Welke plant kan zelfs ik in leven houden?

Ik ben bezig om mijn huis te pimpen voor de verkoop en daar horen volgens Styliste Nancy :mrgreen: planten bij. En ik geef haar gelijk! Maar…ik vermoord zelfs nog een cactus…dus…Welke plant(jes) kan zelfs ik in leven houden?

Ik moet er 2 op mn 5 euro lacktafeltje zetten en 2 in de vensterbank. En het thema is vtwonen landelijk want daar houden mensen tegenwoordig van. Ik zelf niet dus ik weet bij god niet welke planten te kiezen.

De enige plant die het bij ons heeft overleefd (en dat al 10 jaar) is de beaucarnea recurvata.

We kunnen zelfs gewoon een maand op vakantie zonder het ding water te geven, echt ideaal.

Alleen of die nu past in het thema ‘landelijk’? :think:

eh… hier gaat van alles altijd dood…

Maar wat lukt en wat past in dat thema… (heb zelf ook een landelijke inrichting)

Spathifyllum (leuk met witte “bloemen” zijn eigelijk schutbladeren)

Daar heb ik er 4 van staan en die gebruik ik als “agenda” om water te geven.

Als ze gaan hangen, geef ik de planten allemaal weer wat water :angel: :oops: :stuck_out_tongue:

Verder overleefd mijn Sanseveria het al enige jaren en heb ik ook een Calathea staan die het al 9 maanden goed doet.

Maar voor de salontafel kun je ook goed terecht bij Ikea in het kunstplantengebied…

Scheelt eraf stoten en ze hebben daar van die kleine nep vetters die erg leuk staan…

Voor de vensterbank zou ik dan denk ik gaan voor die spathifyllum… die gaan slap hangen, dan weet je. Ze moeten water en na een 300 cl staan ze na 1 nachtje weer fier rechtop :mrgreen:

Ik lees mee,

want zelfs een plastic plant gaat bij mij dood.

Ik heb al jaren orchideeën in mijn vensterbank en die dingen gaan gewoon niet dood. Hij verliest wel om de zoveel tijd zijn bloemen maar binnen twee weken zitten er dan gewoon weer 15 nieuwe knoppen aan. Ze hoeven maar één keer in de week een klein beetje water en zelfs dat vergeet ik nog wel eens maar ze blijven het dus gewoon doen. Ze zijn mooi, je hebt ze inverschillende kleuren en ze passen prima in elk interieur vind ik.

De Sanseveria !

Kun je rustig 2 maanden vergeten water te geven 8)

@purpled82 wrote:

Ik heb al jaren orchideeën in mijn vensterbank en die dingen gaan gewoon niet dood. Hij verliest wel om de zoveel tijd zijn bloemen maar binnen twee weken zitten er dan gewoon weer 15 nieuwe knoppen aan. Ze hoeven maar één keer in de week een klein beetje water en zelfs dat vergeet ik nog wel eens maar ze blijven het dus gewoon doen. Ze zijn mooi, je hebt ze inverschillende kleuren en ze passen prima in elk interieur vind ik.

Orchidee indd…

Al zitten er hier niet meteen na 2 weken weer nieuwe knoppen aan, dat duurt hier toch wel 3 maanden ongeveer.

In dezelfde winkel als waar ze die lacktafeltjes verkopen, kun je ook van die kunstplantjes kopen :wink:

deze, geen idee hoe ze heten, maar als ze hier 1 keer per half jaar water krijgen is het veel. Ben nml ook echt heel slecht op dat gebied :oops:

zebragras!

vind het zelf ook een hele mooie plant, maar is ook een heel sterke plant.

enne een orchidee zou ik dus juist niet doen. Die dingen leven bij mij nooit lang, en dan heb ik toch best wel groene vingers

een klimop doet het ook vaak goed, en past bij het thema.

misschien kun je een ezelsbrug verzinnen voor het water geven? bijv een vaste dag in de week? een reminder in je telefoon?

action had laatst een ding in de verkoop om water in te doen, die doseert dan het water, en is ie leeg dan vul je hem gewoon weer, voordeel is dat je ziet dat ie leeg is, een soort glazen bolletje, misschien is google gewillig, maar ik zou niet weten op welke zoekterm te googlen :think:

(of voor elke bezichtiging een paar planten lenen bij de buuf of een vriendin)

:mrgreen:

gr L

ding van de action heet plant genie, of het ook echt werkt weet ik niet, maar het is te proberen.

Bedankt voor de tips!!!

Ik ga er mee aan de slag. :-*

En Gab: hihihihihi. Zelfs de kunstplanten he :mrgreen:

Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben :angel:

Gek genoeg heb ik hier dus ook een vensterbank met orchideeën, niet kapot te krijgen die dingen :lol:

Dat schijnt inderdaad nogal een unicum te zijn, maar ik gok zo dat ze hier het perfecte plekje qua zonlicht en warmte hebben (ochtendzon).

Verder inderdaad de sanseveria, volgens mij is die van mijn oma al 40 jaar 8)

Ik moest toch ook gelijk aan vrouwentong (sanseveria) denken. Die overleeft koffie op kantoor en meer van die ongein. Zelf heb ik die niet overigens hoor ik heb zo’n witte lepelplant van Cell ook als graadmeter voor de waterstand van de rest. En heb een plant die heet chlorophytum (zebragras). Voor in de vensterbank nu zou ik gaan voor een amarilys. Die vergeet ik ook vaak water te geven en toch begint die in bloei te komen en past natuurlijk super bij de tijd van het jaar. :wink: Mss handig wat je zou kunnen doen; ik heb bij de Intratuin een aantal plastic vogeltjes gekocht. Die zijn makkelijk met het water geven omdat je altijd een plekje in de pot hebt waar je dat kunt doen maar je hebt gelijk een soort reservoir wat handig is als je een tijdje niet in je huis komt. De lepelplant trekt het daar gemiddeld een week extra op na het watergeven! Dus zou je maar eens per 2 weken erheen hoeven voor het water geven. :thumbup: Tussendoor de temperatuur in je huis op ongeveer 17-18 graden houden en je planten trekken het zo een week langer omdat er minder water verdampt. Als je er niet dagelijks bent is het warm genoeg en scheelt je ook weer in de stookkosten. De makelaar kan dan een uurtje voor een bezichtiging je thermostaat opdraaien naar 20 graden en dan bij binnenkomst weer terugzetten naar 17 eh voila. Alle beetjes helpen.

Duynplant

Het kenmerkende aan deze plant zijn de veren en het feit dat hij niet stuk te krijgen is. Hij heeft dan ook bijna geen verzorging nodig. Een soort kamerplant voor beginners!

kijk, zo’n duinplant (zamioculcas) weet ik dan weer te verzuipen :oops:

(of misschien stond ie niet op de juiste plek, te warm/koud, te zonnig/donker)

die sanseveria en de duinplant zijn wel wat voor mij denk ik! 2 hoge planten staat ook wel mooi in de vensterbank. Wat voor pot zouden jullie er om doen? Ik denk zelf aan een witte pot en dan een vrij strakke.

Nu nog die 2 plantjes op tafel. Slaapkamergeluk (of was het verdriet?) is dat wat?

Lowietje, hahaha ik weet alles te vermoorden wat groen is, maar bij de duynplant krijg IK dat zelfs niet voor elkaar :lol:

Hij staat hier niet in de volle zon en hij wordt liefdevol verwaarloosd zoals dat heet. :wink:

Ninanien, misschien is het wel leuk om een of twee kerststerren op tafel te zetten gezien het seizoen. :slight_smile:

Kerststerren zijn bij mij binnen een dag dood :?

Slaapkamergeluk kan best. In een grotere pot zetten met het eigen bakje en al. En dan de grotere pot voorzien van een laagje water. Als hij slap gaat hangen doe je het direct weer. Maar bij lange afwezigheid zou ik dat niet doen.

Op je lacktafeltjes zou je ook twee kleine vaasjes kunnen zetten met in elk vaasje een lakanturiumbloem. Ze gaan weken mee. Vooal als je de groene variant koopt.

Verder een vetplantachtig iets. Kan ook lang zonder water.