Welke maat??

Oke, ik begin zomer kriebels te krijgen, de winter heeft wel weer lang genoeg geduurd na mijn idee en ik begin hebberig te worden nu de nieuwe zomercollecties in de winkels beginnen te komen.



voor mezelf geen probleem, maar wel voor mijn dochter…



Ze draagt een grote maat 74 en een kleine mt 80 (uitschieters naar 86, maar dat is merkgebonden). Inmiddels is ze dus 13 maanden, maar ik zit een beetje in twijfel welke maat ik voor de zomer moet kopen voor haar. Ga ik voor 86 of misschien al voor 92??



DUS… Welke maat droegen jullie kindjes toen ze 1,5jaar oud waren??

Matteo is 19 maand en draagt maat 86… broeken zijn dan nog wat aan de lange kant…

Mijn jongste heeft nu 80- 86



(mijn oudste dochter zit nu in mt 98, ter vergelijking)

thije zit in 92.



yara zat toen in 86

B’Elanna zat met 1,5 in 92/98…

Benthe zit nu nog in broekjes 74. Rompers ook 74/80.



Ik vind het een gok, starks krijgt ze een groeispurt… Al begrijp ik je kriebels wel hoor…

Ik zou het op maat 92 houden, beter iets te groot dan te klein, toch?



:-*

Lucas draagt 92 / 98

@wisje wrote:

B’Elanna zat met 1,5 in 92/98…




Dat meen je! :shock: Grote meid dan zeg!

Ja, serieus… Ik weet nu ook niet wat me overkomt met Benthe, zo’n hummeltje…



B’Elanna werd heel vaak “gekleineerd” omdat ze zo slecht praatte of nog niet liep…

Gewoon omdat ze zo groot was… Vond het zo zielig voor haar…

Ook nu is ze nog 1 van de langste van de klas…

Ilona zit van hema shirts al in 92 en broekjes soms 80/86 nu heb ik bij h&m wat gezien moet ik dan 86/92 of 98/104 nemen ???





En ilona is 18 maanden :wink:



gr melanie

Hieke is bijna 2 en zit nu in 86/92

Nicolai zat met 18 maand in maat 98 :shifty:



is wel een grote beer :wink:

@wisje wrote:

Ja, serieus… Ik weet nu ook niet wat me overkomt met Benthe, zo’n hummeltje…



B’Elanna werd heel vaak “gekleineerd” omdat ze zo slecht praatte of nog niet liep…

Gewoon omdat ze zo groot was… Vond het zo zielig voor haar…

Ook nu is ze nog 1 van de langste van de klas…






B’elanna :hug:



Wij zien dit al met nicolai in de kleuterklas, de leidsters komen naar ons toen en zeggen, ooh soms moeten we ons er echt aan herinneren dat hij nog maar 19 maand is, omdat hij zo groot is en omdat hij motoriek zo veel vooruitloopt. Ze denkend steeds dat hij 2/2.5 jaar is :o Zijn spraak loopt ook voor op een 19 maand (wat een verassing is voor ons want hij word 4/5 talig opgevoed :o ) maar niet zoals een kind van 2.5 nee zover is hij nog niet :lol:

@Sis wrote:

Hieke is bijna 2 en zit nu in 86/92






Hier idem dito. Alleen mijn exemplaar heet Amy :mrgreen:

Mijn nichtje zit in 104/110 is 3 (bijna 4)



Dus ja, misschien paar dingen van 86, en paar van 92?

T.ijn is bijna 4 en draagt 98-104, en S.em van 13 maanden meestal maat 80.



T.ijn heeft heel lang maat 86-92 gedragen kan ik me herinneren. Op een gegeven moment is de groei wat gestagneerd, dat is volgens mij vaak bij maat 86 :think: :think:

Aniek heeft 80/86 gedragen tot ze ruim 2 was. Daarna ging ze gelijk over naar 98 ivm een mega groeispurt. Scheelde gewoon 1 hoofdlengte. :shock: Ik had voor dit najaar/winter voor haar dus allemaal 92 gekocht, maar die heeft ze niet aangekund.



Ik koop iig niet meer zo ver vooruit.

Juul heeft in z’n truien maat 92 en in de broek maat 86…

@Sis wrote:

Hieke is bijna 2 en zit nu in 86/92




Emma is ook bijna twee en zit nog in 86 en qua broeken zelfs maat 80 nog(net).

Mijn meisje zat met 13 mnd ook in maat 74, bij 18 mnd zat ze in maat 80.

Nu, met 2,5 jaar heeft ze nog maar maat 86/92. Klein poppie dus! :inlove:



In jouw geval zou ik voor maat 86 gaan, maar wel afhankelijk van hoe het valt. :wink: