@Krabje wrote:
Marskramer 14,95Thanks ik ga dit weekend op jacht!
Dat is een idee om te vragen voor kerst :thumbup: Kan zo’n gietijzeren ook op een electriscshe kookplaat?
Damian is dol op poffertjes :mrgreen:
Wij hebben een gietijzeren die op inductie (en ook elektrisch) kan. Die heeft een vlakke bodem die ge-emailleerd is, zodat het een gladde onderkant is geworden. Doet het super :thumbup: en de poffertjes zijn inderdaad veel lekkerder dan de voorgebakken uit de winkel.
Wij hebben hem gekocht bij een kookwinkel. We moesten hem wel een keer ruilen omdat de bodem bij de eerste toch niet helemaal vlak was :wall: .
@mamma van sharondenise wrote:
elektrisch is niets hoor.
Gewoon lekker op gas in de pan bakken.
Ze blijven namelijk heel erg wit in zo’n ding, niet lekker.
Wij hebben zo’n lichtgewicht met holle bodem, maar een gietijzeren is beter.
In de folder van deze week van Blokker staat een gietijzeren poffertjespan voor 13,95…
ik heb hier een gietijzeren en gebruik hem echt NOOIT meer :wall: altijd als ik poffertjes bak gaat het fout.
dus wie kan ik er blij mee maken :mrgreen:
(ik zal overigens zelf wat fout doen of die pan deugt gewoon niet )
@mamma van sharondenise wrote:
@Pé wrote:Wij hebben er net zo één als Fiep. Gaat prima hier.
Tegenwoordig ook een multisnack & clean. Daarin zitten platen voor tosti’s, wafels, maar ook platen voor poffertjes. zie fotootje
Deze heb/had ik dus ook.
Witte poffertjes helaas.
Maar nog erger is dat ding heb ik 2 of 3 jaar geleden voor de kerst gehad.
Helemaal neit zo heel vaak gebruikt sta ik vorige week tosti’s te maken breekt gewoon mijn hele handvat af :shock:
Mooi klote dus, stomme tefal :evil:
@Emma wrote:
ik heb hier een gietijzeren en gebruik hem echt NOOIT meer :wall: altijd als ik poffertjes bak gaat het fout.
dus wie kan ik er blij mee maken :mrgreen:
verzenden doen we ook maar niet, denk dat je dan beter een nieuwe kan kopen :mrgreen: ophalen in Z-H omgeving Dordrecht :lol:
ik heb hem gevonden bij de marskramer, ben benieuwd!
5dec poffertjes denk ik :lol:
Ik ben gek op poffertjes :drool:
Eerst hadden we zo’n tefal ding en idd ze bleven wit en smaakloos.
Daarna bij de kookwinkel een gietijzeren gekocht (koste trouwens €29,95)
Maar hier in bakken mijn poffers steeds in aan hoeveel olie ik er ook in doe :wall:
Ze bakken vrijwel direct aan en los krijg ik ze niet meer…
@dragon wrote:
Ik ben gek op poffertjes :drool:
Eerst hadden we zo’n tefal ding en idd ze bleven wit en smaakloos.
Daarna bij de kookwinkel een gietijzeren gekocht (koste trouwens €29,95)
Maar hier in bakken mijn poffers steeds in aan hoeveel olie ik er ook in doe :wall:
Ze bakken vrijwel direct aan en los krijg ik ze niet meer…![]()
Je moet de pan echt heel heet laten worden voor dat je het beslag er in mikt. Dan gaat het wel goed bij mij :shifty:
@Luna1 wrote:
Je moet de pan echt heel heet laten worden voor dat je het beslag er in mikt. Dan gaat het wel goed bij mij :shifty:
Ik weet niet of je het volgende al geprobeerd hebt… Bij gietijzeren pannen is het belangrijk om de eerste keer de pan goed heet te latenworden met alleen boter er in. Dit is om een soort anti-aanbak laag te vormen. De pan mag verder ook niet met sop afgewassen worden, alleen heet water is genoeg. Was je het toch met sop af dan moet je eigenlijk opnieuw de pan goed heet laten worden met alleen boter.
Bij mij werkt dit prima, al ben ik soms te ongeduldig en kieper het erste beetje beslag toch te vroeg in de pan. Die bakt dan aan, maar de volgende ben ik braaf wat geduldiger en gaat het wel goed, ook al zit er al wat aangebakken poffer in van de eerste poging.
Ik weet niet of je het volgende al geprobeerd hebt… Bij gietijzeren pannen is het belangrijk om de eerste keer de pan goed heet te latenworden met alleen boter er in. Dit is om een soort anti-aanbak laag te vormen. De pan mag verder ook niet met sop afgewassen worden, alleen heet water is genoeg. Was je het toch met sop af dan moet je eigenlijk opnieuw de pan goed heet laten worden met alleen boter.
Bij mij werkt dit prima, al ben ik soms te ongeduldig en kieper het erste beetje beslag toch te vroeg in de pan. Die bakt dan aan, maar de volgende ben ik braaf wat geduldiger en gaat het wel goed, ook al zit er al wat aangebakken poffer in van de eerste poging.
héél misschien waag ik nog 1 poging… maar heet istie altijd wel, en ik wacht op zich ook vrij lang… maar misschien langer wachten tussen de boter en beslag :think:
Wij hebben dit weekend lekker poffertjes op :thumbup:
Ik denk dat ik aankomend weekend poffertjes ga bakken!
gietijzer!!!