Hoi allemaal,
ik roep al tijden dat ik graag een poffertjespan wil. Maar ik weet alleen niet wat voor één.
Wie heeft er tips?
Wat is er lekkerder? Die poffertjes die je maakt op gas of een elektrische poffertjespan?
Oh ja, wij koken op gas.
Liefs Chantal
wij hebben zelf een lichtgewicht poffertjespan voor op het vuur.
Werkt prima.
Maar het meest fijne vind ik die van mijn ouders… die hebben een gietijzeren. Loeizwaar en kreng wordt bloedheet tijdens het bakken natuurlijk, maar daar bakken ze snel en goed in :thumbup:
*gaat nu in de keukenla kijken of er nog een pak poffertjemix staat :drool: morgen dan lekker bakken *
Ik wilde net dus zeggen, dat als je op gas gaat koken je beter een gietijzeren kan nemen. 8)
ik heb een gietijzeren gehad… maar inderdaad loeizwaar en een beetje lastig te hanteren.
Heb nu zo’n “prul”… dun ding, lekker licht… maar bakt als een tierelier…
Ik lees ff mee, volgens mij krijgt mijn man een poffertjes pan van de sint
Dus jullie adviseren een gietijzeren?
Iemand ook ervaring met een elektrische poffertjespan?
Maantje: Die poffertjespan vraag ik dus ook aan sint!
elektrisch is niets hoor.
Gewoon lekker op gas in de pan bakken.
Ze blijven namelijk heel erg wit in zo’n ding, niet lekker.
Wij hebben zo’n lichtgewicht met holle bodem, maar een gietijzeren is beter.
Hier een gietijzeren pan! Werkt perfect! Heb ook zo’n prulding gehad, maar die trok helemaal krom door de hitte. Dus het ene poffertje was wel goed, de andere bij lange na nog niet.
ik heb ook een lichtgewicht, met opstaande rand naar beneden toe.
zo een dus:
Ik kan er prima poffertjes mee bakken, maar onhandig is wel die rand. Die rand moet nl maar net gelijk vallen met je roosters op je fornuis, en dat doet ie bij mij niet…Gevolg: of ik hou die pan zelf vast (=niet handig, handen kun je vaak nuttiger gebruiken als je poffertjes bakt), of hij staat wel op de roosters, maar dan zit de vlam bij lange na niet in het midden van de pan. (en dan zijn sommige poffertjes dus veel later klaar dan de rest, ben er inmiddels vrij geroutineerd in om die poffertjes dan naar binnen te halen zodra de binnenste klaar zijn, en dan komt alles toch nog goed 8) )
Maar het toeval wil dat mijn vader me net twee gietijzeren poffertjespannen gebracht heeft uit grootmoeders tijd :dance:
Ok die ervaringen zijn duidelijk dus! Bedankt!
Dan gaat er dus op mijn verlanglijstje een gietijzeren poffertjespan!
Offe Fiep, heb je er één over?
Wij hebben ook een gietijzeren :thumbup:
Wij hebben er net zo één als Fiep. Gaat prima hier.
Tegenwoordig ook een multisnack & clean. Daarin zitten platen voor tosti’s, wafels, maar ook platen voor poffertjes. zie fotootje
waar kan je zo’n gietijzeren kopen…die zoek ik al een jaar…
ik geloof dat hier ook een poppertjespan (zegt tygo altijd :mrgreen: )komt met de sint
tygo zeurde er van de week ook weer om en vers vind ik ze veeeel lekkerder als van die voorgebakken uit de super
hier heb ik onlangs bij Cook&Co een gietijzeren pan gevonden. was in Heerlen maar ik weet dat ze ook in Nijmegen zittene n waar nog meeR?
@Pé wrote:
Wij hebben er net zo één als Fiep. Gaat prima hier.
Tegenwoordig ook een multisnack & clean. Daarin zitten platen voor tosti’s, wafels, maar ook platen voor poffertjes. zie fotootje
Deze heb/had ik dus ook.
Witte poffertjes helaas.
Maar nog erger is dat ding heb ik 2 of 3 jaar geleden voor de kerst gehad.
Helemaal neit zo heel vaak gebruikt sta ik vorige week tosti’s te maken breekt gewoon mijn hele handvat af :shock:
Mooi klote dus, stomme tefal :evil:
Nu wil het toeval dat hub mijn lootje heeft getrokken voor sinterklaas.
Ik heb mezelf dus maar een gietijzeren poffertjespan gekocht!!
Ik laat jullie nog weten hoe hij bevalt!
@Krabje wrote:
Nu wil het toeval dat hub mijn lootje heeft getrokken voor sinterklaas.waar heb je hem gekocht en wat was de prijs als ik vragen mag?
Ik heb mezelf dus maar een gietijzeren poffertjespan gekocht!!
Ik laat jullie nog weten hoe hij bevalt!
Marskramer 14,95
Oh joh, das niet eens zo gek duur.
had gedacht dat die dingen een vermogen zouden kosten, voor die 2 keer in het jaar dat wij poffertjes bakken.
Zal hier eens bij blokker kijken, marskramer hebben we niet, maar volgens mij is het dezelfde winkelketen.