welke ovulatietest?

Dank je.

Ja slijm moet je ook op af gaan, en zin :mrgreen:

Ik denk dat die test ook werkt in vergelijking, dus hoe het streepje verandert, dan hoef je eigenlijk niet zo nauw naar precies de kleur te kijken. Wordt ie donkerder, dan piek.

Jammer dat je ongesteld bent geworden. Op naar een nieuwe kans!

Ik heb een cyclus van 8 weken, maar heb precies op 6 weken een ei. Tenminste, vorige maand. 1e maand na pil heb ik volgens mij niet eens een ei gehad…

Ik baal van die lange cyclussen! Doe jij er nog iets bijzonders aan? Bij gyn geweest ofzo?

Lees hieronder hoe lang mijn cycli duren. En ook nog eens heel onregelmatig. Ik heb nu een nieuwe methode. ik gebruik elke dag die van matcare. Als ik denk, nu is wel heel donker, dan gebruik ik voor de zekerheid de digitale van clearblue. En dat is dus mijn cyclus zo lang is meestal, is het testen met alleen de clearblue veel te kostbaar.

Deze ronde heb ik het zo voor het eerst gedaan en de 1e test van CB had direct een :slight_smile:

Nienke

Heb je altijd al zo’n lange cyclus gehad, ook bij je 1e kindje? Ben je toen op de natuurlijke manier zwanger geraakt?

Ik ben zo bang dat het je kansen ontneemt… ik krijg wel een ei denk ik. Mijn sensitest gaf vorige keer (2e cyclus na het stoppen met de pil) een vette dikke streep :slight_smile: 1e cyclus niet dus volgens mij heb ik toen geen ei gehad.

Ik verwacht nu mijn ei over 4 weekjes pas weer, het is zooo lang wachten iedere keer… :frowning:

heel lang wachten elke keer en heel irritant. Ik ben zelf een heel ongeduldig type, maar na 1,5 jaar een knop omgezet. Als het komt is het mooi, maar ik wil er niet meer elke seconde mee bezig zijn.

Ik had voor onze dochter ook een onregelmatige cyclus. Toen ben ik eigenlijk door een lucky shot zwanger geraakt. Blijkbaar had ik wel gewoon een eisprong. Toen na de geboorte gek genoeg weer regelmatiger, van rond de 30 dagen. En nu sinds 10 maanden weer onregelmatig. Na de 2e miskraam is dat maarzo weer begonnen.

Ik heb trouwens ook paar maanden getemperatuurd. Om te kijken of ik ook een eisprong had. Die heb ik gewoon, maar het duurt wat langer. Misschien is dat een tip? dan weet je dat dat werkt en kun je met ovulatietesten gaan timen wanneer die komt…?

Nienke

Ik zweer bij de testen van zozwanger…goedkoop en prima kwaliteit… Ze zijn wat gevoeliger dan die van andere sites waardoor je je LH beter ziet stijgen en je dus beter kan anticiperen wanneer je ei er aan komt.

Die ovutesten van hierboven zien er positief uit! :slight_smile:

Ik temp ook al, sinds maand 1.

En ovutesten.

Maar ook ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, de 1e weken lukt dat ook. Maar zodra ik mijn ei krijg en heb gehad… maar goed, we doen ons best er niet teveel aan te denken :wink:

Ik heb ook de sensitest gebruikt.

Ben in augustus gestopt met de pil. Ik heb sindsdien een regelmatige cyclus. Heb nu 2 keer met sensitest getest. En heb deze maand m’n tempreatuur ook bijgehouden. Ik had donderdagavond m’n LH piek, maar m’n temperatuur is nog steeds niet gestegen. Kan het ook zijn dat je wel een LH piek hebt maar geen eisprong krijgt? Of ben ik te ongeduldig. Bij de sensitest staat namelijk dat je eisprong binnen 12 tot 24 uur komt.

groetjes van Alicia

Ik gebruik ook altijd de testen van sensitest. En daar zie ik wel duidelijk een piek elke keer, alleen nog geen resultaat.

Iemand schrijft ook dat je je slijm in de gaten moet houden. Maar wat gebeurt er dan met je slijm?

Alicia, ik zou je hier verder niet mee kunnen helpen. Ik temp eigenlijk niet.

Ben nu voor de 2e keer begonnen met ovutesten.

Sereph; je slijm is dan wat dikker en je kan er een sliert van trekken. Daar kan je ook je vruchtbare dagen aan herkennen, maar ik geloof dat niet iedereen dat heeft hoor. Vervelend dat het ondanks het testen ook niet wil lukken.

Ik heb die testen van ova testen gebruikt, ik vond ze lekker goedkoop en heel goed.

Ik heb het maar 1 maand gebruikt om te kijken of die buikpijn die ik steeds had echt mijn eisprong was :mrgreen:

En ik denk dat iedereen die slierten slijm wel heeft :think:

halow mischien domme vraag …aangezien ik niet goed kan leren en daarbij hoort ook begrijpend lezen bij. :oops: …heb ik een vraag

samen hebben we weer de kriebels gekregen om voor de 2e tegaan…nu wil ik graag ovulatie testen gaan gebruiken…ik had laats die van de kruitvat maar ik begrijp er echt geen bal van :oops: zit te denken om die van clear blue te nemen weet iemand hoe die werkt?

voordat ik ik de bijsluiter 10x lees en dan nog niet snap :oops:

alvast bedankt :smiley: :oops:

Clear blue is wel erg duur, ik zou gewoon een paar goedkopere via internet bestellen.

En als je moeite heb me lezen kun je toch altijd plaatjes kijken :wink: :mrgreen:

Die ik toen had was heel simpel, je vangt wat urine op, doet het staafje tot het streepje in de urine, ff wachten, en dan krijg je wel of geen 2e lijntje. Itse simple 8)

En clear blue is ook heel simpel, volgens mij hou je het staafje in een straaltje urine, 1 minuut (of 2 :think: ) wachten en hopelijk zie je een 2e streepje.

Kan iemand mij helpen met mijn vraag??

Ik ben sinds deze ronde met ovulatie testen bezig (moeilijk woord, ik heb het steeds over evaluatie tegen mijn man :smiley: )

Nou heb ik dit weekend wel het bekende slijm gehad (had ik eerdere rondes ook en daar ging ik altijd vanuit bij het bepalen van mijn vrichtbare dagen).

Maar de matcare test geeft wel een controle streep maar geen test streep. Maar dan ook echt helemaal niks noppes nada :think:

Test ik verkeerd? Ik test eind van de middag en heb dan al een paar uur weinig gedronken en niet naar de wc geweest.

Wie kan mij helpen???

Dan is je eisprong nog niet in zicht (of hij is al geweest). Wanneer ben je begonnen met testen? Ik zou testen zodra je vruchtbaar slijm hebt want, het vruchtbare slijm kan meerdere dagen voor je eisprong zijn, dus misschien nog even doortesten? Soms is de LH-piek erg kort waardoor je 'm misschien net kunt misssen als je 1 x per dag test.

hoi zonnetje,

Ik was gewoon te ongeduldig (ben ik normal noooooit :liar: )

Ik kreeg de maandag erna een hogere temperatuur die nu steeds constant 37,1 of 37,2 is. Vrijdag ongi… of niet… :pray:

hoe zet je die 'tijdbalkjes’trouwens onder je berichtje? ben niet zo’n ster met computers :wink:

Spannend hoor Alicia.

Die banner kan je maken door op de home pagina op community te klikken, dan op leuke hebbedingetjes, daar kan je dan kiezen wat je wil.

Er komt dan een of andere code die moet je kopieren bij onderschriften bij je profiel, Hoop dat het lukt.

Laat je nog wel even weten hoe het vrijdag is afgelopen. Je hebt hier ook een leuke topic…het grote test topic onder het kopje zwanger worden. Daar zitten een paar meiden waarbij hun NOD nadert dus zitten allemaal in spanning.

ik ga het ´s proberen met die banner en een kijkje nemen bij die andere topic.

Dank je voor de tip. Jij ook veel succes.

even checken of het gelukt is met die banner…

Ik zie hem Alicia! :slight_smile: