Welke maat??

Ivm met evt groeispurten zou ik idd ook niet heel veel in het voren kopen…Ik zou denk ik dan wel iets in 86 doen. :think:



Iris wordt volgende maand 3 en kan qua omvang broeken aan in 92,maar zijn ze wat kort :lol: en 98 weer vele te ruim,heel fijn altijd met Iris en broeken…

Shirts heeft ze nu 98…ook al een poosje trouwens.

Anique is nu net 2,5 jaar oud en gaat net maatje 86/92 in.

Broeken heeft ze vaak nog maat 80 aan. Ook een ukkie dus!

J heeft nu maat 86 (met 1,5 zat ze in maat 80).



I heeft nu maat 104/110



Ik zou zelf nooit zover vooruit kopen, daar ben ik een keer flink de mist mee ingegaan, zo zonde!

Eline zit nu al in 80-86 :shifty:

Ik zou ook niet vooruit kopen (ja, ik wil dat ook heel graag…) heb dat 1x gedaan met wat kleding, en maar 1 ding paste nog…

bij tygo ligt het eraan wat voor model het is

broeken gemiddeld 86 en dan kan ik het nog een keertje omslaan en shirtjes 86-92

net als zijn rompers

maar tygo heeft net als mij ook een lang boven lichaam

Allebei 86; een maat die ze allebei wel een poos (gehad) hebben op de één of andere manier. Mayra is bijv. weer over 98 heengesprongen :roll:

Yeline zat in maat 74/80 met 1,5 jaar, nu met bijna 3 jaar zit ze in maat 86/92.



Denk dat je met 92 altijd goed zit of het moet groot uitvallen dan wordt het natuurlijk 86.

@Moon84 wrote:

Eline zit nu al in 80-86 :shifty:

Ik zou ook niet vooruit kopen (ja, ik wil dat ook heel graag…) heb dat 1x gedaan met wat kleding, en maar 1 ding paste nog…




Zo dan is ze wel lang zeg, nog geen jaar oud :wink: :inlove: fotomodel in spe :wink: :inlove:

Nikkie is net maat 80 ingegaan en is nu 1,5 jaar. Bo had met 1,5 jaar ook maat 80.



@Anne-marie wrote:

T.ijn is bijna 4 en draagt 98-104, en S.em van 13 maanden meestal maat 80.



T.ijn heeft heel lang maat 86-92 gedragen kan ik me herinneren. Op een gegeven moment is de groei wat gestagneerd, dat is volgens mij vaak bij maat 86 :think: :think:


Dat was bij Bo ook zo, die heeft bijna een jaar lang maat 86 gehad. Daarna schoot ze door 92 heen en ze heeft nu 98.



Ik zou niet nu al gaan inkopen, wie weet hoe lang het nog duurt voor het echt zomer wordt, In de uitverkoop nu koop ik juist nog net een paar leuke dingen voor de komende maanden. Het is vaak nog tot in april/mei best fris en dan lopen mijn meiden toch echt nog in lange mouwen enz.

Jee, vind ik zo lastig altijd… Elise heb ik trouwens wel altijd het e.e.a. in 1 maat vooruit, longsleeves kunnen in alle seizoenen natuurlijk en lange broeken kunnen soms in de zomer ook nog wel, voorjaar en herfst zeker!!!



Elise is nu 17 maanden en draagt shirts maat 86, 80 is ze eind december een beetje uitgegroeid. Broeken echter passen soms maat 86 niet, ligt echt aan hoe ze vallen. Soms draagt ze dus al 92 van broeken… zou zelf zeggen, maatje groter kan altijd, zeker wel met zomerkleding toch? Maar is wel lastig. Vorig jaar was het heel warm al voor de echte zomervakantie en toen had Elise nog 74,echter hadden we al 80 zomerkleding in huis… toch maar wat 74 gezocht en van een lieve mevrouw hier op KOK gekregen ( ze heeft er echt fantastisch uitgezien, maar dat ter zijde :slight_smile: ) 80 heeft ze ook wel gedragen, maar dat was toch duidelijk nog wel wat ruim hoor…



denk 86/92 combi wel kan… maar echt 92… :think:

Meiden, bedankt voor de antwoorden!!



Ik denk dat ik gewoon heel voorzichtig aan begin met kopen van maat 86!

maat 86

aan mij heb je niets, mijn pukkie had toen 68/74. Ik zou voor 80/86 gaan!

kijk eens in het CBboekje en volg haar lijn (lengte is de maat hè :wink: ).

Dan kun je zien waar ze zit in de zomer.

Bij mij klopte dat altijd!

In jou situatie zou ik voor maat 86 gaan!!







In mijn geval: Mijn jongste (net 7 maanden) is nu net over naar maat 80 8)

Maat 74 gaat nog net met broekjes. Truitjes zijn al ergggggg strak.



De oudste zat met 6/7 maanden ook in maat 80. Daar heeft hij heel lang ingezeten en hij had toen met 1.5 jaar maat 86/92.



(hij is nu 3 jaar 4 maanden en draagt 104. Soms truitjes 110)

@Mamalien wrote:

kijk eens in het CBboekje en volg haar lijn (lengte is de maat hè :wink: ).

Dan kun je zien waar ze zit in de zomer.

Bij mij klopte dat altijd!




Da’s inderdaad ook een hele goede tip, ja. Bij ons klopt dit tot nu toe ook altijd precies! :thumbup:

Mijn zoontje is nu net 17 maandjes oud weegt 15700 gram bij 92,5 cm lang.

Hij draagt maat 98/104.

schoenmaat 25.

Hij zat met 12 maanden al in de 92/98.

met 15 maanden moest hij al over op 98/104.



Hij is wel een grote reus voor zijn leeftijd,meeste mensen schatten hem dan ook al dik 2 jaar.



Hij zal met zijn 2de jaar rond de 1m02 zitten denk ik.



Mijn zoontje is vergeleken met andere 17 maandertjes ruim een kop groter.



Koop het dus wel groter want een kindje krijgt rond de 14 maanden een echte groeispurt.



groetjes bianca

Mijn zoontje is 7 maand en draagt maat 86 - 92