Hallo,
ik zit na te dneken om ovulatietesten te gaan gebruiken. juli vorig jaar zijn wij gestopt met de pil. hierna steeds een erg lange cyclus van 6 - 7 weken, maar uiteindleijk wel zwanger geraakt. dit eindigde na bijna 3 maanden in een miskraam. sinds de miskraam eind april zijn we weer bezig, maar mijn cyclus blijft rommelen, waardoor ik niet goed weet wanneer mn eisprong is.
vroeg me nu af welke ovulatie test ok is, ook gezien prijs kwaliteit verhouden.
alvast bedankt voor de info
gr, tiene
Sensitest geeft bij duidelijk een piek aan.
Er verschijnt altijd een lichter teststreepje dan de controlestreep, welke dag ook. Maar bij de LH-piek is het teststreepje veel donkerder dan de controle streep, kan niet missen dus.
Online te bestellen, goede, snelle service.
Ik gebruik de cassettes (de sticks zijn goedkoper maar heb ik nog geen ervaring mee - heb ik wel nu liggen hier).
Succes!
Ik heb nu sensitest gebruikt, was duidelijker dan de matcare bij mij.
Ik gebruik dipsticks want als je een test open sloopt dan zit er gewoon een dipstick in.
Het is wel een kunst om ze af te lezen vind ik, clear blue schijnt duidelijker te zijn maar is veel duurder.
Ik denk erover om die erbij te kopen en als de sensitest positief lijkt een controle cleau blue te doen.
Hallo
Kan iemand mij vertellen op welke site ik de sensitesten kan bestellen?
Graag via pb.
Alvast bedankt! :-*
@mindy wrote:
Ik heb nu sensitest gebruikt, was duidelijker dan de matcare bij mij.
Ik gebruik dipsticks want als je een test open sloopt dan zit er gewoon een dipstick in.
Het is wel een kunst om ze af te lezen vind ik, clear blue schijnt duidelijker te zijn maar is veel duurder.
Ik denk erover om die erbij te kopen en als de sensitest positief lijkt een controle cleau blue te doen.
Bij mij is het toch echt super duidelijk hoor, wanneer de test positief is (cassettes). Het streepje spat er dan van af, daar kun je niet naastkijken. Maar kan per persoon wellicht verschillen?
De cassette koos ik omdat je dan iig zeker weet dat je de juiste hoeveelheid urine gebruikt.
Irry-me, sensitest heeft een eigen (nederlandse) site, tik sensitest in op google en je vind 'm zo!
Ik gebruik dipsticks omdat mijn cyclus heel onregelmatig is en wij graag een 2e kindje willen.
Bij link verwijderd door beheer! krijg je nu een grati s extra starterspakket met 25 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten !!
Doe er je voordeel mee!
groetjes en succes
En hoe zit het dan met “Persona” Die gebruik je juist om niet zwanger te worden, maar is dan toch ook omgekeerd te gebruiken? Of ben ik gek?
Heb hem overigens nog nooit gebruikt hoor. dus geen ervaring.
Tiene, als eerste wat vervelend dat je na bijna 3 maanden een miskraam hebt gekregen! :hug: …
Voor je cyclus hè… daar heb je bepaalde medicijnen (lees: die stof zit ook in multivitaminen voor vrouwen die zwanger willen worden) waarvan je cyclus weer beter en gelijkmatiger gaat lopen. (tenminsten ik neem aan dat je niet altijd zo’n lange cyclus hebt gehad? :think: )
En over de ovulatie testen… Ik heb laatste een doosje van predictor gekocht, inmiddels 2 gebruikt, en écht wát een rotzooi!!! Zonde geld dus… Ik zal voor iets anders gaan iig.
Succes met klussen :thumbup: :lol:
Liefs Bloom :inlove:
Ik heb ze gebruikt van matcare, bij mij waren ze wel duidelijk! En na gebruik ook zwanger…
Kantjeboord, Persona is idd als anticonceptie bedoeld, maar hij geeft ook je eisprong aan, dus werkt dan net als een ovulatietest.
Ben deze ronde begonnen met de sensitesten. Heb hiervoor nog nooit wat anders gebruikt dus ik kan niet aangeven of die beter is of niet.
Heb de afgelopen 2 dagen negatief getest en ga vanmiddag weer een nieuwe doen. Vandaag of morgen zou volgens mijn eigen berekening mij ei zijn dus ben benieuwd wat de testen aangeven.
Het teststreepje is idd licht te zien, maar er staat in de handleiding dat dit negatief is.
Ja, de streep moet even donker of donkerder zijn. Soms zit ik de dagen ervoor wat te twijfelen maar ik weet dat wanneer hij echt positief gaat worden je eigenlijk meteen al een 2e streep ziet verschijnen die dan dus lekker donker opdroogd.
Ik heb ze deze maand via zozwanger…had ik niet moeten doen, voor die euro goedkoper want ik krijg zulke vage uitslagen! Hoop dat hij vandaag gewoon duidelijk positief zal zijn…heb duidelijk vruchtbaar slijm dus weet dat hij komt.
ik heb positieve ervaring met eigen merk Kruidvat testen.
digitale ovulatietest van Clear Blue.
Heel duidelijk!
ook de dipsticks van sensitest gebruikt, ideaal en duidelijk en niet zo prijzig voor mij! :thumbup:
Hi meiden,
Bedankt voor alle tips en info.
Heb vorige week mn ei gehad, achteraf gemeten via temp. dus als t niet raak is, volgende maand toch maar eens aan de testen.
gr, tiene
@Mint wrote:
Sensitest geeft bij duidelijk een piek aan.
Er verschijnt altijd een lichter teststreepje dan de controlestreep, welke dag ook. Maar bij de LH-piek is het teststreepje veel donkerder dan de controle streep, kan niet missen dus.
Online te bestellen, goede, snelle service.
Ik gebruik de cassettes (de sticks zijn goedkoper maar heb ik nog geen ervaring mee - heb ik wel nu liggen hier).
Succes!
Vergelijkend warenonderzoek! Foto van Sensitest cassette én dipstick met dezelfde urine op cd9.
Deze ronde blijf ik met de twee testen, als de dipstick goed de cassette volg ga ik voortaan de dipsticks gebruiken (goedkoper, 49 cent als ik het goed heb).
(Resultaat is dus nog niet positief, er verschijnt altijd zo’n licht streepje. Bij positief wordt de teststreep donkerder dan de controle streep).
Foto:
Hé Mint dat is een goed onderzoek idd.
Denk wel dat het hetzelfde blijft gaan. Ben benieuwd.
Hou je ons op de hoogte van het resultaat?
Hey Zonnetje, heb je de vorige ronde nog je piek gevonden met de testen?
Vandaag onverwacht vroeg (cd 10, normaal cd12) een (naar mijn idee) positieve ovulatietest.
Ik heb de test wel 's duidelijker positief gezien, dus met een echt donkerdere teststreep.
De cassette trouwens komt uit een nieuwe zending dan de vorige, en is kleiner!!! Ook zijn de streepjes anders! Minder duidelijk. Het teststreepje bestaat uit 2 delen, de ene helft licht, de ander donker. Waar moet je naar kijken?
In elk geval zou ik dit wel aanhouden als een positieve test.
De dipsticks voldoen prima, en ga die voortaan gebruiken.
Ik had vorige keer idd ook 2 dagen dat ik een half donker half licht streepje had. Dacht dat het wel positief was, maar dat zou erg laat zijn in mijn cyclus.
Kwam wel overeen met mijn slijm.
Ben nu een paar dagen over tijd geweest en helaas vanmorgen ongi geworden. Als ik het zo bekijk was dat dus wel mijn eisprong.
Ga denk ik niet meer verder met die testen, of wel, ach ja, ben nogal wisselend met mijn gedachten, hahahaha, Ben niet voor niks een tweeling, hihihih.
Jij heel veel plezier vanavond Goed benutten!!!