie? en als je niet echt iets gaat doen, hoe kom je dan aan je beweging? (want ik zoek ook alternatieven, omdat ik nog steeds denk dat ik niet echt een sportschool type ben)

tja…ik doe niets.

ik houd absoluut niet van de sportschool, voel me dan echt bekeken.

heb het idee dat iedereen daar mooi loopt te zijn.

en verder een team sport, daar gun ik me de tijd niet voor, het is dan echt een verplichting en dat wil ik niet.

verder loop ik erg veel met mijn werk (BSO) moet kinderen van en naar school brengen.

en veel op de fiets doen.

verder dus niets :oops:

Ik ben 5 keer per week aan het touwtje springen :mrgreen: verder wandel en fietsen we heel veel… en ik heb nog een mat voor de televisie die ik regelmatig gebruik… daarop kan ik dansen, yoga, steps enz enz… is ook best pittig en uitdagend…

naar een sportschool ga ik niet, want die zit hier niet in het dorp en ik heb geen rijbewijs dus kan er ook niet heen in een dorp 10 km verder…

Wij dansen, een dik uur les per week, wat oefenen op zaterdag. Ik deed daarnaast nog lijndans (dat is dus alleen dansen) en ook Zumba. Nu ben ik daar een paar maanden geleden mee gestopt maar dat voelt voor mij ook niet goed. Heb het gevoel dat mijn conditie enorm achteruit gaat dus ben wel van plan de Zumba terug te gaan oppakken. Zumba is echt heel fijn. :inlove:

We hebben sinds kort ook een hometrainer maar daar zit ik niet zoveel op, is meer voor Koen.

Daarnaast wandel ik te voet naar mijn werk en te voet terug. Dat is een kwartiertje stappen en heb ik een staande job.

oh ja en misschien ga ik binnenkort nog een keer per week op een avond te zwemmen, tenminste als mijn zus dan mee wil

1 uur in de week dansles

1 uur in de week poweryoga

2x per week 1 uur hardlopen

1 uur in de week zumba

4x per week 11 km fietsen (voor m’n werk).

Goed zeg van dat skeeleren, vind ik ook erg leuk alleen kan ik niet remmen :oops: En het ziet er bij mij niet zo ontspannen uit als bij anderen :stuck_out_tongue: Na 1 uur was ik al moe, mss dat ik het nu wat beter uithoud. Maar durf het nu niet te proberen ivm zwschap. (ik wil mss aan zwangerschapszwemmen doen als hardlopen niet meer gaat).

het liefst vijf avonden spinning… maar dat gaat em niet worden in deze thuissituatie. Op dit moment niks, maar zodra manlief weer onze zoon mag tillen ga ik weer twee tot drie keer per week! ik kijk er na uit! :dance:

Uit medische overwegingen ga ik vanaf deze week naar een sportschool, waar ik Pilates, PowerYoga en BodyBalance zal gaan doen, in totaal zal dat 4 tot 6 uur per week zijn. Ik zie in mezelf ook geen sportschooltype a la het in apparaten gaan hangen en meer van zulke toestanden, groepslessen trekken me dan wat meer.

Daarnaast fietsen en wandelen wij enorm veel. Ik heb geen auto, dus alles moet met de fiets, en we wonen tussen het bos en het park in, dus aan lichaamsbeweging geen gebrek hier. :slight_smile:

Trouwens, ik merk dat ik ook veel beweging krijg door veel met J. buiten te spelen. Niet alleen het wandelen, maar ook het voetballen, de sprintwedstrijdjes etc, ongemerkt beweeg je dan toch aardig wat op een dag.

niet goed gelezen… verder doe ik alles, wat ik maar kan doen op de fiets of lopend, vooral met die stijgende benzine prijzen!

ik ga curves doen(vrouwenfitness)

en dat waarschijnlijk 3 keer in de week

Ik sport ook niet.

Maar geen auto dus loop ik alles.

Wij wonen ook 4 hoog zonder lift dus op een goede dag loop ik die zo’n 5/6 keer op en neer (10/12 benenden en naar boven)

Ik wil wel weer graag sporten, ik vind het namelijk wel erg leuk om te doen, maar met die kleine die nog steeds aan m’n broek hangt heb ik niet veel tijd.

Over anderhalf jaar gaat zij ook naar school en dan wil ik wel een abbo op de sportschool nemen.

Hemel Rainbow… dat is veel zeg… :shock:

Ik fiets in de wijk wel alles… zit echt elke dag op de fiets en mijn bakfiets is nu weer klaar (die hebben we gereviseerd en de bak hersteld en gelakt) dus dan met wat gewicht erin en weerstand… :mrgreen: Ik wandel dagelijks ongeveer 1 uur op stevig tempo… alleen of met vriendinnen. Daarvoor ga ik nog 15 minuten dus skeeleren… dat doen we na het eten, net voor de kids naar bed gaan. tussen 18.45 en 19.00 uur. Daarna gaan de kids naar bed en dan ga ik rond 19.30 dus wandelen…

Als dat Zumba Sentao me wat lijkt (is Zumba op een stoel) dan ga ik voortaan donderdags naar Zumba van 20.15 tot 21.15 uur. Maar als dat niks is… hoop ik nog wat anders tegen te komen waar ik calo’s meer verbrand… enne… touwtjespringen is dus mijn ding ECHT niet :shifty:

Het lijkt wel veel, maar vroeger was ik echt een sportaddict! Maar ja nu ik een kind heb is het wat minder geworden. Het scheelt dat ik kan hardlopen in de pauze op m’n werk (dinsdag en donderdag), verder donderdag 's avonds dansles, vrijdag zumba en zondag poweryoga.

Ik ben destijds met hardlopen veel afgevallen, maar dat moet je heel rustig opbouwen, want anders is de kans op blessures groot. Hardlopen kan ik overigens alleen in een groep. In m’n eentje ben ik een watje :stuck_out_tongue: Dan stop ik na 4 Ã 5 km, terwijl ik in een groep 10 Ã 12 km ren haha

Zoveel mogelijk op de fiets. alleen de grote boodschappen met de auto proberen, en de rest fiets.

Minimaal 1 keer per week op de fiets naar mijn werk (totaal 1,5 uur fietsen)

Elke vrijdagochtend uur sportgamen in de sportschool, en als het qua thuisplanning lukt 1 avond in de week nog een uur bootcampen. Maar dat laatste lukt niet altijd, omdat we flink druk zijn vaak, en fietsen naar mijn werk kan alleen met vroege diensten, en doe ik pas sinds 4 weken, maar is wel ontzettend lekker

Ik heb een tweewekelijks schema;

week 1: dinsdag ‘total workout’ (soms op steps, met heel harde muziek)

woensdag aquarobics en sh’bam (wederom met harde muziek)

zaterdag zumba

week 2: maandag body balance (soort yoga/pilates)

woensdag zelfde als de andere week

evt zaterdag zumba of total workout

Ik ga wel naar de sportschool, omdat ik hardlopen écht niet leuk vind. Aan de apparaten hangen ook niet, maar groepslessen met muziek en waarbij gedanst wordt vind ik leuk en daar ga ik ook vol in :slight_smile: De aqua is blijven hangen sinds mijn zwangerschap en die is gewoon lekker voor erbij. Een gezellig met mijn moeder :wink:

Tussendoor loop ik geregeld met de kindjes nr de supermartk of het winkelcentrum :slight_smile:

Overigens, als je meedoet aan groepslessen is dat gevoel van bekeken worden niet zo hoor, want daar zijn in een hele groep miss 5 heel strakke dames en zelden heren :wink: Bij de ‘apparaten’ heb ik dat ook wel een beetje. Nog een reden waarom ik dat niet doe, los van dat het saaaaaaai is :wink:

Liever niets maar heb een abbo op de sportschool dus ik sleep me daar de ene week wat fanatieker naartoe dan de andere week ;-).

Ik squash dan met mijn maatje, is erg gezellig, af en toe even babbelen en lekker slaan dan staan we toch al gauw 2 uur op de baan.

Bodypump is een heerlijke les met gewichten, maar niet te zwaar, je kan de gewichten aanpassen aan wat je zelf prettig vind, ideaal!

Ook zumba is leuk maar heb niet echt het idee dat ik daar nou meer spieren van krijg/conditie opbouw.

bodybalance, heerlijk ontspannen en heerlijk soepel maar ook niet het idee dat, dat de overtollige kilo’s eraf haalt… :think:

strandwandelingen vind ik eigenlijk de beste manier van bewegen :mrgreen:

Op het moment doe ik niks, maar van de zomer was ik begonnen met afvallen en na een aantal weken met hardlopen. Dacht dat ik het niet leuk zou vinden maar ik vind het serieus jammer dat ik het nu niet meer doe (was net begonnen, werd zwanger, met de nodige vermoeidheid in de avond en hield het niet meer vol). Heb een programma gedownload van Evy (is ook een topic van hier bij Contact).

Reden om te gaan hardlopen: wilde per se iets gaan doen om het afvallen te versnellen en een betere conditie op te doen, zocht een sport die niet al te veel geld kost, en iets waarbij ik thuis de deur uit stap en gelijk aan de slag kan en iets wat ik kon doen als de kinderen op bed liggen (vriend was dan thuis of babyfoon bij de buuf).

Dat niet te veel geld kosten is natuurlijk relatief, maar ik ben in het verleden wel lid geweest van een sportschool en betaalde zonder te gaan (ze verdienen goud geld aan mensen zoals ik, volgens mij). Ik heb namelijk na drie keer wel goeie schoenen gekocht en was in staat om daarna goeie kleding te kopen. Ik wilde namelijk niet dat de kleding de reden was om niet meer te gaan.

Ik doe 1 keer per week X-Co (inmiddels heet het bodyshake). Dat is speciaal gericht op de taille. Het is een groepsles en je traint met een buis waar grit in zit. Door die bewegende massa krijg je extra kracht op je buik- en taillespieren.

Verder doe ik af en toe een sessie better-belly. Dan train je 4 weken lang, 3 keer per week met een warmte band om.

Ik doe een keer in de week een lesje bodycontour (soort aerobics) op de sportschool en eens in de zoveel tijd spinning erbij. Was nooit een sportschool type maar merk dat ik groepslessen erg leuk vind. Verder wandel ik elke dag 's avonds een uurtje en fiets ik veel. Vind het heerlijk om in beweging te zijn. Merk wel dat het makkelijker gaat nu het ook weer langer licht is.

Hardlopen met de buurvrouw. We motiveren elkaar. Proberen 3x in de week maar zijn al blij met 2x in de week. Meestal ongeveer 30 a 40 minuten. Een kreunen en steunen wat af en doen dan nog een minuut of 10 rekoefeningen. Daarna weten we allebei niet hoe snel weer lekker op de bank kunnen neerploffen :mrgreen:

Verder zittend beroep. Helaas dus ondanks het lopen, te weinig beweging. Deze zomer hopelijk weer veel pleziertochtjes op de fiets.